Észak-amerikai utazási kalandok Barryval és Monique Zanderrel

rész

Ez a 11. egy folytatólagos sorozat Kanadán át Alaszkába vezető utunkról

"Azok az emberek, akik visszafordultak, jobban koncentrálnak a célra, mint az útra." Monique zander

Wifi - VÉGÜL! Néhány napja nem volt elérhető a WiFi, beleértve a csütörtök reggelt is, amikor az összes áram kimerült a Watson Lake metropoliszában, Yukon területén. Ez az út része. Az újbóli kapcsolat megünneplése érdekében az Alaska Trip blogunk ezen kiadása két részre oszlik: 1) Megjegyzések utazásainkról és 2) RVing benyomásai Alaszkába.

1. FEJEZET - A HOSSZÚ, FÁTÓ ALASKAI FELSŐ ÚT

Ez a jelenet áll előttünk az alaszkai autópálya 1500 mérföldjének sokaságánál

Amikor két napja abbahagytuk a blogunkat, izgatottan vártuk, hogy érezhetjük a 10 rétegű gumiabroncsok gumiját a híres Alcan autópályán, amely hivatalosan az „alaszkai autópálya”, mert az Egyesült Államok építette. A hadseregnek 1942-ben, hogy Alaszkába szállítson anyagot, meg kellett indulnia a japán inváziónak. Eredetileg Pioneer autópályának és katonai autópályának hívták ... ma hivatalosan Hwy.

Körülbelül 9: 50-kor. úton voltunk Fort B. Nelson felé, majd elkezdődött a móka ... és elhalványult. A közbeeső 283 mérföld alatt láttunk egy Walmart/Sam's Club teherautót, egy unalmában elhunyt állat tetemét és egy kerékpáros, aki a 235-es mérföldnél az út szélén szivattyúzta fel gumiabroncsát. Ha ez kemény menet volt nem tudtuk elképzelni, hogy min ment keresztül.

A hajtás ígért csúcspontja a Honey Place volt, amelyet a világ legnagyobb üvegméhkaptárának nyilvánítottak. Mint sok más vonzerő az út során, itt is volt egy ZÁRVA tábla az épület oldalán. [Valóban láttunk egy méhraj körülkerülni a helyet, valószínűleg arra várva, hogy újra megnyíljon.]

A nap elején elrepültünk a Pink Mountain üzemanyag-szivattyúi mellett, és úgy döntöttünk, hogy feltöltjük a Sasquatch Crossingnél, mivel Sasquatch unokatestvérében élünk, egy Bigfoot pótkocsiban, de ott nem volt üzemanyag, így körülbelül 100 méterre mentünk a Husky állomásra, amely be volt zárva. Visszatért a Pink Mountain-hoz, hogy literenként 1,19 dollárral töltse fel. Ez egy jó alkalom arra, hogy megemlítsem, hogy most nagyra értékeljük a tartály feltöltésének tanácsát, amikor csak lehet. Számos bezárt benzinkút mellett haladtunk el.

Amikor beléptünk egy termőföld foltjába kb. 200 mérföldnyi monotonitás után, azt javasoltam, hogy fontolóra vegyük a mezőgazdaságot, mivel már egyre fáradtabb [Nyögés Monique-ból]. Ez, az utazás eddigi leghosszabb szakasza, a monster truck nagy rakomány közötti utazásként jellemezhető, és a jó oldalon az út mentén található ^ ^^ táblák nem voltak olyan pusztítóak, mint az előző napi menet.

Most kérlek, ne érts félre. Amerika más gyönyörű, de monoton autópályáin jártunk, és az a kilátás, hogy hihetetlen kilátásokat látunk egy-két nap alatt, készen állunk a további vezetésre.

Muncho Lake, BC - Szürreális szépség

Nem láttunk pézsmás lápokat (a mély baromfik nevét, amellyel a hadsereg 1942-ben küzdött) vagy örök fagyot, amely olvadás közben elvezeti vele az utat. Mint korábban említettük, míg Dawson Creek-ben egy kiemelkedő PBS-filmet néztünk az Amerikai Építőmérnökök Társaságának "Történelmi Építőmérnöki Csodának" címkézett épületéről. Látva mindazt a fájdalmat és büszkeséget, amely építésébe belefogott, lelkesen indultunk el az alaszkai autópálya 0. mérföldjére.

