Monte perdidos a rétről a vadászok és a Pelay öv mentén (Torlától)

Ez valószínűleg földrajzunk egyik legszebb útja. A világ egyik első nemzeti parkjában található Monte Perdido Spanyolország hetedik legmagasabb hegye. Az út keresztezi az Ordesa-völgyet, ahol a végén meglátjuk a híres Cola de Caballo vízesést. Felfelé haladunk, hogy elérjük a gorizi menedéket, ahol éjszakázunk. Korán felmegyünk az elveszett hegy tetejére, amely áthalad a befagyott tavon és a híres köpőn (az út legveszélyesebb szakasza, ha hóval történik), hogy visszatérjünk a rétre. Kemény, de nagyon kifizetődő útvonal.

monte

ÚTVONAL LEÍRÁSA

Amikor nyáron haladunk az útvonalon, nem lehet felhajtani a rétre, mert ezek közelítik a magánjárműveket, ezért Torlában kell hagynunk az autót, és busszal kell eljutnunk, amelyek közvetlenül a rétre visznek minket.

Amint a réten vagyunk, addig haladunk az ösvényen, amíg jobbra egy kitérőt találunk, ahol ez jelzi az útvonalat, amelyen haladni fogunk, a vadászok útját és a Pelay-övet (bal oldali kép).
Azonnal megkezdjük az emelkedést valamivel több mint 600 méteres egyenetlenséggel kb. 3 km-en.
Az emelkedés kissé hosszú, mert amikor az erdőn haladunk, legtöbbször nem látjuk a célt, és kissé nehézzé válik.
1 óra és 20 perc múlva megérkezünk a Calcilaruego nézőpontba (jobb oldali kép), ahol jó kilátás nyílik a völgyre, és láthatjuk, hogy mi emelkedett fel.
Találunk egy kis menedéket is.

Nézetek a Calcilaruego nézőpontból

Miután élveztük a kilátást, a Pelay öv mentén haladtunk tovább. Most az út kellemesebbé válik, némi lefelé, de csökkenő tendenciával. Az egész sávból gyönyörű kilátás nyílik a völgyre és az elveszett hegyre.

2 óra 7 km után elértük az elágazást. Úgy döntöttünk, hogy elkerüljük a Soaso-csapok áthaladását, és az öszvérek útján haladtunk, amely balra hagyja őket. Jó lejtéssel rendelkezik, de könnyebb, mint a csapok áthaladása.

Miután elhaladtunk az öszvérek útján, jó kilátás nyílik a völgyre.

Most 2,4 kilométer van a gorizi menedékházig (egy óra).
A menedékházba kerülve megragadjuk az alkalmat, hogy pihenjünk és táplálkozzunk a holnapra váró erős napra.

Ajánlások a menhelyre:

• Foglaljon előre, mert általában tele van, főleg nyáron.
  • Kint egy sátorral aludhat, regisztrálhat a menedékháznál.
  • Éttermi szolgáltatása van, reggelit és vacsorát adnak, lefoglalhatja az emelettel egyidejűleg, vagy 19:00 előtt érkezik oda. Délben tojást is tálalnak chorizóval, hogy feltöltsék az akkumulátorokat a hosszú ereszkedéshez.
  • Az elveszettnek való feljutáshoz szekrényt bérelhet, és otthagyhatja a szükséges felszerelést.
  • További információkért forduljon a menedékoldalhoz.

Érkezés Gorizba

Kilátás a menedékhelyről
Korán kelünk, mert hosszú nap vár ránk. Elindultunk és elkezdtünk mászni a lejtőn jobbra.

Az utat folyamatosan mérföldkövek jelölik, így nem lehet gondunk követni.
Ez egy folyamatos emelkedő út, és mindenféle terepen áthaladunk.
Vannak olyan lépések, amelyek láncokkal vannak felszerelve, de ezek nem veszélyesek.
Első célunk a befagyott tó elérése, amely a henger és az elveszett között helyezkedik el.

A tóig körülbelül 3 kilométer van, majdnem 800 méter emelkedővel (kb. 2 óra).

Kilátás a befagyott tóra és a háttérben lévő hengerre
A tóból láthatjuk az útvonalat, amelyet elhagytunk a tetejére, beleértve a híres köpőt.

Már közel vagyunk, csak az utolsó kilométer (1 óra) van meg, és az elveszett hegy tetején vagyunk, ahonnan látványos kilátás nyílik.

Miután visszanyertük a lélegzetünket és élveztük a kilátást, indulunk visszafelé.
Ugyanazt az utat követjük, amíg le nem ereszkedünk az öszvérek ösvényén, ahol ahelyett, hogy a Pelay övön keresztül térnénk vissza, a völgyön keresztül térünk vissza.

A völgy alján lévő kilátások ellentétben vannak a felülről nyíló kilátásokkal.

Ez az út már nagyon világos és veszteségmentes.
Útközben néhány vízesést és gyönyörű medencéket láthatunk.

Van még egy pár kereszteződésünk, ahol jobbra haladunk és elérjük a rétet (9 km-re a lófaroktól, mind lefelé haladva).

ÚTVONAL-PROFIL

Nehézség 1. nap 3. nap (2. magasság, 4. magasság, 4. távolság, 3. idő, 1. tájolás, 3. személyes értékelés)
Nehézség 2. nap, 4. nap (3. magasság, 5. lejtő, 5. távolság, 5. idő, 2. tájolás, 4. személyes értékelés)
Teljes nehézség 4 (2. magasság, 5. magasság, 5. távolság, 5. idő, 2. tájolás, 5. személyes értékelés)
Nehéz útvonal a mentendő hosszúság és egyenetlenségek miatt, de technikailag nem jelent kihívást (nyáron és hó nélkül). Az ugyanazon a napon teljes útvonal nehéz fizikai kihívást jelent.