A sportmászás egyre növekvő tevékenység Spanyolországban, Európa második leghegyvidékibb országában.

A nagyszámú csúcsok, sziklák, szakadékok és sziklák földrajzunkban szereplő fő oka annak, hogy ez a sport egyre hűségesebb követőket szerez. Olyan emberek, akik szabadidejüket és néha szakmai tevékenységüket is arra szánják, hogy kihívják magukat a falon és mérjék magukat a sziklán.

Ennek másik módja az a mászófal, a hegymászáshoz szükséges installáció, amely szimulálja a természeti környezetet, és amelyhez elmehet az alakja. Megfizethető mászási mód azok számára, akiknek nincs idejük kimenni a természetbe, és amelyben a kockázat sokkal jobban kontrollálható, mint a sziklán.

Egyesek számára a hegymászás életmódgá válhat, mert olyan szintű motivációval teszik, hogy minden idejüket és energiájukat erre fordítják. Mások nemcsak az életüket szentelik neki, de sajnos elveszítik benne.

Az a néhány alkalom, amikor egy fal előtt álltam derékhevederrel és a biztonságra lehorgonyzott kötéllel, tudatosíthattam, mennyi tanulás van ebben a tevékenységben, amelyet életre lehet extrapolálni.

Sportmászás, életiskola

Mint minden olyan intenzív helyzet, amely szembesít minket önmagunkkal: ez a határra helyez minket, követel minket szálljon ki a komfortzónánkból, amely arra kér bennünket, hogy legyünk éberek, reagáljunk ébren reflexekkel és gyors döntéseket hozzunk, a hegymászás segíthet abban, hogy jobban megismerjük önmagunkat és új képességeket és személyes képességeket fejlesszünk ki önmegfigyelés és önismeret révén.

A sportmászás sűrítetten érintkezésbe hozza az ego csapdáit, a mentális párbeszédet, a mindennapi szokásainkat és korlátainkat. Ez lehetőséget nyújt arra is, hogy feltárjuk erőforrásainkat és megtanulják fejleszteni az új készségeket, hogy megszabaduljunk attól, ami minket nehezedik, és legyőzzük azt, ami korlátoz minket. A hegymászás kihívást jelent arra, hogy jobbak és tudatosabbak legyünk, megfigyeljük önmagunkat és rájöjjünk, kik vagyunk valójában.

Mert a sportmászásról szóló fantasztikus könyv prológusának átfogalmazásával azt mondhatnánk, hogy „Az élet magában rejlő kockázatot jelent, és sérüléseket, sőt halált is okozhat. Az ön felelőssége, hogy tudatosan válassza ki, mit szeretne vele kezdeni, és a saját motivációját követve tegye. Csak Ön döntheti el, hogy melyik kockázat áll fenn az Ön számára. A cél az, hogy megismerje önmagát, ne pedig a vakmerőséget. Tudatos döntéseket hozzon, amelyeknek van értelme. És ne kövesse vakon a javaslataimat, vagy bárki másét. "

szóló

A hegymászás bármelyik napja

Nagy párhuzam áll fenn a sportmászás és az élet között, és a hegymászás megfigyelése segíthet jobban megérteni az utóbbit.

Hegymászónk kora reggel kel fel, amikor úgy dönt, hogy mászni megy. Kihívás, kihívás a fejében, és motiváció a szívében. Megérkezik a pálya lábához, és mi, tevékenységének néma tanúi, láthatjuk, hogy nincs egyedül azzal, hogy bár ő a legjobb hegymászó, nincs egyedül. Van egy hegymászó partnere, aki biztosítja és kíséri az emelkedőn. A leggyengébb pontod a partnered leggyengébb pontja, tehát jól kell ismerned, hogy pótold. Ennek a társnak a kezébe adja a hegymászó az életét.

Tevékenységének csendes megfigyelőiként rájövünk, hogy felszereltsége függ a mászás típusától és az útvonaltól: mesterséges, szabad, alpesi, klasszikus vagy sportmászás. A felszerelés alapvető, mivel csökkenti vagy növeli a kockázatot, attól függően, hogy többé-kevésbé alkalmas-e. Sisak, hegymászócipő, magnézera, anyaggal megrakott öv: barátok, szegecsek, karabinerek, gyorshúzók ...

