Így kezdődött minden:

Kms. Utazott: 782

Kms. Utazott: 131

Km. Utazott: 494

Amikor felkelünk, Mauro és Daniella már elindultak. Folytatjuk látogatásunkat az ősi városban. A középkori városi komplexum szabadalom. Épületei a XV. És a 18. század között épültek. A Piac tér és a Vár tér különleges szépségűek.
A Keresztelő Szent János Főgátterme gótikus stílusban volt a lengyel királyok koronázási helyszíne. Ebben a székesegyházban van egy emléktábla, amely emlékeztet arra, hogy a jelenlegi pápa, II. János Pál itt kezdte lelkészi útját.
Látjuk a királyi várat, a lengyel királyok rezidenciáját. A Vár tér, III. Zsigmond Vasa király oszlopával, amelyet 1644-ben telepítettek, a királyi út kezdete, amely eléri a Lazienki parkot, ahol az utolsó nyár egykori rezidenciája volt. a lengyelek királya: gyönyörű palota vízzel, kertekkel és értékes szobrokkal körülvéve, amelyek között Frederick Chopin emlékműve található.

Végigsétáltunk a város kereskedelmi központjában. A sztálinizmus idején épült egyik épület alatt leparkoltunk. És amelynek stílusát gótikus-sztálinista néven ismerik . Amikor már reggel tizenegy óra van, elindultunk a litvániai Kaunas felé.
Kaunas ennek a balti államnak a második városa, és teljesen középkori kinézetű óvárosa van.
A Rotuse vagy a városháza, más néven "fehér hattyú", siralmas állapotban van. 53 méter magas karcsú, de színtelen.
A 15. században épült Szent Péter és Pál székesegyház Litvánia legnagyobb gótikus temploma, bazilikával. Ez lenyűgözött minket.
Kiemeljük továbbá a 14. századi Vytautas templomot és a 11. századi Kaunas várat.
Éjjel majdnem 9 van, és megérkezünk Klaipedába . A "8 x 24" nevű hipermarket parkolójának felszínén leparkoltunk .

Km. Utazott: 770

Kms. Utazott: 215

Meglátogatjuk a Jana Iela utcát, amely a város történelmi központjának legrégebbi utcája.
Liйpaja Lettország harmadik legnagyobb városa. Az utóbbi időben a turizmus az egyik gazdagságának forrása .
A Liela Iela útján először keresztezzük az önkormányzati piacot (Vecais Tirgus).
Az utcát követve megérkezünk a Svetas Trisvienibas baznicához, vagyis a négy évszázaddal ezelőtt épült reneszánsz stílusú Szentháromság-templomhoz, 7000 pipával és 131 regiszterrel ellátott orgona kiemelkedik.
Később megtaláljuk a Pedagosgiskais Institutokat vagy a Pedagógiai Intézetet, amelyet az ország legfontosabbnak tartanak.

A Tiergonu utcában kiemelkedik néhány modernista épület, valamint más neoreneszánsz épületek jelenléte.

A túra befejezéséhez meglátogatjuk a Svetas Annas Baznicát, ahol faoltára barokk remekműként szerepel. A Sveta Jazepa katedrala katolikus székesegyház modernista belső terekkel zárja a látogatást.

200 km után. Megérkeztünk Lettország fővárosába, Rigába (810 000 lakos). A balti országok motorjának tekinthető, vagy más fővárosoktól való egyenlő távolságra, vagy népének Európa-pro-jellegéből adódóan, Riga egyszerűen különleges.
Nem könnyű néhány sorban szintetizálni azt, amit órákon át megcsodálhattunk, de ha valamit ki kell emelnünk, akkor kiemeljük a Doma Laukums-ot, a régi város epicentrumát, ahol katedrálisát értékelik: a Doma Baznica-t, amely evangélikus templom, és kétségtelenül a balti köztársaságok legnagyobb kultuszépülete.
További érdekességek: a régi Polvornn, a svédek hídja, a rigai vár vagy a „Három testvér háza”, a szecessziós negyed, a San Jacobo-templom és a végtelenek hosszú listája.
Tallinn felé tartunk, ott ismét megállapodtunk, hogy találkozunk olasz barátainkkal.
A távozás Riga-ból örökké tart. A nap nagyon intenzív volt, és miután elsietettük az időt, száz kilométernyire maradtunk Tallinntól, konkrétan Parnuban .

