Marcos és Carla, a felesége úgy döntöttek, hogy nyári vakációjukat Mar de Ajo-ban töltik. Palpalában, Jujuyban és sem ő, sem a házaspár fia - aki akkor 2 éves volt - nem ismerte a tengert. Tökéletes tervnek tűnt: Marcos szerette a horgászatot, és soha nem is volt ennyi tenger áll rendelkezésedre nem is olyan közel.

annak

Néhány bácsi házában szálltak meg, akinek kajakja volt. Marcos Tabarcachinak volt tapasztalata a horgászatban, de még soha nem volt kajakban. Azon a vasárnapon, 2018. február 11-én ragaszkodott feleségéhez, hogy menjen horgászni a San Clemente-i Punta Rasába.

"Mindenki azt mondta nekünk, hogy ne menjünk, mert már késő, de kétségbeesetten mentem, és meggyőztem a feleségemet. "Délután 3 körül felállította a hajót az autó tetejére, megfogta a hátizsákját, és elindultak.

- Fél órát veszek, és kimegyek - mondta feleségének, már a tenger felé nézve.

Olyan rövid idő lesz, hogy megpróbált nem túl nagy súlyt viselni: nem fogott vizet, Élelmet nem cipelt, otthagyta a mobiltelefont. Marcos körülbelül 100 métert evezett a tengerre, és horgászni kezdett.

"Egy ponton megfordultam, és láttam, hogy hosszú utat tettem meg. Neki volt az állapota, nem tudtam, és a szél elkezdett bennem cipelni. Próbáltam vissza evezni, de lehetetlen: a tenger elnyelt.

Marcos a part felé próbált evezni, de "a kajak hegye befelé fordult" és a óriási hullámok döngölték frontálisan. Még mindig láttam embereket a parton, bár "mindegyik saját volt", és senki sem vette észre, hogy nem térhet vissza. "Amikor besötétedett, nagyon ideges lettem. Nem tudtam semmit a tengerről és valahányszor kevesebbet láttam".

Úgy gondolta, hogy Carla Aguilera, a felesége, nem vette észre - "különben valaki bejött volna egy csónakkal engem keresni" -, de 17:00 órakor már felhívta a polgári védelmet. Prefektúra is megkapta a segítségkérést.

Az első egy hold nélküli éjszaka volt. "Addig láttam a világítótornyot, hogy abbahagytam. Már kétségbeesett voltam, és rettenetesen fáztam, amikor megláttam, hogy a helikopter reflektorral a tenger felé mutat. Megkönnyebbülést éreztem, de azonnal rájöttem, hogy nem láttak engem. NAK NEKGyorsan megfordítottam a hátizsákot, hogy megkeressem a zseblámpát. Csak akkor jutott eszembe, hogy előző nap abroncsot cseréltem, és a zseblámpát hagytam az autó kesztyűtartójában ".

A hátizsákban talált egy kémiai fényt - olyat, amely világít, amikor betörnek -, és arra gondolt, hogy a rúd hegyére ragassza: "De annyira remegtem a hidegtől, hogy a vízbe estem". Sikerült megragadnia, de amikor meg tudta ütni és megemelte a rudat, a helikopter már elindult.

- Láttam, hogy körülbelül egy órán át lógott, de messze attól, ahol voltam. A következő életének legrosszabb éjszakája volt.

"Azt hittem, meghalok. A hullámok hatalmasak voltak, a szél pedig nagyon erős volt. Egész éjjel küzdöttem, hogy ne essek ki a kajakból, mert volt mentőmellény, de szakadt, lezárás nélkül, amely nem lebegett. Nyilván nem aludtam, Soha nem éreztem ilyen hidegemet, fáztam. A kezem olyan kemény volt, hogy azt gondoltam, hogy ha kinyitom őket, az ujjaimat összetörik. "Pólóban volt, foci nadrágban és tornacipőben.

