A menüt minden nap gondolni, a tervezés, a vásárlás és a főzés hatalmas hátizsák és munka, amelyet minden nap, az év minden napján el kell végeznünk. Elmagyarázom, hogyan szervezem magam a gyermekvacsorák megtervezéséhez.

• Rajt
  • Szerkesztőségi
2019. szeptember 19. | Frissítve 2020. március 18-án, a Núria Coll

Néhány barát vagy anya és apa az iskolában évről évre kérdezi tőlem, egészséges menü ötletek otthon. Valójában arra kérnek, hogy mondjam el, hogyan szervezem magam és hogyan tervezem a menüket. Nem olyan könnyű kiegyensúlyozott és változatos vacsorát készíteni, ha az egészséges táplálkozás nem prioritás. Mindenesetre, még ha nem is mindenkinek szól, a végén egy kis figyelmet kell fordítanunk arra, hogy mit eszünk, ha nem akarjuk a végén kinyitni a hűtőszekrényt és bármit improvizálni vacsorára, saját magunk és gyermekeink számára, ami minket kétségbeesetten Hasonlóképpen. De megértem és sokszor éreztem ugyanezt. A menüt minden nap gondolni, a tervezés, a vásárlás és a főzés hatalmas hátizsák és munka, amelyet minden nap, az év minden napján el kell végeznünk. Ezért szeretünk annyira éttermekbe járni.!

iskola

Ezért, nulla hibás. Az iskola elhagyása, az uzsonna, az iskola után, a fürdőszoba és a megszakítások között az élet elég bonyolult ahhoz, hogy úgy tegyen, mintha minden nap kiválóan teljesítenének a konyhában.

Mindenesetre elmondom, hogy mit csináltam a kurzus elején, hátha ez hasznos lehet az Ön számára. Első nap kinyomtattam az ikrek menüjét, amely különbözik a legidősebb lánytól, aki P5-et csinál, mert két különböző állami iskola és két különböző koncessziós társaság van. De mivel nem akarok egynél több menüt csinálni, a vacsoráimat a P1 ételei alapján készítem el. Ezt nem minden család teszi, akik gyakran nem tudják, mit ettek a gyermekeik aznap, és nagyon könnyen megismételhetik az étlapot. Ezért nagyon hasznos, nyomtassa ki a menüt és tartsa hűtőszekrényben; ez lehetővé teszi számunkra, hogy vizuálisan eldöntsük, hogyan tudunk egyensúlyozza az ebédet és a vacsorát.

Az egyensúly, amelyet keresek, de korántsem mondható el azoktól az iskoláktól, amelyekből gyakran hiányzik az állati fehérje feleslege - amelyek általában sok napot kínálnak -, ráadásul a vacsorára vonatkozó ajánlások több állati fehérjét tartalmaznak. Nincs sok értelme, ha kiszámoljuk, hogy minden kilogrammonkénti kilogramm naponta egy gramm fehérjét kell megennünk. Ezért elég egy 50 gramm csirke egy tizenöt kilogrammos csecsemőnek, amelyben 15 gramm fehérje van. És nemcsak a hal, a tojás és a hús tartalmaz fehérjét, hanem a zöldségek, a hüvelyesek és a gabonafélék is. Ezért annyira ajánlott a vacsorákat hüvelyesekkel és teljes kiőrlésű gabonákkal ellensúlyozza.

Vacsora javaslatok

Otthon:

• A hétfő –Ki eszik rizst és tojást–, vacsorára külön-külön vagy pörköltben zöldségeket és hüvelyeseket fogyasztunk.
  • A kedd –Melyik zöldséget és húst eszik–, zöldséget és kék halat tartalmazó rizst készítünk. Azért is teszem ezt a napot, mert tudom, hogy a halárus kedden nyitva tart, és hogy mivel felveszem a gyerekeket az iskolából, mehetünk halat vásárolni.
  • A szerda –Ki eszik tésztát és sajtot - apróra vágott zöldségeket és hummust és/vagy tojást eszünk.
  • A csütörtök –Ki eszik hüvelyeseket és halakat - zöldségből és zöldségből készült hamburgert, vagy kölest vagy tojáskrokettet fogyasztunk.
  • A péntek –Leveset és csirkét esznek–, lesz rizzünk lencsével és zöldséggel.

