Pihentető napjaink után a szakácsszigetek, repülésünk megérkezett Auckland hajnali 3-kor Szűz Ausztrália (az oda-vissza repülés Rarotonga-ból nekünk került 413 euró személyenként több információ található a szigetekről ebben a 2 bejegyzésben: Cook-szigetek - Aitutaki és Mit kell tenni Aitutakiban?.

Vám és vízum

Átmegyünk minden vámellenőrzést, amely nagyon hasonló az ausztráliai vámellenőrzésekhez. Ha spanyol, adja meg Új-Zélandot vízumra nincs szükség, ha 3 hónapnál rövidebb ideig tartózkodik. Csak meg kellett mutatnunk nekik a dohányt, valamint a túrázó és sznorkelező felszereléseket, hogy ellenőrizhessék, hogy az tiszta-e, és nincsenek-e olyan föld-, növény- vagy állatmaradványok, amelyek károsíthatják ökoszisztémájukat. Az országba való belépéskor adnak egy lapot, amelyet be kell töltenie, ha van mit nyilatkoznia és megválaszolnia néhány kérdést. További információval rendelkezik ezen a weboldalon.

szálloda

Mivel nagyon késő volt, lefoglaltunk egy szállodát, amely 15 perces sétára volt a repülőtértől, hogy amint megérkeztünk, aludni tudjunk:

• Ibis Budget Hotel: 76 € éjszaka (2 Leonard Isitt Dr, Aucklandi repülőtér).
    A szoba meglehetősen új, tiszta és saját fürdőszobával rendelkezik.
    A szálloda ingyenes wifivel rendelkezett a recepción, ingyenes ételgépek, kávé és tea volt, és másnap egy órával később kijelentkeztek, így még egy kicsit aludhattunk (NZ szállodái általában 10 órakor rúgtak ki).

új-zéland

Pénzt váltani

Miután megpihentünk, másnap visszasétáltunk a repülőtérre eurót váltson NZ $ -ra (a változás 1.386-nál volt). Ezen a webhelyen ellenőrizheti az aktuális változást.

Javasoljuk, hogy a repülőtér információs pontján vegye be néhány ingyenes útmutató, amelyen belül vannak kedvezmények sok tevékenységhez.

North Island Car

Aztán felvettük, mi lenne az autónk az északi szigeten töltött napokon: a Holden Barina. Ezen a weboldalon foglaltuk le, és ez nekünk került 415 euró a céggel Europcar és teljes körű átfogó biztosítása 6 nap. A csomagtartóban csak egy bőröndöt tudtunk elhelyezni, de a másikat a hátsó ülésen hagytuk, és semmi gondunk nem volt, mert Új-Zéland nagyon biztonságos ország.

Itt kezdődött a kalandunk! Ez volt az első alkalom, hogy mentünk hajtson balra! Itt láthat néhány új közlekedési szabályt az Új-Zélandon történő vezetéshez. Eleinte kissé furcsa, de mivel az utak nagyon jól jelzettek és jó állapotban vannak, gyorsan megszokja.

Általában alig van forgalom, és könnyen parkolhat, de javasoljuk, hogy figyeljen a a parkolás nem fizetett, főleg olyan városokban, mint Queenstown, Auckland, Christchurch ... mert eljutottak hozzánk 2 bírság! Látni fog néhány jelet egy P-vel és egy számmal (ezek azok a percek, amelyek alatt szabadon áll, majd fizetnie kell).

Új-Zélandról ...

Új-Zéland jelentése maori nyelven: Aotearoa ("A nagy fehér felhő földje"). Ez egy ország Óceánia, a Csendes-óceán délnyugati részén található, és két sziget alkotja: az északi és a déli (a Cook-szoros választja el), bár vannak más kisebb szigetei is. Az Új-Zélandi Királyság magában foglalja a Cook-szigetek és Niue (autonóm államok szabad társulásban) és a Tokelau.

• A északi sziget (A maori Te Ika un Maui) kiemelkedik nagy vulkáni fennsíkjáról, amely továbbra is nagyon aktív. Az Északi-sziget legmagasabb hegye, a Ruapehu-hegy (2797 m), és az ország legnagyobb tava, a taupo-tó. A legfontosabb városok Wellington, Auckland és Rotorua.
  • A déli sziget (A maori Te wai pounamu) nagyobb, hegyvidéki és vadabb. Csupa természetes park, tavak, erdők, gleccserek és fjordok. A szigetet a Déli-Alpok, amelynek legmagasabb hegye a mount szakács, 3754 méter magasan. Legfontosabb városai Queenstown és Christchurch.

Mint láthatja, Új-Zéland egy nagyon komplett úti cél, amely nem okoz csalódást, tele a természettel a legtisztább formájában. Számunkra ez olyan, mint egy kis világ miniatűrben, mert az Abel Tasman Nemzeti Park vagy a szigetek öblében található látványos strandoktól kezdve az olyan impozáns gleccserekig, mint a Franz Josef vagy a Fox, a Milford Sound fjordjain vagy a Rotorua vulkánjain. Ezenkívül ez egy olyan ország, amely kiemelkedik biztonsága miatt, és városai a világ legjobb életminősége közé tartoznak.