Áztatottan átölelte a térdét. 28 éves volt, és rendőr volt: "Voltam extrém helyzetekben, de még soha ilyenet". Tudott a túlélésről, de a szárazföldön, és az egyetlen dolog, amit alkalmazni tudott, az "egyetemes szabályok" voltak: "Nyugodjon meg, hogy tisztán gondolkodjon, és próbáljon életben maradni, amíg valaki meg nem talál." Felesége, orvos, szenvedett a parton: senkinek nem kellett elmagyaráznia, hogy ha a férje még életben van, a hipotermia véget vethet a reménynek.

Hétfő reggelre Marcos olyan erősen küzdött a hullámokkal, hogy kimerült. "Még mindig mentális voltam. Azt gondoltam:" Ha nem térek vissza egyedül, nem jövök vissza. " Folyamatosan ismételgettem „lassú, de biztonságos”. Szüntelenül eveztem, a nap vezetésével emlékeztem, honnan jöttem ".

A merőleges nap azt jelezte, hogy már dél van - a tükrözés a tengerben nem tette lehetővé, hogy kinyissa a szemét -, és Marcos még mindig nem jutott sehova. "Nem voltam éhes, gondolom, az adrenalin miatt, de a szomjúság szörnyű volt ".

Délben azt élte, amire ma emlékszik "a legkritikusabb pillanat". "Egy hullám elkapott oldalról, és repültem, nem volt időm semmire. A kajakot megfordították, a hátizsák eltűnt, én pedig azzal a haszontalan életmentővel a tenger közepén. Hirtelen éreztem, hogy valami lehúzza a lábam. A kötél és a horgony összekuszálódott a térdemben ".

Azt mondja, hogy már nincs ereje, és ez volt az első alkalom arra gondolt, hogy hagyja magát meghalni. "Gondolkodik azon, hogy feladja, azt mondja:" Nos, hihetetlen, de velem történt. " Nem akart egy balesetben meghalni, és nem vett észre semmit: saját halálán vett részt. "De ez egy másodperc volt. Aztán arra gondoltam:" Nem lehetek olyan kurva fia, hogy egyedül hagyjam a feleségemet és a fiamat ".

Kibogozta magát, de nem tudott beszállni a kajakba. Az egyetlen mód az volt, hogy megfordult, otthagyta, mint egy szörfdeszka, és széttárt lábbal ült. "A lábam a vízben volt, amikor megláttam a cápákat. Nem tudok semmit a cápákról, de biztosan család volt, mert két nagy volt elöl, hátul pedig még három fiú. "És bár ő mondja a legdrámaibb pillanatot, ez a rész megnevettet: "Álltam mozdulatlanul, kezében az evezővel, mintha fejbe akarnám ütni őket, ha hozzám közelednek".

Lába alá mentek, szerinte nem is néztek rá.

Marcos - aki mindig is úgy gondolta, hogy "Istennek" vagy "felsőbb hatalomnak" kell lennie, de soha nem hitt képviselőikben - néma kérelmet nyújtott be: "Arra kértem Istent, mondja meg hölgyemnek, ne hagyja abba a keresést". Hosszú idő múlva elmondta Carlának ezt a kérést. Számlát készítettek: ugyanazon a napon, amikor sikerült elbóbiskolnia, azt álmodta, hogy Marcos mondja neki 'Élek'".

Marcos azt mondja hétfőn délután búcsúzni kezdett mindenkitől. Elgondolkodott azon, hogy mit tett rosszul és mit tett jól, elnézést kért azoktól, akik bántottak és elnézést kért a fiától, mert nem tudta felnevelni. Utána hallotta, hogy valaki a közelben merül.

"Oroszlánfókák voltak. Egy nappal azelőtt, hogy Mundo Marinóba mentünk, elmagyarázták, hogy az ottani emberek képzettek, de a farkasok nagyon nem szeretik az embereket. "Megint megállt., biztos, hogy megtámadják, amikor felkészületlen volt. De elmentek, a nap visszahúzódott és nőni kezdett a második éjszaka.

"Ebben láttam egy kis fehér fényt a távolban. Nagyon sok érzelmet és sok adrenalint éreztem. Volt egy véges hold, amely mindent megvilágított, mint a képeken, amelyeket a gyalogosra festenek. Aztán elkezdtem látni pár fényt, és elképzeltem, hogy ez egy autó parti a tengerparton. Arra gondoltam, hogy elmegyek és veszek egy szódát, a szomjúságom megöl.

