Remek reggeli után, amelyet bájos háziasszonyunk szolgál fel. Elindulunk a nap első látogatásához, Kutna Hora.

A neve szó szerint „feltárt hegyet” jelent, és a 14. században Kutna Hora fontos ezüstbányával rendelkezett (galériáiban több mint 3000 ember dolgozott), amely a Cseh Királyság legvirágzóbb városává tette. Még saját pénzverde is volt, ahol a prágai groschent verték (minden érme 95% ezüst és 5% réz volt).

De a 16. században a bánya kimerült, és a város elvesztette jelentőségét. Ennek ellenére Kutna Hora megőrzött egy kivételes középkori esetet, és ezért 1995-ben a világörökség részévé nyilvánították.

Mit kell csinálni Kutna Horában? A fő látogatások a következők: Santa Barbara székesegyháza, a Sedlec Ossuary és a Szűz mennybemenetele templom (szintén Sedlec szomszédságában található). E három műemlék megtekintéséhez különböző kombinált bejáratok vannak, amelyekkel néhány cseh koronát megtakaríthat:

• Kombinált jegy az Oszáriumba és a Nagyboldogasszony-székesegyházba. Felnőttek 110 CZK
  • Kombinált jegy az Oszáriumba, a Nagyboldogasszony-székesegyházba és a Santa Bárbara-templomba. Felnőttek 185 CZK
  • Kombinált jegy az Oszáriumba, a Nagyboldogasszony-székesegyházba, a Szent Barbara-templomba és a GASK-ba (Közép-Csehország Galériája). Felnőttek 305 CZK

kutna
kombinált jegyek a Kutna Hora meglátogatására

Reggel 10 körül érkeztünk meg, leparkoltunk a város központjában (egy kis időbe telt, mire helyet találtunk), és egyenesen meglátogattuk a Santa Barbara-templom, élvezve a látványos panorámát az út mentén. A pénztárnál a 185 CZK bejárat mellett döntöttünk, hogy élvezhessük!

Szent Borbála-templom, Kutna Hora

A Santa Bárbara-templom gótikus stílusú, és Santa Bárbara-nak, a bányászok védőszentjének szentelték. Az építkezés több mint 500 évig tartott, 1388-ban kezdődött és 1905-ig ért véget. A munkálatokat a huszita háborúk és az anyagi források hiánya miatt többször megszakították. És számos prominens építész vett részt a projektben az évszázadok során

A külsőhöz hasonlóan a belseje is lenyűgöző.

A többi érdekes pont kissé távol áll, ezért visszatérünk az autóhoz, és szerencsénk van, hogy a következő látogatásunk, a Kostnicei Csontkápolna bejáratánál parkolhatunk.

A Sedlec ossuary A Mindenszentek templomának alsó kápolnájában található, és mintegy 40 000 ember csontjait tartalmazza, akik 1318-ban és a 15. században a huszita háborúk idején haltak meg. A holttesteket eredetileg a templom temetőjében temették el, és amikor a temetőt a 15. század végén bezárták, az exhumált csontokat áthelyezték a kápolnába és piramisokká állították össze.

Sedlec Ossuary, Kutna Hora

1870-ben František Rint (a Schwarzenberg család által bérelt) úgy döntött, hogy a csontokat és a koponyákat mondjuk művészibb módon rendezi el. így ma élvezhetjük ezeket a "műalkotásokat". A bejárat díszítésétől (koponyákkal oszlopokon és hatalmas kehelyeken) át egészen mindenféle elképzelhetetlen alkotásig (csontpiramisok, a Schwarzenberg-pajzs, egy hatalmas lámpa.) Mindez emberi csontokkal épült. .

Lehet, hogy kissé macabernek tűnik, de az az igazság, hogy nagyon élveztük a látogatást. Az egyetlen kár, hogy a lámpa építés alatt állt, és nem láthattuk. És az, hogy a csontok apránként porrá válnak, és meg kell próbálniuk a lehető legnagyobb mértékben megőrizni.

Sedlec-csonttár, Kutna Hora. milyen helyettesítő arc.

Végül jó időt töltöttünk ott fotózással. Természetesen azt javasoljuk, hogy nagyon gyorsan menjen, mert a hely kicsi és gyorsan megtelt emberekkel, ami kissé elsöprővé teszi a látogatást.

