Acatenando vulkán, Guatemala

Írta: Óscar López Monjaraz

utazok

Guatemala Ezt az országot támadták meg a bulvárhírek. Mindössze a bizonytalanságot, a migrációt és a bűnözést mutatják, azonban ezek egyike sem írja le Guatemala valódi lényegét. Az egyetlen dolog, amit Chapin talaján talál, az a történelem, a kultúra, a hagyományok, a hihetetlen tájak, de mindenekelőtt az emberek, akik kezüket nyújtják, bármiért cserébe.

Különböző körülmények miatt utaztam Guatemalába, hogy ezt lehetővé tegyem, utaztam anélkül, hogy sokat tudtam volna, mi vár rám, és mindenekelőtt úgy utaztam, hogy nem volt egyértelmű célom, hogy mit is akarok tudni, csak egy dolog volt hogy tisztában voltam vele ... megmászni a 37 vulkán egyikét, amely a Csendes-óceáni gyűrű és közelről megnézem a 4 aktív vulkánjának egyikét, így a harmadik guatemalai napomon megkezdtem az emelkedést Acatenango vulkán.

A kaland reggel 8 órakor kezdődött, amikor a kalauzok elhaladtak mellettem, és ki lesz az expedíciós csoportom Acatenangoba. Körülbelül 15 fős, különböző nemzetiségű csoport: Németország, Kína, Anglia, Franciaország, Belgium, USA és természetesen Mexikó, eljutottunk a "Magányosság", pont, ahol megkezdődött az emelkedőnk. Q-t értékesítő hölgyekuetzaltecas, mágikus elixír, felkerestek minket az első pillanatban, amikor kiszálltunk a teherautóról, hideg időjárás, sűrű és alacsony köd jelentette, ami lehetetlenné tette a 4 m-nél nagyobb látást. Az útmutatók megadták nekünk felszerelésünket: sátrat, hálózsákot és szőnyeget, valamint egy körülbelül 7 kg-os hátizsákot. ez lenne a mondatom az emelkedő alatt.

Korábban vulkánemelkedéseket hajtottam végre, de ekkora súly nélkül ez gyorsan megtérül, és az emelkedő első része az egyik legnehezebb. Olyan laza homokmező, amelyik megtesz egy lépést és 2 métert csúszik. hátra, kemény munka a lábaknak. A magasság volt a másik tényező, és ez az, hogy gyorsan észrevettem, hogy nehezebb oxigént juttatni a tüdőbe, ez a rész nagyon nehéz volt, olyannyira, hogy ettől a ponttól a Kínából érkező lány úgy döntött, hogy visszatér.

A mintegy 50 éves Florencio úr fel-fel ment, és meg sem rázta magát, és Elfego, egy 20 éves fiú, aki útmutatóként készül felkészülni, de aki Acatenango útjai már olyanok, mint a második otthona, útmutatóink voltak ebben a promócióban, mindig a csoport függvényében, mászásra ösztönözve minket.

Az egész mászás során Elfego lett a támogatás a mászás folytatásához, így az emelkedés kevésbé volt nehéz. A teljes emelkedés alatt 5 pihenőhely van, körülbelül óránként 1. Majdnem amikor elértük a 3. pihenőpontot, megettük az uzsonnánkat. A hátizsák súlya és az emelkedés már csökkentette a lábakat, a görcsök a lábakon szenvedést okoztak a pihenőhely elérésében. Utoljára jutottam el odáig, hogy megjelenjen egy másik nagyszerű ember, Augusto, akinek ezen a ponton van az a standja, ahol sütit és kávét árul. Öt perc elegendő volt egy barátsági kötelék megteremtéséhez, ahol nem tudom, hogy emiatt, vagy ilyen fáradtnak látva adott egy csésze kávét. A kávé arra szolgált, hogy második szelet kapjak, hogy visszanyerjem az energiát. Ekkor kezdett megjelenni a hányinger, de a kávé elfogyasztása után újnak éreztem magam.

5 óra emelkedés után megérkeztünk az alaptáborba, ahol elkezdtük felállítani a sátrakat, és ahonnan tiszta kilátás nyílt a Tűz vulkán, A 4 aktív vulkán közül 1 Guatemalában.