Az eklektikus Fort Nelson Múzeumban van egy mini színház, amely az út történetének egy másik változatát mutatja be, ez sokkal különbözik a PBS produkciójától. Ez a kevésbé csiszolt film olyan fejlesztésekkel töltött el bennünket, amelyek az út 1942 augusztusában való hivatalos megnyitása után történtek.

A nap nagy befejezése érdekében végigjártuk Marl Brown autómúzeumát. A mi

Marl Brown - Még mindig Chuggin 'Along

a faragós felesége, Madeline megkérdezte Marltól, hogy egész életében itt volt-e. - Még nem - mondta neki. Két évvel ezelőtt ebben a hónapban Marl egy 100 éves Buickot vezetett Fort Nelsonból Whitehorse-ba és vissza. Csodálatos kiállítása van az üzemképes antik autókról.

Monique és én láttunk néhány állatot útközben, de közel sem annyit, mint amennyi utastársunk beszámol. Gyakori megfigyelések a fekete medvék, a bölények, a köves juhok és a jávorszarvasok. Lehet, hogy egyedül mi láthatjuk (és lefényképezzük) a

gyönyörű vörös róka, és ma egy farkas figyelte, ahogy az út széléről elmegyünk.

Csak tisztázzuk, hogy a „kő juh” vagy a „kő medve” stb. Távolról nézve gyönyörű állat, de ahogy közelebb érsz, rájössz, hogy egyfajta állat alakú szikláról van szó.

Nem történt annyi késés, mint amire számítottunk a rossz utak vagy az útjavítás miatt. Néhány eset történt a lakókocsik károsodásában; azonban mindegyik tipikusnak tűnik, ha azt gondolja, hogy 20 fúrótorony csoportja vagyunk, és a zavaró tényezők sokak. Szerencsénk volt.

Számomra a szerda volt az utazás egyik legfontosabb napja: átmentünk a Yukon Területre. Sok ember járt Kanadában, és hihetetlen az a szám, aki Alaszkába utazott. Számomra a Yukon mindig is különleges lenyűgözött. A pusztát és a nehézségeket szimbolizálja. Végül is Preston őrnagy, a Kanadai Királyi Rendőrség őrnagya, hőskutyájával, Yukon Kingtel. Brit Kolumbia óta nincs változás a díszletben, de még mindig izgatott vagyok.

2. FEJEZET - A lakóautó-tapasztalat

Kedden, miközben élvezzük a hőséget a Liard Hot Springs természetes fürdőiben, találkoztunk néhány emberrel, akik visszamennek Manitoba-ba, miután lemondták a hajókirándulást, és mert ketten féltek a főutakon való vezetéstől. Arra a kérdésre, hogy kibírja-e az unalmat, ugyanazon az autópályán haladva, egy úr azt válaszolta: „Semmi gond. Korunkban egyébként sem emlékszünk arra, amit tegnap láttunk. "

Monique-nak és nekem nincs gondunk együtt lenni e hosszú órákon át. Az a lehetőség azonban, hogy legénységünk többi tagjával összefuthatunk az útszéli kávézókban és a kempingekben, élvezetesebbé teszi az utazást számunkra. Újabb plusz a csoportos utazásokra.

Még meglehetősen ápolt utak esetén sem ez az út a félénkeknek. Találkoztunk egy hölggyel, aki könyörgött férjének, hogy forduljon vissza, mert nem szerette a privát kemping körülményeit. Túl vannak a lakóautókon és a sátoros kempingezőkön, és bár a tulajdonosok úgy tűnik, hogy mindent megtesznek azért, hogy vendégeik befogadjanak, állatkert lehet belőle.

Ne feledje, hogy nem tudnak pontosan lerohanni a boltba, hogy javításokhoz vásároljanak elemeket. Amit főleg látunk, azok a fák, néhány folyóval és tavakkal, és hébe-hóba benzinkút/étterem zárt tábla nélkül, de főként fák.

Ha menet közben autóval vagy lakóautóval van problémája, készüljön fel a kellemetlenségekre. Hallottunk egy beszámolót egy teherautóról, amely javításra szorult, és három javítóműhelyben felkérték az utazókat, hogy egyeztessenek időpontot másnapra vagy azon túl. És a helyi szerelők tanácsai ellenére a javításra nem volt szükség.

Az alsó hátfájás, amely hosszú órákon át a járműben tartózkodik, felkúszhat rajtad. Az enyémet a kénben gazdag Liard forró forrásokban megmártózta. Két hétig akartam ott maradni, de utazási ütemtervünk nem tette lehetővé a szünetet.