A hegymászót derék hevederrel, mászókötéllel és horgonyzsinórnak nevezett zsinórral rögzítik. Ez a másodperc csodálatos metaforává válik, amelyet mindig biztonságban érezhetünk, az élet lehorgonyoz és fenntart bennünket.

A legambiciózusabb projekt attól a biztonságtól és magabiztosságtól függően lesz lehetséges, amellyel emberünk felmászik. A hegymászás, akárcsak az élet, inkább szellemi, mint fizikai kihívást jelent, és az elme az egyetlen korlátozás.

Mindent lépésről lépésre érünk el

20, 200 vagy 900 méteres impozáns fal előtt állhatunk ... azt gondolva, hogy túl magas nekünk, félni fogunk olyan magasra jutni. Megtudjuk, hogy lépten-nyomon felemelkedsz, és hogy az első lépés felkészít a másodikra. Hogy nem adod meg a másodikat, ha nem vagy felkészülve. Hogy nem éri el az első 20 métert, ha a karjai nincsenek kiképezve, ha az ellenállása nem megfelelő, ha nem bízik a lábában. Tudni fogja, hogy aki eljut a csúcsra, az azért van, mert kidolgozta, mert meg tudja és megérdemli. Mert keményen dolgozott az eléréséért. És amikor megérkezik, befejezi félelmeit és otthagyja korlátozó ötleteit. És rájössz, hogy ami korábban lehetetlen volt, az most elérhető.

A hegymászásban semmit sem adnak el. És a hegymászásban, akárcsak az életben, az önállóság néha megöl. A kötél másik tagjának keze kíséretében jut el a csúcsra. Tehát, mint az életben, a barátság is a legnagyobb kincs.

Félelem és esés

Mind a hegymászásban, mind az életben az, hogy miként kezeljük a félelmet és az esést, sokatmond magunkról. Fontos, hogy foglalkozzon az elsővel, és tanuljon a másodiktól.

A hegymászó legnagyobb félelme az eséstől, az űrtől való elmerülés, a biztosítás meghiúsulása és egy jó repülés. És hogy megoldják, az az, amit csinálnak esések gyakorlása ellenőrzött helyzetekben, jó biztosítással rendelkezik, amely lehetővé teszi számukra, hogy ilyen körülmények között könnyebbé váljanak, amíg nem élvezik az esést.

Az életben a félelmek arra tanítanak bennünket, hogy hol vannak a határaink, mivel kényelmi zónáink határain helyezkednek el, a feltáratlanok vonalán. Amikor megjelenik egy félelem, két dolog egyikét ismerjük: vagy már jártunk és rosszul ment, vagy egy ismeretlen területről van szó, ahol még nincsenek korábbi tapasztalataink. Mindkettő próbára teszi bátorságunkat. Azt már tudjuk, hogy a bátor nem az, aki nem fél, hanem az, akinek van és mer, annak ellenére.

A zuhanást nem szeretjük azok közül, akik nem másznak, de az alapvető motivációnk az életben, akárcsak a hegymászásban, tanulásnak kell lennie. Y ezek a legjobb lehetőség a tanulásra, mert csak a hibák mellett láthatjuk a kudarcokat és kipróbálhatunk olyan új lehetőségeket, amelyek javított válaszokhoz jutnak. Ha úgy vesszük az eséseket, mint teszteket, amelyek segítenek finomítani technikánkat, elveszítjük félelmünket és napi szinten megtaláljuk azok jelentését.

Az önértékelés fejlesztése a sportmászás révén

Az élet útjának másik fontos tényezője az önbecsülés. Egy hegymászó nem hagyhatja külső tényezők kezében, amelyek legtöbbször a véletlenektől függenek, és te sem. Érte, az önbecsülés nem köthető az eredményhez.

Azt sem kaphatjuk meg, hogy összehasonlítjuk a többiekkel, mivel mindannyian olyanok vagyunk, mint egy ábécé betűi, és egyik sem fontosabb, mint a másik. Az önbecsülésnek mindig belső, motivációs és tanulási tényezőktől kell függenie.

Ha mászásunk, életünk célja a tanulás, akkor a legfontosabb eredmény nem a csúcs elérése lesz. A csúcs a második lesz.

