Útvonal: Feljutás a Cavallers víztározóból (Boн) az Estanyet de Riu Malo-n keresztül
Dátum: 19-9-04
Résztvevők: Pablo, Teresa, Arturo, Karmelo (Besiberri Norte teteje, középen Besiberri S, bal oldalon Comaloforno)
Hozzászólások: Címer több, kissé bonyolult II-III lépéssel, és legalább egy rappellel; a csak a Besiberri Nord felé vezető feljutás is bonyolult. Nem alkalmas vertigóban szenvedőknek, vagy nem szokott hozzá az erős emelkedőkhöz és ereszkedésekhez.

Egyéb útvonalak

Riu Malo Estanyet

Pont de Suert-től a Parc Nacional d'Aigьes Tortes-be megyünk; Érkezéskor Caldes de Boн és azon az úton haladsz, amely majdnem vezet Cavallers Dam, út, amelyet télen hó vághat (geolokáció a kiindulópontig).

0:00 Fogjuk a szemetet, és 1: 30-kor kezdjük a mászást. A gát elérésekor, anélkül, hogy átlépnénk, a tág útját követjük jobb ami határolja.

0:30 Megérkeztünk a tározó vége, az azt tápláló patakhoz. Nem tanácsos ide tölteni a vizet, mivel valamivel fentebb tehenek lehetnek, akik "dúsították". Néhány cikk-cakk kb. 10 perc alatt elvisz minket egy hatalmas völgybe, a Planell de Riumalo.

0:45 Elhagyjuk azt az utat, amely a völgyön át folytatódik, és amely a Ventosa-Calvell menedékházhoz vezet, és elmegyünk a bal hol a szakadék amelyen keresztül felmegyünk és ez az Estanyet de Riu Malo-ba vezet. Kereszteztünk párat hidak és a bal oldalon lévő patakkal kezdjük az emelkedést.

1:10 Miután átkeltünk egy olyan területen, ahol a talaj engedett, egy széles síkságra jutunk, ahol egy ideig málnát eszünk. Nyugodtak vagyunk, mert észrevehető a hátizsákok súlya, és az egész nap előttünk áll. Kövessük a szakadékot, kissé jobbra húzva. A továbbiakban több patakot látunk, és követjük a fõt, jobbra, mindig úgy, hogy a folyó bal oldalon van.

besiberri

Feljutás az Estanyet Riumalo-ba, mögött Besiberri Nord

2:11 Röviddel a folyó behatolása előtt a mérföldkövekkel jelölt, jól kitaposott ösvény keresztezi azt, kissé balra haladva, felfelé haladva a füves területen.

2:45 Megérkeztünk Riu Malo Estanyet, ahol az üzletek telepítéséhez kerestünk egy területet. Estanyet de Riu Malo az üzletekkel, a háttérben Punta Alta.

Észak-Besiberri, Közép-Besiberris, Dél-Besiberri

0:00 7: 35-kor indultunk felfelé a köves csatorna mi a jobb első az estanyetről. Mérföldkövek sora irányít minket egy meredek emelkedőn. Gyorsan haladunk, gondolva a hosszú napra, amely még hátravan.

Amikor előre látjuk a Peyta rés, egyfajta fallal a meghosszabbításában letérünk a bal, körbejárva az előttünk lévő csúcsot, nagy sziklatömbök között sétálva. A kitérőn tovább fordulunk, és egyre nagyobb magasságot mutatunk az északi Besiberri felé, amely már elõttünk van.

1:05, amikor megérkezünk az északi Besiberri lábánál kételyek kezdődnek a támadás megkezdésének pontjával kapcsolatban. Három fiút látunk nagyon lassan és nehézségekkel megfeszítve. Az alapon két folyosó van, az egyik a szél közelében, a másik kissé balra, mindkettőt mérföldkövek jelölik. Mivel több embert láttunk felmenni a folyosón a jobb oldalon, úgy döntöttünk, hogy felmegyünk oda.

Felvettük a hevedereket és a sisakokat, és egy horkantás után elindultunk előre, anélkül, hogy biztosak lennénk abban, hogy fizikailag és pszichológiailag képesek vagyunk-e legyőzni a ránk váró bonyolultabb és légi lépéseket. Arra az esetre, ha repedéseket és barátokat hoznánk.

Körülbelül az északi Besiberri felé való feljutás

Felmásztunk a folyosón mászva, elkerülve a benne tartózkodók kötelét, különösebb probléma nélkül, kivéve az első lépést, csak a folyosó első 2 méterét. Néhány méter megmászása után balra húzódtunk, és egy kis széllel beléptünk a folyosóra, amelyet balra láttunk a bázison. Folyamatosan mászunk és húzunk balra egy olyan ösvényen, amelyet néha felismernek taposásként, mások mérföldkövekért, mások pedig egyszerűen a leglogikusabb lépéseket keresik, mindig folyamatos emelkedésben.