Nagyon közel az Ossuary-hoz meglátogathatja a Szűz Mária mennybemenetele-székesegyház. Ez volt az, ami a legjobban csalódott bennünket a nap folyamán, mivel a belső térnek semmi igazán figyelemre méltó nincs. Talán csak az az érdekesség, hogy fel lehet menni a tetejére, és át lehet sétálni a templom "tetején".

Szűz Mária mennybemenetele-székesegyház

Itt az ideje visszatérni az autóhoz, és elindulni a Konopiště kastély felé, bár érkezés előtt megállunk, hogy megnézzük (csak kívülről) a csodálatos Český Šternberk kastély, amely egykor Csehország egyik legerősebb erődítménye volt.

A városközpontból nyíló kilátás megéri ezt a kis megállót.

Český Šternberk kastély

Csak 30 perccel később már a Konopiště vár. Az autót a parkolóban hagyjuk, és innen mindössze 10 perc sétával a kastély bejáratához érünk.

A külső építés alatt áll, és kissé csalódottak vagyunk (látványosabb kastélyokat láttunk az utazás során). Természetesen a belső tér csak idegenvezetővel látogatható, így csak sétálgatunk, hogy szemléljük az egész homlokzatot, az árkot és a kerteket.

Konopiště vár

Mielőtt visszaértünk az autóhoz, megálltunk az egyik étteremben, az úton, a "Restaurace Stara Myslivna Konopiste" -ben. Megdöbbentünk, hogy kint van egy elkerített gazdaságban egy nagyon aranyos szarvascsoport, amely örömet okoz a gyerekeknek, és kenyérrel eteti őket. De belépve rájövünk, mire valók azok az őzek. Az étterem pedig vadhúsra specializálódott. A falakat felülről lefelé mindenféle kitömött állat, agancs díszíti. Szerencsére lazac és csirke volt az étlapon, mert az az igazság, hogy miután kívülről látta a "bambákat", nincs kedve enni ilyen húst. Természetesen minden, amit ettünk, nagyon finom volt.

Stara Myslivna Konopiste vendéglő

A rövid szünet után elindulunk Karlstejn, 1h autóval. Érkezéskor a járművet a fő parkolóban hagyjuk (egyébként az egész utazás legdrágábbja), és sétálgatunk a város főutcáján, zsúfolt látogatókkal, teraszokkal és ajándékboltokkal. a távolban pedig a vár látványos képe, amely egyenesen a meséből tűnik ki.

Karlstejn vár

Ismét a látogatást vezetett áramkörön keresztül kell elvégezni, és számos mód közül választhatunk. De látva, hogy mennyi az idő, és a meredek lejtőn, amelyen fel kell mászni, hogy beléphessen a belső térbe, úgy döntöttünk, hogy egyszerűen élvezzük a kilátást alulról, fagyizva.

Ha át kellene terveznem az útvonalat, mindenképpen kiküszöbölném a Konospite-kastély megállóját (az utazás "nagy csalódása"), és úgy döntenék, hogy megpróbálom meglátogatni a Karlstejnt belülről.

E rövid, de kedves megálló után utoljára beültünk az autónkba. Vissza kell adnia a repülőtérre a megadott időpontban, és el kell mennie az utazás utolsó pontjához: Prága!

Hogyan lehet eljutni a prágai repülőtérről a központba

A prágai repülőtér Körülbelül 20 km-re található a városközponttól északra, és számos alternatíva áll rendelkezésre az utazáshoz mindkét pont között. Esetünkben, tekintettel a szállodánk elhelyezkedésére, a legkényelmesebb és leggazdaságosabb mód volt az AE busz (Airport Express), amely a repülőtértől Prága főpályaudvaráig tart, körülbelül 35 perc alatt. Szállásunk 5 perc sétára van a két közbenső megálló egyikétől, így nem gondolunk rá!

Az Airport Express nyitvatartási ideje:

• A repülőtérről Prágába: félóránként 5.30-tól 21-ig.
  • Prágától a repülőtérig: félóránként 5.30-tól 22-ig.