És ha már erről beszélünk, akkor a tervezett lakókocsi jellege az, hogy kevés szabadidőnk, időnk van pihenésre vagy kisebb változtatások és javítások a lakóautókon. Az jó vagy rossz? Nos, ha egyedül utaznánk, és két hétig szeretnénk maradni a Liard Hot Springs-ben vagy három napot a Dawson Creek-ben, hogy egy kicsit megpihenhessünk, az azt jelentené, hogy az utunk hosszabb időt vesz igénybe, és pusztítással járna, ha az oldal bármely fenntartása fennállna. -előrepül.

A gázolaj és a benzin ára az üzemanyagtöltő állomás távolságától függően 0,83 és 2,00 dollár/liter között változik (egy liter alig több, mint négy liter és egy liter). Az élelmiszerárak is emelkednek, ha tovább jutsz a semmibe, de a tulajdonosok védelmében az áram és egyéb szolgáltatások költsége is. Két napja egymás után nagyon jó fahéjas tekercsekben hódolhatunk.

Az utazás nagy részében gyönyörű, meleg és borús idő volt. Én személy szerint üdvözlöm az alacsonyan lógó felhőket, mint variációt a rengeteg fáról, gyönyörű sötétzöld folyókról és a távolban lévő észak-kanadai Sziklás-hegységről.

Elég mára. Az óra szerint a naplemente, de valaki elfelejtette elmondani a napot.

70 000 tábla a Watson-tóban és 7500 kalap a Toad River Lodge-ban

A „Soha nem unatkozó RVers” -ből az út mentén találkozunk.

Hozzászólások

22 Válasz a „Alaszkai utunk XI. Része, az alaszkai autópálya” válaszra

▪. jim 2010. június 24-én 22:18 úgy hangzik, mintha nagyon jól éreznéd magad. azt gondolnám, hogy a lakókocsival való közlekedés előnye figyelmeztet a közelgő örökfagyra. egy liter nagyobb, mint egy liter. szerintem 0,948 liter/qt van. kicsit jobban jár az üzemanyagárak, mint gondolnád. bár $ 2/liter magas, függetlenül attól, hogy mennyit konvertál. a feleségemmel nagyon élvezzük az utazást. várjuk az ur posztot.

▪. Bob West 2010. június 25-én, 8: 05-kor. Feltételezem, hogy vagy az áramellátás után kapta a wifit, vagy Whitehorse-ban. A táj szép lesz az út mentén, és némi fagyvihar lesz, de összességében az utazás a kulcs. Mindig érdekli az utazás kedvelőinek perspektívája. Különösen élvezem a vezetett lakókocsival kapcsolatos gondolatait. Ezt megfontoltuk, majd úgy döntöttünk, hogy egyedül megyünk, de úgy tűnt, hogy az együtt futó emberek is nagyon jól szórakoznak.

▪. Jeff Glazer 2010. június 25-én 9: 22-kor. Miután mind Trekmaster, mind pedig Tailgunner voltam az alaszkai túrákon, sok dologgal egyetértek, amit mondasz. Véleményem szerint a lakókocsi legnagyobb hátránya a rögzített menetrend és a képtelenség egy vagy két napig maradni valahol. Úgy gondolom, hogy a biztonság és a bajtársiasság többet pótol.

Nagyon egyet kell értenem azonban azzal, hogy unalmának minősíted a menetet. Soha nem untuk meg a gyönyörű tájat, és a következő kanyar körül mindig voltak érdekes állatok és látnivalók. Igen, egyes szakaszok hosszabbak voltak, mint mások, de mindig vártuk az új látnivalókat és az új kalandokat. A benzinkutak leírása helytálló volt, csakúgy, mint a kempingeké. Ezeket a kempingeket nevezi családunk "táncoló medvének". A csodálatos dolog a táncoló medvében nem az, hogy milyen jól táncol, hanem az, hogy egyáltalán táncol. E kempingek egy része alig él a semmiből. Mindig értékelem, hogy egyáltalán ott vannak. Ritka kivételektől eltekintve az emberek mindig nagyszerű munkát vállalnak. Az egyik legfontosabb dolog az alaszkai túra a humorérzék. A dolgok rosszul fognak menni. Tekerje az ütőkkel. Remek történet, amikor hazaér. Mint amikor kempinget hagytam a Cassiar autópályán a varangyomban lévő rögzítőfékkel. 300 mérföldre a legközelebbi új méretű abroncsokhoz. Hogy sikerült, soha nem fogom tudni. Ha szeret vezetni, és hajlandó vállalni a dolgokat, ahogy történnek, az alaszkai autópálya abszolút kötelező egy RVer számára.