Ez az ebéd és vacsora a mobil jegyzet alkalmazás arra az esetre, ha nem emlékszem, ez nekem működik Rendeljen és tervezze meg a vásárlást, egy másik elengedhetetlen annak elkerülése érdekében, hogy pánikroham alakuljon ki egy üres hűtőszekrény előtt.

És ne felejtsen el valamit: szerint egészséges táplálkozás, amelyet a Soycomocomo-ból terjesztettünk, Nagyon jó gyümölcs- és zöldségszállítóval kell rendelkeznie, legyen szó fogyasztói szövetkezetről vagy főleg helyi és szezonális termékeket árusító üzletről, és kevés egyébről. Megkaphatja a kamrát állandó jelleggel, és ha nincs ideje főzni zöldségeket, hagyja, hogy konzervek legyenek. Nekem személy szerint soha nincs időm előre főzni, de ha szükséges, egészséges csokoládét készítek mogyoróval, kakaóval, datolyával és zabtejjel este kilenckor vagy reggel hétkor. A legrosszabb, ami megtörténhet, hogy a zaj felébreszti a szomszédokat, de otthon, három kisgyerek mellett állandó felszerelésnek kell lennie annak érdekében, hogy mindig egészséges lehetőségek legyenek kéznél. Köszönöm a szomszédoknak a megértést!

Hogy vannak az iskolai falatok?

Az iskola által kínált harapnivalók sem tűnnek egészen helyesnek, hiszen csak heti két napon adnak nekik banánt. Nincs más gyümölcs! Számomra érthetetlennek tűnik egy olyan országban, ahol az év minden évszakában finom gyümölcsök vannak. Ezenkívül ezekben az uzsonnákban minden nap vannak tejtermékek, és a kenyérrel visszaélnek. Ezért az öt órai harapnivalóknál kerülnöm kell a szendvicset, mindaddig, amíg változatosabb az étrendjük, és nem kapnak kenyeret a fülüknek.

- Nem mondhatjuk, hogy gyermekeink zöldséget esznek, ha csak burgonyát és zöldbabot adunk nekik; nem mondhatjuk, hogy gyümölcsöt esznek, ha csak a banánt ízlik "

Valójában az egyik legnehezebben alkalmazható dolog, különösen a kicsik esetében, hogy változatosan étkeznek. Nem mondhatjuk, hogy gyermekeink zöldséget esznek, ha csak burgonyát és zöldbabot adunk nekik; Nem mondhatjuk, hogy gyümölcsöt esznek, ha csak a banánt ízlik. Nem mondhatjuk azt, hogy változatos étrendet folytatnak, ha az egyetlen gabona, amit megesznek, a búza és/vagy a fehér rizs. Most, hogy eljön az ősz - október 1-én közzétesszük a hónap alapvető gyümölcsét és zöldségét -, látni fogja, hogy sok zöldség áll rendelkezésre és árban kiigazítva - mivel szezonálisak - új receptek készítéséhez. Ezt jelenti honlapunk vagy az általunk szervezett tanfolyamok: az emberek többféle összetevőt és receptet fedeznek fel. Ha pedig nem, hadd mondják el a „Fogyj és egészségre gyarapodj” tanfolyam hallgatóinak, akik megtanultak más reggelit fogyasztani, és annyi eszközzel rendelkeznek, hogy nem hiányolják a kenyeret.

Azt is el kell mondanom, hogy a barcelonai önkormányzati bölcsődék ételei - otthon három különböző bölcsődében jártunk, és egyes esetekben alaposan ismertük a központok konyháit - sokat javultak. Az elmúlt évben határozott döntések születtek, például a cukor teljes megszüntetése, mivel korábban például sütiket és piskótát adtak. Az ételek jó része pedig organikus. Most azonban több zöldségre lenne szükség, és mindenekelőtt csökkentenie kellene a tejtermékek és a kenyérrúd feleslegét.