Addig evezett a széllel, míg lába, karja és keze el nem zsibbadt. Mint a virágok, amelyek éjszaka becsukódnak, a kezek ököllé váltak.

"Ezerszer" próbálkozott, nem tudott tovább evezni. A második éjszakát ébren töltötte, kedden pedig csak virradt, és először elaludt. "Jól emlékszem rá. Azt álmodtam, hogy gyomok vannak a tengerben, és egy út nyílt. Hogy egy férfi csónakban állt, és bottal nyomta magát. Csupasz volt, és régi ruhái voltak. A hajó tele volt szeméttel, olyan volt, mint egy tengeri sebész. Megmondta, hova menjek, és adjon vizet. Egy érintésre, amelyre felébredtem, egy hullám kidobott a kajakból ".

Délben abbahagyta az evezést és megértette, hogy már nem lesz képes folytatni. Szomjúsággal számolta ki, hogy legfeljebb egy napja van élni. Tudtam, hogy nem érzem a tengervíz ízét és kevesebbet kezdett nyelni a nyál megmentése érdekében. Elkeseredett, amikor először meghallotta, majd meglátta a fehér síkot. Úgy tűnt neki, hogy látták, de nem mert ünnepelni. A gép elrepült, visszajött, és valaki egy korsót dobott a tengerbe, amely füstölni kezdett.

Húsz perccel később Marcos felszállt egy hajóra a prefektúrából, és átölelte az idegeneket. Hosszú, néma ölelés volt. A prefektúra vezetője ezt mondta neki: "Senki, aki ismeri a tengert, nem gondolhatja, hogy élsz. Az volt a remény, hogy az első éjszaka hipotermiában halt meg ".

Valaki a hajón ragaszkodott: "Valamit jól csináltál az életben fiú, senki sem tér vissza élve a tengeren töltött éjszakától. "Az a hír, hogy élve találták meg, eljutott az ország legfontosabb médiájába.

A csónakból megengedték neki, hogy felhívja a feleségét. "Amikor ellátogatott hozzám, azt mondtam: 'Én vagyok'. Barbár kiabálás volt. Anyám és apám Jujuy-ból jöttek, és ott voltak vele. Nagybátyáim ott voltak, mindannyian. "Marcos Santa Teresitán jelent meg, 18 kilométerre a tengerre. Valaki a partra érkezést filmezte: takaróba burkolt gumicsónakban hozzák, az emberek tapsolnak, még egy kutya is belemegy. tenger, hogy üdvözölje.

"Addig a napig tipikus ember voltam, aki sokat dolgozik dolgok vásárlásán. A ház, az autó. Csak amikor megláttam a fiam boldog arcát, vagy amikor anyám megcsókolt, akkor jöttem rá, hogy semmi másnak nincs értéke. Mindenem megvolt, és nem jöttem rá ".

Marcos gyorsan felépült a kiszáradástól, és vissza akart térni Jujuy-ba. "Attól féltem, hogy ez egy álom, hogy felébredek és a tengeren maradok". Ott bulival és felvonulással fogadták, amely így szólt: "Üdvözöllek Marcos. Erőd, hited és bátorságod hazahozott".

A tenger azonban nem vált ellenséggé: négy hónappal később, és a dráma közepén megismert orvos segítségével Mar de Ajo-ba költöztek. Marcos elhagyta a rendőrséget, és most egy szállodában dolgozik. Carla nőgyógyász a helyi kórházban. Az év végén és a fia kezén házasodtak össze.

A WhatsApp fotójukon hátul vannak, és a tengerre néznek. Átöleli a feleségét, az meg fogja a derekát. "Mit gondolok, amikor a tengerre nézek? Hogy képesek vagyunk bármit megtenni a továbbjutáshoz, az ember csak a határokat szabja meg. Elég hinni abban, amiben csak lehet: Istenben, önmagában, gyermekében, bármiben, ami erőt ad. Ott van az erő ".