- De a fontos nem változik, az erődnek és a meggyőződésednek nincs kora.

Oldalak

2014. december 13, szombat

SÍS bakancs megváltoztatása

2014 december

2014. december 3., szerda

FELMENNI AZ OSORNO Vulkánhoz. A SUMMIT EMLÉKEZTETÉSE

Volt egy tüském, és ma végre levehetem. Mert tegnapig nem kaptam meg azokat a fotókat, amelyeket annyira szerettem volna a kezemben lenni. Sajnos még csak nem is örömet szereztek nekem, hogy mindegyiket fogadom. De legalább azok, amelyeket elértem, annak a tapasztalatnak a részét mutatják, amelyet kezdettől fogva szerettem volna megosztani: feljutásom Osorno vulkán.

Október 13. volt, hétfő volt, és másnap indultam Spanyolországba. Az egész szezonban csúcsra akartam menni. Erre a rögzítésre számítani lehetett, mivel minden nap a csúcsra néztem, és azt gondoltam, milyen ironikus síelni és ott dolgozni, anélkül, hogy el tudnám képzelni, milyen lesz a csúcsról. Éjjel-nappal figyelte felhõit, színeit, havát, holdját ... Éreztem hidegét, dühét és energiáját. Néha csendemben beszéltem vele. "Az én vulkánom" volt: ahol nyugodtan éreztem magam, és megtaláltam magam. Biztosan igazolom, hogy a hegy iránti szeretet érezhető.

Meg kellett várni a megfelelő időjárási körülményeket, mert sima és egyszerű megjelenése ellenére, mivel a világ második legtökéletesebb vulkáni kúpja voltam, már tudtam, hogy sok életet követelt. Tiszteletem abszolút volt, és ha oda akartam jutni, segítségre volt szükségem. Utolsó szakasza egy jég gleccser, ahová a szükséges felszerelés és a megfelelő hegymászó tudással rendelkező személy nélkül nem léphettem be.

Jött az előrejelzés, és nem hagytam, hogy elmúljon. Reggel fél 5-kor indultunk el Ensenadáról, és beültettük magunkat a CONAF-ba (Chilei Nemzeti Erdészeti Társaság), ahol értesítettük és ahol megvizsgáltak minket, hogy van-e a szükséges anyag. Még éjszaka volt, és elkezdtünk mászni. A tempónk jó volt, és egy óra múlva elértük az első pontunkat: az állomáshoz vezető második felvonó pisteros menedékhelyét. Kicsit pihenünk és vizualizáljuk az időt. Felvirradt, de a köd sűrű volt.

Folytatjuk utunkat a "Sziget" nevű terület felé (ez egy laposabb terület az utolsó 500 méteres emelkedő előtt). Érkezés előtt a jég miatt már fel kellett tennünk a görcsöket. Előnyös, hogy egy kis réteg friss hó hullott, megkönnyítve minden lépését. Úgy tűnt, hogy kitisztult, de ez az idill gyorsan megváltozott. Ha valami meghatározza ezt a vulkánt, akkor annak körülményei egyik percről a másikra változhatnak.

A "Szigeten" egyszer a legrosszabbtól tartottak. A csúcsra felnézve sötét felhők voltak láthatóak, és a szél kezdett veszélyesnek tűnni. Az idő egyre romlott, és nem tudtuk folytatni. Egy kis hótakarót lapátoltak, ahol hagytuk a sílécünket és vártuk a helyzet változását. Arra gondoltunk, hogy meg kell fordulnunk. Tényleg nagyon hideg volt. Remegni kezdtem, és úgy döntöttem, hogy egyik oldalról a másikra járok.
Körülbelül egy órát töltöttünk. A szél elült és a felhők eloszlottak. Boldog arc: ideje volt a támadásnak. A párommal felfűzve, csendesen mászni kezdtünk, míg el nem értük a fagyos "karfiolokkal" teli utolsó falat, ahova fel kellett másznunk.