Kms. Utazott: 467

Már majdnem el kell indulnunk, be kell szállnunk. Délután 5 körül már a hajón vagyunk, amely Helsinkibe visz minket. A hajón a nyugodt tengertől eltekintve élénk táncot élvezhetünk, ahol dalok váltakoznak varázsjátékokkal. Kiváló utazás volt. Átkelünk a Finn-öbölön, orosz célunk egyre közelebb kerül.
Három óra átkelés volt. Éjjel 9 körül már Finnországban vagyunk. Meg kell találnunk az éjszakázás helyét, és nem sokáig tartunk. Nyitott hely a kikötő közelében pihenőhelyünk.
Vacsora ї nagyon mediterrán: spanyol omlett és ibériai sonka, „macarroni alio és pepperoni” kíséretében.
Ezután kávéval, borral, „ramazzotyval”, sőt balti vízzel pirítunk.

Km. Utazott: 140

Elhagytuk azt a területet, ahol éjszakáztunk, de még mielőtt Mauro és Daniella elbúcsúztunk volna. Újabb utat követnek Finnországon belül. Helsinki központja felé megyünk, és közvetlenül a kikötőben találunk egy nagy parkolót. Pontosan az Etelдsatama (déli kikötő) kikötőjében vagyunk, a világ egyik legvonzóbb utaskikötőjében, és maga a Kauppatori piac mellett.

Az elnöki palota meglátogatása után a Szenátus tér, a Senaatintori felé vettük az irányt, amely az 1818 és 1852 között épült város valódi szívét jelenti, az orosz cár megbízásából, amikor Finnország a város részévé vált. Birodalom. A tér képe nagyon hasonlít a tisztán orosz városi jelenethez. Maga II. Sándor cár szobra áll a ház közepén. Az evangélikus székesegyház, a Tuomiokirkko, az Állami Tanács és a Nemzeti Egyetem további épület, amelyek a teret alkotják.

Az 1852-ben épült Tuomiokirkko evangélikus székesegyház az egész ország egyik legimpozánsabb vallási épülete. A kripta kávézóvá épült, és a Senado térre néz.

Az orosz-bizánci építészetű, 1868-ban épült kataszjanokai Uspenski-székesegyház valószínűleg a legfényképesebb és legismertebb épület Finnországban, az ortodox kultúra egyik csodája, valamint Nyugat-Európa legnagyobb. A vörös téglából és arany kupolákból álló templom az orosz befolyás egyik legszembetűnőbb példája Finnország történetében.

Kms. Utazott: 151

Kms. Utazott: 269

Km. Utazott: 104

Puskint elhagyva és ugyanazon az úton; néhány kilométerre van a Pavlosk-palota, amelyet nem becsületből kerestünk fel; nem hajlandóak háromszor többet fizetni, mint egy orosznak a parkolás összege.

Kms. Utazott: 234

Kms. Utazott: 574

Km. Utazott: 760

Kms. Utazott: 713

Keveset mondani. Átmegyünk Freiburgon és visszaindulunk Németországból, később Franciaországból, éjjel 8 óra körül lépjük át a spanyol határt. Éjjel 9-kor otthon vagyunk és élvezzük a melegünket

ÜZEMANYAG-LITER ÁRAK EUR-ban

FERRY TALLIN HELSINKI . ​​100 ′

Km. Utazott: 1 065
Összes km: 10 294

A rigai parkolókban a jegy hiánya a jármű mozgáskorlátozását jelenti. Ez a szabály általánosnak tűnik az összes balti országban

Figyelem a parkolókkal. Este 8-tól reggel 8-ig parkolhat. Az ünnepek ingyenesek. Ugyanaz, mint Spanyolországban.