1:38 Megérkeztünk Besiberri Nord boldog, a vártnál sokkal gyorsabban, és kötelek és más más felszerelések nélkül. Végül nem volt olyan összetett, mint attól féltünk, legfeljebb II +. Egy időre megállunk, hogy élvezzük, együnk és pihenjünk.

Kövesse a címer, Sok esetben nem annyira az iránymutatások memorizálása, hogy jobb vagy bal oldalon kell-e szárnyalni, hanem inkább nagyon odafigyel, és türelmesen körültekintően néz ki mindenhol, keresi az utat és a mérföldköveket, és természetesen egy kicsit közös érzék.

Az ereszkedő hegygerincet követjük némelyik a jobb oldalon, akár késként sziklaéles csendőr. Nyilván nem mi töltöttük fel, de ereszcsatornán keresztül mentünk le jobbra, kissé finom ereszkedéssel, amely szinte kötelet igényel a rappeléshez.

Továbbra is a jobb oldalon állunk, követve azokat a mérföldköveket, amelyek miatt a címer tekintetében sokat megyünk le, elkerülve minden más tűt.

2:30 Elértük a hegy, az Oliveras-rés, és egy új kemény mászás, amelynek falán kell megmásznia, kezdeti lépése alig több mint 2 méter, minimális markolattal, egészen keskeny párkányig. Ban,-ben polc költözünk kissé balra, mászunk még egy kicsit, és bejutunk egy kicsibe futó ami könnyen a címerig visz minket. Még egy kis címer és egy kis szélső a jobb oldalon. Felkapaszkodott a gerincre.

2:45 követve a a jobb oldalon elértünk egy nagyon hosszú és függőleges ereszkedést, ahol találtunk pár szalagot és egy mallu-t a felszereléséhez rappel. Fent látjuk, hogy vannak más szalagok is, amelyeket különböző helyekről lehet rappelni, attól függően, hogy hova érkeztél. Végül kivettük az addig felesleges kötelet, és lecsaptunk. Közepes párkányú csatornán halad lefelé, ahol rövid kötél esetén meg lehet osztani az ereszkedést. A csatorna kettévágódik, és jobb, ha a jobb oldali részt veszi (ahogy a falra néz, vagyis a gerinc oldalán). 60 m-es kötelet cipelünk. de vigyáznod kell, mert nem megy le egészen, és az utolsó 2-3 méter szétesik; két fiú 50 m kötéllel. úgy döntenek, hogy egyetlen rappelt csinálnak, és megmászják az utolsó 8 métert. Vigyázni kell, mert a szikla nagyon lebomlik, és kövek eshetnek le azokra, akik lent várnak.

Nincsenek mérföldkövek és oldalak, ezért a jobb oldalon lévő domb felé mászunk, minden törött kövével. Egyszer a hegy, Salles rés, van még egy trepadilla, és feljutunk a címer.

Hegymászó címer a középső Besiberriig

3:35 Még mindig nem látunk mérföldköveket, de folytatjuk a csőr, hogy szerintünk a Besiberri del Medio lehet. De később látni fogjuk, hogy nem az. Új szélső a jobb oldalon és az azt követő közvetlen mászás felfelé, még mindig mérföldkövek nélkül.

3:52 Új piquillo hogy mi is azon gondolkodunk, vajon a Közép-Besiberri lesz-e, de egyik sem, egy kicsit előrébb van. Úgy döntöttünk, hogy megállunk ebédelni a központi Besiberri tetején, és a gyomor nem áll le panaszkodni.

3:59 Végül ez az Besiberri északi középső része, és a könnyű laposság a déli csúcsra vezet. Noha egyes listákban mindkét csúcs háromezerként jelenik meg, az utolsó mérések valamivel alacsonyabb magasságot adnak nekik.

Észak-Besiberri a középső Besiberri-től

A Származás mérföldkövekkel jelölt könnyű, lejtők nélküli a gerinc bal oldalán. Hosszú és nagyon könnyű utat haladunk át egy csúcs alatt, némi mérföldkővel, de ennek nincs semmi a tetején. Szóval eljutottunk a Dél-Besiberri lábánál, tele van olyan emberekkel, akik megmászták annak nyugati lejtőjét, a Besiberri-völgyet, amely könnyen emelkedik. Kicsit tovább folytatjuk a csúcstól balra és két csatornát látunk, a bal oldali csatornát, amelynek közepén egy nagy lemez van, ami nagyon megnehezíti, ezért felmentünk a jobb csatorna. Az út bomlott kőzetből van, és a folyosó közepén van egy olyan terület, amely könnyen korcsolyázni látszik, ezért balra húzódunk, és már a tábla felett bejutunk a másik folyosóra; Felmásztunk és könnyedén elértük a csúcsot. Lefelé haladva látni fogjuk, hogy az első folyosó, a sima terület után, lehetővé teszi számunkra, hogy a végén egy csatornával balra könnyen felmenjünk.