Ez lehetővé teszi számunkra, hogy figyeljünk a mostra, fejlesszük a technikánkat, nyugodtak maradjunk, figyeljük elménket és folyamatait. Ami lehetővé teszi számunkra, hogy sokkal kevesebb erőfeszítéssel felérjünk a csúcsra, és boldognak érezzük magunkat, bármi legyen is az eredmény. Végül és minden ellenére a csúcs bármikor kéznél lesz, mert a folyamat során elértük létfontosságú célunkat: A tanulás. Így a hegymászás egy életre szóló tanulássá válik.

Önképpel való munka

Az önbecsülés területéhez közel van az önkép fogalma, amely - amint maga a szó is sugallja - az a kép, amelyet magunkról hoztunk létre.

Ez a kép élettörténetünkre, sikereinkre és kudarcainkra épült. Azzal, ami a múltbeli cselekedeteken alapul majd a jelen és a jövő eredményeinek. Ez mindig korlátozó lesz, mert egy olyan pillanatra rögzít, amely nem tér vissza.

Az egykor nehéz és kockázatos utat láncoló hegymászó elkötelezettnek érzi magát egy merész hegymászó önképe iránt. Elveszíti figyelmét a fenntartására, ahelyett, hogy a jelenleg folyó projektre összpontosítana.

Annak, aki többszöri próbálkozás után megbukott, lassan mászott és kimerült, ez a tapasztalat korlátozza, mivel elképzelhető, hogy hegymászó képet alkot, aki megadja magát a nehézségeknek.

Fontos, hogy a saját imázsán dolgozzon, hogy mindennap felépítse azt, alkalmazkodva állandó evolúciónkhoz és változásunkhoz. Alapozza a motivációra, az erőfeszítésre és a tanulásra, a személyes és mély értékekre, és ne a mulandó cselekedetekre vagy harmadik felek véleményére.

Mert a múlt eredményei és kudarcai egyaránt a jelenben mérlegelnek minket.

Egyik sem engedi, hogy új lehetőségeket, új lábakat és új kezeket próbáljunk ki. Arra kérnek bennünket, hogy ismételjük meg ugyanazt a cselekvést, amely sikert hozott nekünk, vagy kerüljük el azt, amely szerintünk a kudarc oka volt.

És ez tévedés, mivel sem a pillanat, sem mi nem vagyunk egyformák.

Önképünknek szilárdnak és összhangban kell állnia azzal, amit érzünk, magabiztosságot kell adnia nekünk, a szakértő mentalitásából kell kiindulnia.

Tudnunk kell, hogy képesek vagyunk mindig, sokkal jobban képesek lennünk, mint amit a teljesítményünk mutat.

Mert napi teljesítményünk során legtöbbször a kétely, a bűntudat, a szégyen, az alsóbbrendűség, a szorongás korlátaival foglalkozunk ... Ha mindezt félretesszük, és azt mondjuk magunknak, hogy szakértő azt mondja: „Tudom, tudom hogyan kell csinálni ”, tevékenységünk, akár a sziklán, akár az irodában, jelentősen javulni fog.

A sportmászás értékei az élet számára

Meggyőződésem, hogy a hegymászás növekvő sportág, amely nagy értékeket hoz azok életébe, akik megfelelő hozzáállással gyakorolják.

A hegymászás arra kér, hogy folyamatosan fejlődj, figyeld meg önmagadat, tanúi lehess a mozdulataidnak és az elmédnek, mássz feljebb és feljebb.

A hegymászás kiváltságos természeti környezetben zajlik, általában nehezen hozzáférhető. Kapcsolatot teremt a természettel, meglepő felfedezéseket és állandó önfelfedezést hoz nekünk.

A hegymászás barátságra, szolidaritásra, önálló támogatásra, bátorságra, kitartásra, félelmek legyőzésére, együttműködésre, önzetlenségre, bizalomra hív fel ... Néha még hősiességre is.

Fontos értékek minden ember számára, aki minden nap növekedni és jobbá akar válni. Egyértelműen, segít önfejlesztésben, tágabb határokon, tudatosság növelésében és az életre szóló tanulásban.

És bár nem mindannyian akarunk vagy tudunk mászni, használhatjuk a hegymászó iskolát az élet iskolájának.