▪. Bert Smith, 2010. június 25, 17:05. 6 alkalommal tettem meg az utat, és soha nem volt unalmas, és élveztem az utazások egyetlen percét is. Az első út 1964, az utolsó út pedig 2006 volt. Vagy milyen sok változás történt. Remélem, hogy 2012-ben újra megteszem az utat

▪. Kurt Hammerschmidt, 2010. június 25, 17:51 Robert Service verskönyve, amit Alaszkában keres. Mindannyian egy bányász életéről beszélnek Alaszka aranylázas napjaiban, és a legtöbb alaszkai nagyon büszke verseire. Fairbanks-ban sok bárnak van preambulumbekezdése. Vagy legalábbis akkor, amikor 1964-ben ott éltem. [Barry megjegyzése: Megvettem a könyvet]

▪. Jim Sathe, 2010. június 25, 19:01. Ezt szorosan követem, mert ugyanezt az utat tettük meg 2008-ban. Ez sok emléket idéz fel. Imádtuk az egész élményt, kivéve az alaszkai határ előtti utolsó 60 mérföldet. Bárki, aki el akarja olvasni a blogomat az utazásunkon, elmehet a http://www.jimrosietravels.blogspot.com weboldalra. Türelmetlenül várja, hogy hallja a jövőbeni kalandjait. Jim

▪. Don & Irene Ritchey, 2010. június 25, 20:00 Ezt az utat szinte minden évben megtettük az elmúlt 10 évben, vagy ahogy Kr. Északi részén (Terasz) élünk, ez megkönnyíti az utazást számunkra. Mindkét irányban haladtunk, gyakran felmentünk a Hwy 37-es útra Kitwangából, visszatérve az alaszkai autópályára, és kétszer az alaszkai komppal Skagway-ből Rupert hercegbe, Kr. E. Ez egy olyan utazás, amelyet szívesen emlékeznek, de kissé költséges. Gyakran felmegyünk Alaszkába, valamint Északra, bárhol is legyen ilyen élmény. A Yukonnak egyszer volt egy szlogenje: „a fenséges és a rejtély”. Mi is mindig egyedül járunk el, mivel ez valóban az út nem a cél. Az emlékek egy életen át fennmaradnak, és remélem, hogy megragadja az észak kínálatát. Valószínűleg visszatér.

▪. Alice 2010. június 25-én 21:31 Szeretem a blogodat. Túl sok kedves emlékem van ahhoz, hogy valaha is unjam az utat, de ez egy kitartó erő, hogy biztos legyek benne. 9 alkalommal hajtottam az Alcan-t, ráadásul egyszer komppal mentem. Minden alkalom kaland. Először 1964-ben vezettem egy vadonatúj Karman Ghia-ban. Kétszer is egyedül és minden évszakban hajtottam. Az egyik kedvenc helyem a Liard Hot Springs. Megér egy kéthetes tartózkodást! És tél Liardban, csodálatos! Drága üzemanyag, bezárt vállalkozások - ez mindig is így volt. Bár még több bezárás októbertől májusig. A legdurvább idő az úton tavasz, nagyon rendetlen és durva. Vigyázz a sziklákra. Semmi síkban elővesznek egy szélvédőt. Amikor bejutsz Alaszkába, győződj meg róla, hogy minden lerakódott, és vigyázz rá, általában sok ^ ^^ -ra, bár soha nem szokták neked megadni ezeket a kedves figyelmeztetéseket. Mindez azt mondta: érzem, hogy újra meg kell csinálni, és folytassam a 10. számmal. Boldog utak! Igen, én egyike voltam azoknak az őrülteknek, akik szavaltam a Robert Service-t, és Fairbanks-ben csináltam a Can-Can-t, szórakoztattam a turistákat! Amikor a gyerekeimmel összejövünk, kikapcsoljuk az összes áramot, felgyújtjuk a petróleumlámpákat, és még mindig szavaljuk őt… - Az északi fény furcsa látnivalókat látott .