5:05 Dél-Besiberri. A fő célkitűzést már elértük, megbeszéltük, hogy befejezzük-e a gerincet, és elmegyünk-e Comaloforno-ba (3,029) (vagy Chloroformba, ahogy hívtuk, mert könnyebben megjegyezhető volt;-), sőt, még a Passet-be is (2,998, de háromként jelölve ezer a "listás tisztviselőben"), de még hosszú út áll előttünk a visszatéréshez, és úgy becsüljük, hogy éjszaka érkezünk Zaragozába, így több megbeszélés után úgy döntünk, hogy elegünk van és visszatérünk. Lemegyünk az első felfelé vezető folyosón és balra húzódunk, apránként elveszítve a magasságot. Egy bizonyos ponton olyan mérföldköveket találunk, amelyek az Estanyet de Riu Malo-ba mennek, sőt, később látni fogjuk, hogy több útvonal van mérföldkövekkel megjelölve, némelyik sokkal alacsonyabb, mint a többi, bár vigyázni kell, mert sehol nem tud lejutni.

Besiberri del Mig, a Beciberri Sud-ből

Az ereszkedés nagyon nehéz a sziklás és sziklás területeken, ami nagyon hosszú és fárasztóvá tesz minket. Végül 1 óra 50 perc alatt értünk a sátrakhoz a csúcsról. Pihenjen, vegyen egy kis ételt, gyűjtsön össze mindent, és térjen vissza az autóhoz.

Gerinc Pico Comaloforno és Pico Célestin Passet felé

Évekkel később megtesszük a hegygerincet Dél-Besiberri, Comaloforno és Passet között, felfelé haladva a Besiberri-völgyben, így rövid áttekintése a gerinc folytatásához a következő lesz.

5:05 Dél-Besiberri. Kicsit ereszkedünk a jobb (Nyugat) egy lejtős csatornán, amely ismét balra (délre) fordul. A hegygerinc jobb oldalán egy kissé kitaposott úton haladunk, általában könnyű, bár valamilyen konkrét II. Lépéssel. Mindig követjük a hegygerinc és a tűk néhány szegélyét, néhány apró emelkedővel és lejtővel, amíg be nem ültetünk a Comaloforno tetején lévő piramis alá. A csúcsra való emelkedés egy kissé függőleges, de könnyű csatornán (I) keresztül vezet, amely először jobbra mászik, majd balra fordul.

5:40 Comaloforno-csúcs vagy Egyél a Fornót. Ha tovább akar menni a Pico Celestin Passetig (2.998 m, korábban háromezernek számított), ereszkedjen le az utolsó csatornán, ahol felértünk a csúcsra, majd haladjon balra (délre) a címer alatt jobbra ebből. Miután a hegygerinc alatt előrenyomult, az ereszkedés átlósan (délnyugatra) kezdődik, amíg el nem ér egy támpillér lábához., jobbra lemenni e mellett még egy kicsi is váll ez hozzáférést biztosít a mögöttes Pasethez.

5:50 Collado del Passet (2,939). A dombról 4 méterre ereszkedünk balra, a rövid szárny és a alatt állunk csatorna, miért emelkedik.

Anélkül, hogy elérnénk a csatorna végét, követjük a repedés balra, tereptárgy jelöli, és röviddel ezután, amikor a faltól kissé elválasztott kőfalig ér, felmászni a gerincre, Talán ez a legbonyolultabb lépés, de nem lépi túl a II + -ot. Fent találunk egy zsinórt a rappelhez, kényelmes megnézni az ereszkedés helyét.

Kövesse a hegygerincet, kezdetben haladjon el egy rövid szakaszon a jobb oldalon, majd főleg a bal oldalon.

5:12 Célestin Passet Peak, a régi háromezer a közelmúltban pár méterrel csökkent, bár a mérések pontatlansága még mindig nem zárja ki, hogy 100% -ban a siker és a kudarc szélén álljon, hogy népszerű csúcs legyen, vagy elfeledett csúcs legyen, mint egy nagy festmény ahol az ár rendkívüli mértékben változhat, nem a minősége miatt, hanem egy sarok firkája miatt, amely megmondja, ki a szerzője.

Van egy első, nagy mérföldkővel rendelkező csúcs, és valamivel tovább, egy második, egy nagy sziklával rendelkező csúcs, amely kissé magasabbnak tűnik (bár az ICC térképen 10 cm-rel kevesebbet adnak neki), de alig van különbség. A második csúcs 3 percre van, és ez nem nehezebb, mint az ide való felmászás, bár némi lépéssel egy kis légi.