Útvonalunk az északi sziget körül

• 1. nap - Auckland - Waitomo Glowworm barlangok - Matamata
      • 2. nap - Matamata (Hobbiton) - Rotorua (Te Puia)
      • 3. nap - Rotorua (Waiotapu és Waikite Valley termálmedencék) - Taupo (Huka vízesés) + Tongariro Nemzeti Park
      • 4. nap - Tongariro NP (Taranaki-vízesés és Whakapapa falu)
      • 5. nap - Tongariro Alpine Crossing - Rotorua (Pokol kapuja)
      • 6. nap - Repülés Rotorua - Christchurch- Akaroa

1. NAP - Auckland - Waitomo Glowworm barlangok - Matamata

Alatt 2: 30h ahonnan hajtunk Auckland nak nek Waitomo juhokkal és tehenekkel teli réteken keresztül. Hogyan mondhatta el, hogy már Új-Zélandon voltunk! Kétségtelen, hogy a zöld szín határozza meg legjobban ezt az országot.

Megérkeztünk Waitomo I-SITE (Waitomo Village Road 21. szám) 14: 30-kor. Az I-SITES a turisztikai információs pont, és ott vásároljuk meg a jegyeket a Izzóféreg-barlangok csak azért 40 NZ $ fejenként, mert volt egy 20% kedvezmény az ingyenes idegenvezetővel, amelyet a repülőtéren vettünk (ha nem a belépési költségek 49 NZ $, néhány 30 €).

Mivel lefoglaltuk a 16 órás turnét, először egy óriási pizzát mentünk enni a Morepork étterem mert 27 NZ $ Kettőnket és ami megmaradt, magunkkal vittük vacsorára. Ez az étterem-hostel az I-SITE közelében található, és nagyon hűvös kilátást nyújtó terasszal rendelkezik.

Waitomo-barlangok:

A Waitomo azt jelenti, hogy "a föld lyukába jutó víz". 30 millió évvel ezelőtt Waitomo a tenger alatt pihent. A szentjánosbogarak ezekben a barlangokban található Új-Zéland endemikus (tudományos neve Arachnocampa Luminosa). A lárva stádiumában ezek a rovarok fényt teremtenek, hogy más rovarokat vonzanak és táplálják őket. 3 barlang látogatható: Izzóféreg-barlang, Ruakuri és Aranui.

1. Waitomo Glowworm-barlang: A látogatás tart 45 perc. és magában foglalja a vezetett túrát és a hajókirándulást az ilyen típusú szentjánosbogarak megtekintéséhez. A menetrend 9 és 17:30 között. (a túrák félóránként indulnak). Ebben a barlangban nem engedélyezik a fényképezést, de Ruakuriban és Aranui-ban is lehetséges. Mint már korábban mondtuk, ez költséget jelent 49 NZ $ fejenként.
Kép a www.waitomo.com-ról Kép a www.waitomo.com-ról

Varázslatos élmény a barlangba sötétben és csendben belépni, több ezer fénypont alatt navigálni. Nem tűnik valóságosnak, olyan, mintha a világ leglátványosabb csillagos égét néznénk! A látogatás nagyon rövid és drága, de nagyon tetszett.

1. Ruakuri-barlang: Gyönyörű cseppköves és sztalagmit képződményei vannak, vízesések, egy földalatti folyó, kövületek és néhány szentjánosbogár. Itt lehetőség van fényképek és videók készítésére. A teljes látogatás kb. 2 óra, a barlang belseje pedig 90 perc ( 67 NZ $ ).
      1. Aranui-barlang: Ez a legkisebb és nincs szentjánosbogár ( 48 NZ $ ).

A közös bejegyzés hogy meglátogassa a 3 barlangot kedvezményes áron 91 NZ $, de csak az elsőbe lépünk be, ami a legismertebb. Más tevékenységeket is végezhet, mint pl Rafting fekete vízen, a barlangokról a weboldalukon található további információ.

A látogatás után tehet néhányat túrázás rövid a környék mellett, amelyek nagyon szépek:

Meglátogathatja a Otorohanga Kiwi Ház, ami 15 percre van a barlangoktól. Ez egy rezervátum, ahol olyan őshonos állatokat láthat, mint a kivi, a kea és a kakas. Költség 22 NZ $ és 9-16: 30-kor nyit. Időhiány miatt nem tudtunk menni. További információ van a weboldalukon.

Aztán vezetünk 1 óra többet, amíg el nem ér Öld meg ölni. Elmentünk ételt vásárolni a visszaszámláló szupermarket (Tartsd meg a nevet, mert a legolcsóbbak, javasoljuk őket!). Új-Zélandon a legtöbb hostel rendelkezik konyhával, ami nagyon jó, mert az éttermekben való étkezés drága, hacsak nem gyorsétterem.

Öld meg ölni

Ez egy olyan város, amelynek nincs sok, de szerettük volna ott éjszakázni, másnap pedig az első túrát a Hobbiton filmkészlet. Már előre megvettük a jegyeket online a weboldalukon, és túránk másnap reggel 9: 30-kor indult el a matamatai I-SITE oldalról.

Az I-SITE egy hobbit ház alakú, és a város körül láthatja a film igazi hobbitjait, mivel sokan extraként vettek részt.

szálloda

Horse & Jockey Inn (Arawa utca 81.) 44 € az éjszaka. Nagyon központi volt, de ezért az árért ne számítson sokat. A földszinten volt egy bár és egy szerencsejáték-ház.

A szoba rendben volt, saját fürdőszobával, ingyenes wifivel és kávéval. Egy éjszaka aludni kiszolgált minket, és volt konyhája.

Ne hagyja ki a következő bejegyzést, ha meg akarja látogatni Hobbiton velünk!