Az «Ari qhipay» jelentése kecsua nyelven: - Igen, maradjon. Úgy tűnik, hogy erre válaszolt Mayta Capac alattvalóinak, amikor megkérdezték tőle, hogy maradhatnak-e ott, és megélhetik-e azokat a gyönyörű vidékeket, amelyeket most fedeztek fel. Nézd, milyen szép az inkák.

arequipa_

De van egy Aymara hang is: "ari qhipaya", ami azt jelentené, hogy "a csúcs mögött". Nyilvánvaló, hogy ennek a csúcsnak a Misti vulkánra kell utalnia, amely uralja az egész várost és sok értelme van.

Szóval Arequipába érkeztünk a Colca-kanyon előzményeként, szerettünk volna egy vándorútra menni az ereinkben, ezért úgy döntöttünk, hogy csak egy éjszakára állunk meg. Egy nagyon hűvös Panzióban szálltunk meg a központ közelében: Los Andes, szuper pihentető belső terasszal, tágas és nagyon tiszta közösségi konyhával, nyitott báros reggelivel - igen: jack, ló és király-; röviden olyasmi, amit az utazás további részében nem találunk megint.

Arequipa nem független köztársaság, de szeretne lenni. Az ország második legnagyobb városa még egy perui régió fővárosa, de szeretne független lenni. Sokat viccelődünk, mindig azt mondjuk: nézd, mint Katalónia! Szép belváros, érintetlen felvonulási hely, fenséges katedrális és néhány szarka külváros. Az első pofonnál könnyű észrevenni, hogy az Arequipa karaktere meglehetősen ellentétes a Limával. Minden bizonnyal megkülönböztető és ezért arrogáns árnyalattal bír ... mert az ember nem hiába születik a vulkán tövében. 😉

A Misti vulkán nemcsak a várost figyeli, hanem a Chachani és a Pichu Pichu is impozáns jelenléttel rendelkezik. Valójában csak Arequipában töltött tartózkodásunk végén jöttünk mindegyiküket megtalálni, eléggé tanácstalanok voltunk.

A "fehér város", amint ismert, poros és helytartói város. A becenév az aszlar, egyfajta fehér vulkanikus kő építésére szolgál. Az alkirály az építészetében nyilvánvaló - nem kell több, mint egy séta a főtéren és környékén -, valamint a katolikus gyakorlat megőrzése. És a poros dolog ... hadd mondd el a szemed. Csak azt mondom, hogy ajánlok egy üveg szemcseppet, hogy időről időre öblítsük az íriszt.

Santiago kőből faragott apostol, a spanyol hódítás és szimbólumai ma is állnak.

Mivel spanyol voltam és nagyon érdekelt a spanyol hódítás epizódja, felkeltette a figyelmemet, hogy ebben az építészetben, a spanyol örökségben megtalálhatod az országom északi és déli sarkát. Ha a hódítók "minden ház legjobbjainak" nemzeti hodgepodjai lennének, akkor ez a keverék évszázadok óta nyilvánvaló itt.

Arequipa Vs Castilla

Arequipa Vs Carmona.

Sétáltunk a San Camilo piacon, ahol ez a "sarlatán" állt az ajtó előtt - nem bűncselekmény, mivel szónoki művész volt - aki alohe, sárgarépa és macskakarom alapú gyógymódot árult.

További sajátosságok itt, Peruban, hogy a hagyományos és a természetes orvoslás ... még inkább hagyományos, tökéletesen kombinálódnak, ahogy a katolikus szertartásokat még mindig a hagyományos őslakosokkal kombinálják.

Másnap még maradt néhány óránk a busz indulására Chivay-be, a Colca-kanyon kapujába, ahová alig vártuk az érkezést és a kaland megkezdését; közben kombival felmentünk a Yanahuara nézőpontba, hogy néhány kört megtegyünk az utcáin, mivel azt mondták nekünk, hogy szépek.

Végül fel kellett készülnünk a ránk váró magasságra, itt a magassági betegség "soroche" néven ismert, és a leküzdés hagyományos módja a kokalevelek rágása vagy infúzióként történő bevétele. Vannak még a "sorojchi" gyógyszertári pirulák is, nehogy az legyen ... És mivel ez nem tette lehetővé, hogy megbetegedjek, és az sem, hogy oxigénnel kellett volna segíteniük a semmi közepén, hát mindent elkaptunk. 🙂

A Colca-völgy várt ránk, és bár Arequipa nagyon szép város, a természetet voltunk szívesek megtalálni. Az andalúziai busztársaság mellett döntöttünk, mert a Yanahuara vs Cádiz leszállás után nagyon flamencó voltam és ragaszkodtam a sajátomhoz. 🙂

Érdekes adatok:

Busz Ica- Arequipa: nagyszámú olyan társaság van, amely ilyen típusú hosszú utakat tesz meg. A Cruz del Sur a legdrágább és a legjobb megoldás a valóban luxus szerelmeseinek. A Romeliza céget választottuk, egyike a sok zokninak, amelyek nagyon kényelmesnek, jó szolgáltatásnak és olcsóbbnak bizonyultak. Időtartam: 12 óra. Ár: 70 talp 1. osztályban, vacsora és reggeli benne.

Arequipa szállás: Hostal Los Andes. Ár: 40 talp egyágyas szoba kétszemélyes ággyal, közös fürdőszobával.