Mind az 1., mind a 2. terminálban van egy megálló (nagyon jól vannak feltüntetve, nincs veszteség) Természetesen a normál közlekedési jegyek nem működnek. Ez egy különleges jegy, ami költséget jelent 60 CZK és hogy közvetlenül a buszon vásárolunk, készpénzzel fizetve a sofőrnek. További információt erről és a Prágába jutás egyéb lehetőségeiről a város közlekedési weboldalán talál.

Pillanatok alatt ellenőrizzük, hogy mi lesz az "otthonunk" a következő 4 éjszakára. A Hotel Motel One Prága. Látványos korsóval!

Hotel Motel One, Prága

Minden dolgot a szobában hagyunk, és elmegyünk éttermet keresni vacsorára. Egy nagyon figyelemre méltó olasznál kötöttünk ki, amit nem is fogok megemlíteni. A későbbi napokban jobbat választanánk.

Visszafelé a szállodába egy metróállomás közelében haladtunk el, ezért úgy döntöttünk, hogy megragadjuk az alkalmat és megvásárolunk egy 24 órás közlekedési jegy másnapra. A távolságok Prágában nem túl nagyok, és mindent könnyen meg lehet gyalogosan megtenni. Ennek ellenére intenzív napot terveztünk, és nem arról van szó, hogy az első nap "szétesünk"!

A Közlekedési rendszer Kicsit zavaró lehet, szóval nézzük meg, meg tudom-e magyarázni egyszerűen:

1. A város teljes tömegközlekedési hálózatának ugyanaz a jegye, amely metrón, buszon és villamoson is érvényes.

két. Az ár az időtartam függvényében változik:

• 30. perc: 24 CZK
  • 90. perc: 32 CZK
  • 24 óra: 110 CZK
  • 3 nap: 310 CZK

3. A jegyeket az összes metróállomáson (ablakos vagy automata), az egyes (NEM MINDEN) villamos- vagy buszmegállókban található automatákban, valamint a kioszkokban árusítják. Nem lehet közvetlenül a busz- vagy villamosvezetőtől megvásárolni a jegyet.

Az automatikus metrógépektől vásároljuk őket. Szem! Csak érmékkel fizethet, de az ablakhoz kell mennie, és ezek nem mindig vannak nyitva. Ahogy el lehet képzelni, megragadtuk az alkalmat, hogy megszabaduljunk a rengeteg súlytól, amelyet felhalmoztunk .

Itt különös dolog történt velünk, amikor az automaták működését vizsgáltuk, egy férfi keresett meg minket, és felajánlotta, hogy eladják nekünk a jegyeket arra az esetre, ha nincs elég érménk (hogy elfogadja a számlákat.). A jegyek már a kezében voltak, és megmutatta nekünk. de az az igazság, hogy számunkra elég furcsán hangzott, és mivel bizalmatlan természetűek vagyunk, nemet mondtunk. Megtudja, hogy a jegyek érvényesek-e vagy mi! Dicsértek még valakit így? .

4. Hogyan kell használni az automatákat? Nagyon egyszerű

• nyomja meg a vásárolni kívánt jegy típusához tartozó gombot (24 CZK, 32 CZK.)
  • nyomja meg egyszer a számlát, kétszer két számlát.
  • helyezze be az érméket a nyílásba
  • Okos! a jegy automatikusan kinyomtatásra kerül, amikor eléri a kívánt összeget.

5. Nem elég megvásárolni a jegyet. Amikor belép a villamosba, a metróba vagy a buszba, akkor a jegyet érvényesítenie kell ("felaprítani") a peron bejáratánál elhelyezkedő kis sárga gépekben, vagy a villamosokban és a buszokban.

6. A jegy időtartama (30 perc, 90 perc) attól kezdve kezdődik, amikor a gépnél érvényesíti a jegyet. Tehát, mint mi, megveheti a jegyet, és másnap felhasználhatja.

7. Tömegközlekedéssel csak érvényes jeggyel lehet utazni. A bírálók gyakran jönnek be, és a bírságok 800 CZK és 100 CZK között lehetnek. Ha jegy nélkül megy, rendben van! Ha jeggyel megy, de még nem érvényesítette, akkor jó ! Ha érvényesítette, és ennek során nem jól adta meg a jegyet, akkor rendben van! És nyilvánvalóan az összegyűjtött pénz% -át veszik el. Szóval légy óvatos!

A már megvásárolt jegyünkkel ideje aludni. Holnap több és jobb!