Olyan közelinek tűnt, amikor köd jött, amely ellepte a vulkán bizonyos részeit, ez a misztikus kapcsolatot valamihez adta, ami már egy másik bolygóról tűnt fel. Nem tart sokáig a Tűz vulkán Egy olyan kilégzéssel fogadott minket, amely éreztette magával, hogy hol vagyunk, és ez azért van, mert a zaj miatt a föld remegett, majd utat engedett egy fumarolnak, amely lassan emelkedett az égen, amíg nagy magasságba nem ért, mindannyian tehetetlenek maradtunk a a természet ereje.

Esteledett az éjszaka, és Elfego és a Florencio úr tűzifát vágtak, hogy a tűzünk legyen. Fűtötték a vizet, hogy azonnali leveseket kapjanak, amelyek nem biztos, hogy a legegészségesebbek, de milyen jóízűek, ha a hegyekben vagy a vulkánon tartózkodsz.

Egy meghitt pillanat, amikor mindannyian a tűz körül ülve élveztük az éjszaka csendjét a természet közepén, felhős égbolton, amely eltűnt abban a reményben, hogy a Volcán de Fuego kráteréből kijön a láva. Mindenki elaludt, én vele maradtam Florencio úr Y Elfego, történetek megosztása, nevetés és örökre rögzített pillanatok egyikének megjelölése Már majdnem 12: 00-kor volt, amikor kitisztult az ég és hallatszott az üvöltés, kitörés következett. Mindenkit felébresztettünk, és abban a pillanatban láttuk, hogy a láva hangos mennydörgéssel jött ki a kráterből, mind meglepődtünk.

4: 30-kor indulunk a csúcsra. Az alaptábor 500 mts volt. le a nagyból "tányér", ahogy a vulkán csúcsának hívják. Szinte függőleges emelkedőre volt szükség ahhoz, hogy az 500 mts. Felfelé menet 2 óra alatt megtennénk, hogy elérjük a csúcsot és lássuk a napfelkeltét. Ezúttal azonban az időjárás nem kedvezett nekünk, és sűrű köddel értünk el a csúcsra, amely szó szerint nem látott az orrodon túl. Kár, de ez nem vonta le az éjszaka folyamán látottakat.

A csúcson azok keresztjeit találjuk, akik magasabb csúcsra vállalkoztak, és akik 3 hónappal azelőtt a világ egyik legtragikusabb eseményében játszottak. Acatenango. Többen, akik elérték az emelkedőt, szembesültek a vulkánok küszöbön álló klímaváltozásával, sokaknak nem sikerült visszatérniük az alaptáborba, és a hideg és a köd is velük maradt. (NYUGODJ BÉKÉBEN)

7:00 órakor megkezdtük az ereszkedést a homokos területen, ahol nagy sebességgel lehet lemenni, és egy puha homokréteg párnát jelent minden eséshez. Ide lemenni a vulkán egyik legviccesebb pillanata volt. A köd eltűnt, és újabb nagyszerű képeslapot kapott. Megérkeztünk a táborba, hogy felemeljük a házakat, körülbelül fél 2 órába telt. lefelé haladva a lábak már remegtek minden lépésnél, és tény, hogy a lefelé haladásnak is megvan a poénja, elértük azt a pontot, ahol minden elkezdődött, olyan tapasztalatokkal tértünk vissza, amelyeket nem lehet elfelejteni, és azzal a büszkeséggel, hogy eljutottunk a csúcsra. Az egyik legszomorúbb pillanat volt, búcsúzni tőle Elfego és a Florencio úr akik nem csak vezetőim voltak, hanem barátok, két ember hihetetlen kedvességgel és bizonyosan fájt a búcsúzkodás.

Ha bármikor Guatemalába utazik, és feltölti a Acatenango, ez kétségtelenül az egyik legjobb élmény lehet. Otthagyom a kapcsolatot Elfego, akinek a WhatsApp-on keresztül írhat hogy végigvezesse Önt ezen a nehéz, de hihetetlen emelkedőn Guatemala egyik nagy vulkánja között.