Figyelem a lengyel utakon azzal a táblával, amely jelzi, hogy belépünk egy városba (téglalap alakú tábla néhány ház fekete képével) A korlátozás 50 km/h, de a táblán nem jelzi.
A balti országokban ritkán nem található rendőrség a városok bejáratánál és/vagy kijáratánál.
Oroszországban sok az útlezárás, de ez sem jelent komoly problémát, mert az utak állapota nem teszi lehetővé a túlzást. .

Figyelem az üzletekben és éttermekben történő fizetéskor. Jobb, ha Visa-val vagy az ország pénznemével fizet. Soha ne álljon abból, hogy eurót kell fizetnie az árat, ez jelentős veszteség (balti országok)

Óvakodj a tolvajoktól. Turisztikai magazint helyeznek eléd, megmutatva neked, hogy megvásárolhasd, és miközben ránézel, elveszik azt, amit viselsz a nadrágodban vagy a pólódban.

Ügyeljen arra az útvonalra, amely összeköti Moszkvát Sъzdal és Vlagyimir között. Útközben kedvező áron talál kristályárusítókat, a Sergiev Posadban is.

Ha kaviárt és vodkát szeretne vásárolni, akkor érdemes nagyobb üzleteket igénybe venni. A moszkvai kijáratnál Lettország irányába az M9-es úton van egy ilyen nagy terület, Krokus-sity néven. De nem ez az egyetlen.

Németországból beérve Lyon felé tartunk. Ahelyett, hogy egyenesen haladnánk, mivel először a legkövetkezetesebbnek tűnik, Beaune és Chalons S. Saone felé kell fordulnunk. Nem teszünk meg sokkal több kilométert, és ami fontos: ez 23ґ90 ″ autópályadíjat spórol meg nekünk. Hazugságnak tűnik, de igaz.

AZ ELŐÍRT KÖVETELMÉNYEK KÖVETÉSÉBEN OROSZORSZÁGONAK BELÉPÉSE

(Ez egyszerűen egy szuverén ország által létrehozott szabályok betartásának kérdése.)

Kérjen meg egy szakosodott ügynökséget, hogy küldjön Önnek úgynevezett "meghívót" vagy "utalványt". Az ára 30 körül van, és a szállítás előtt fizetni kell.

Tegyen egészségbiztosítást (elengedhetetlen követelmény az országba való belépéshez). Két ember 15 napig körülbelül 100 € -ba kerülhet, és általában 15 napos vagy egy hónapos időtartammal történik.

Béreljen polgári felelősségbiztosítást a lakóautóhoz. Megteheti az interneten keresztül, ha felveszi a kapcsolatot egy európai biztosítóval, amely viszont egy orosz biztosító anyavállalata. Hollandián keresztül, interneten keresztül csináltuk, ára kb. 150’-t kapnak egy matricával, amelyet biztosan be kell ragasztania járművének egy látható helyén. A lefedettség időtartama: esetünkben 15 nap volt.

Vigye magával a nemzetközi vezetői engedélyt. Reggel úgy meg tudják oldani, hogy elmennek a Tartomány Közlekedési Központjába.

Kérjen vízumot a madridi nagykövetségen vagy a barcelonai konzulátuson. Meg kell adnia az útlevelet és a "meghívót". A vízum kiadása körülbelül 15 napot vesz igénybe. Az ár 60 €

Egyszer regisztrálja bejegyzését az országban. Ha három napnál hosszabb ideig tartózkodik egy helyen, és ez más, akkor regisztrálnia kell bárhová is megy. Esetünkben nehéz ellenőrizni, csak Szentpéterváron regisztrálunk. Általában az az ügynökség gondoskodik erről az eljárásról, amely az utalványt vagy a meghívót megadta Önnek.

Figyelem az internetes portálokkal, amelyek bejelentik, hogy rajtuk keresztül megszerezhetik a meghívókat. Általában úgy csinálják, hogy megszámolják, hogy valóban a szállodák segítik őket. Tudja, hogy minden alkalommal, amikor szállodát foglal, annak összegének 10% -át felszámítják, válaszadás joga nélkül.

Az összes dokumentumból fénymásolatot készítettünk, CD-n is volt. És ha a dolgok bonyolultak lettek volna, akkor mindig megkérhettünk egy családtagot, hogy küldje el nekünk a korábban beolvasott dokumentumainkat e-mailben.