▪. Bill 2010. június 25-én, 23:01 Ugyanazt az utat tettük meg tavaly egy másik túracéggel. Nagyjából ugyanazt az utat követed, mint mi. Imádtuk az utat, és Cameo 5er-jünkben csak néhány hibás gumiproblémával tettük meg. Élveztük a Fort Nelson múzeumát és megismerkedtünk Marlval. Milyen nagyszerű srác. Elindította a régi Buickot, és körbehajtotta az udvart. Hát nem csodálatos a táj? Nem tudtunk túljutni a kanadai Sziklás-hegységen. Várom, hogy elolvashassam a blogot, és remélem, hogy továbbra is biztonságos utat érhetünk el.

▪. Jerry X Shea 2010. június 25-én, 11:13 Most tettem meg ezt az utat tavaly. Az I-5 vezetése Kaliforniában unalmas lehet, az Alcan vezetése sehogy. Vessen egy pillantást a fent közzétett fotóra, mondja meg, hogy az alsó 48-as úton milyen úton halad egész nap, és látja ezt a szépséget? Gondolom, mindenkinek megvan a maga meghatározása arról, mi az „unalmas”, de fentebb Jeff Glazerrel kell mennem. Úgy hangzik, hogy ez az utazás jó távlatot nyújt Önnek arról, hogy milyen a „teljes időzítés”. Egyesek számára működik, mások számára nem. Élvezze továbbra is az utazásait, és emlékezzen jól minden helyre.

▪. Frank 201. június 26-án. Köszönjük a blogod, NAGYON érdekes! Az utat 1981-ben tettem meg nászútunkon, és még mindig emlékszem az összes oldalra, amelyről beszél. Ember…. Időt kell szánnom, hogy újra megcsináljam. Még egyszer köszönöm, hogy írt az utazásáról!

▪. Barry S 2010. június 26-án, 7:45. Köszönöm a nagyszerű írást. Ami Preston őrmestert és Yukon Kinget illeti, csak annyit mondhatok: „ON King…

▪. Ken C 2010. június 26-án, 10:59, unalmas lehet jó. A 60-as évek elején Whitehorse-ba hajtottam egy régi dzsipben, mint felderítő autó, nővérem 50 ′ x 12 ′ -es pótkocsija előtt, amelyet túlterheltek minden világi javukkal - 6 gumit fújtak az út során. Az út akkor leginkább kavics/iszap. A gumiabroncsok fújása nélkül nem sikerült 25 km/h fölé jutni! Szörnyen fájt a fogam egész úton. Unalmas lett volna jó.

▪. Jim Hutt 2010. június 26-án, 20:34. Köszönöm szépen a csodálatos utazási naplót. A feleség és én a nyárra tervezték az alaszkai utat. De orvosi problémáim, műtétem és kemoterápiám miatt el kell halasztanunk az utat a következő évre, ha az Úr akarja. Élvezzük tapasztalatait és képeit, mivel útközben megoszthatja azokat. Tudom, hogy az utazási napló és a képek előállítása és megosztása némi időt vesz igénybe. Akik jelenleg nem vagyunk képesek ezt az utat megtenni, legalább bepillantást nyerhetnek az USA természeti szépségébe és Kanada. Várom, hogy útközben elolvashassam tapasztalatait, nagyszerű munka! Nagyon köszönöm Dél-Texasból. Remélem, hogy a saját szememmel megnézhetem, amit Ön és Monique most tapasztal és élvez.

▪. oregoni parti kabin bérlés 2010. június 30-án, 8:01. Ez a bejegyzés emlékeztetett néhány remek emlékre, amelyeket barátaimmal töltöttem Alaszkában. Úgy tűnik, hogy srácok nagyon jól szórakoznak.

▪. ingatlankezelés las vegas 2012. január 3-án 12:18 Nemrégiben ő indította el a régi Buickot, és körbevezette az udvaron. Nem csodálatos a táj. Nem tudtunk túljutni a kanadai Sziklás-hegységen. Várom, hogy elolvashassam a blogot, és remélem, hogy továbbra is biztonságos utat érhetünk el.

▪. a háztulajdonosok szövetségének vezetése 2012. január 6-án, 23:48. ”Amikor beléptünk egy mezőgazdasági termőföldre, miután kb. 200 mérföldet tettünk az egyhangúság után, azt javasoltam, fontolóra vegyük a mezőgazdaságot, mivel már fáradtak vagyunk.”