Indiába tett utazási ajánlásaink második része. (Itt olvashatja az első részt az egészséggel, a biztonsággal és a szállítással kapcsolatos tanácsokkal).

ajánlások

Étkezés Indiában (és utcai étel)

Mindig igyon palackozott vizet. Könnyedén megtalálja bárhol. Felejtsd el a jeget. Kerülje az olyan ételeket, mint a saláták vagy gyümölcsök, mivel ezek vizet tartalmaznak. Esetünkben az utcai standokon nem ettünk, mert az étel annyira viszketett, hogy ehetetlen volt, és a standok meglehetősen koszosak voltak.

Inkább (főleg) az idegenvezető által ajánlott szállókban étkezünk (Lonely Planet), és egész jól sikerült (nekik van olyan ételük, amely nem fűszeres turistáknak készült). Sok esetben a vacsorákat és az ebédeket a tetőteraszokon szolgálják fel, így lehetőség nyílik arra is, hogy éjszaka a városra nézzenek.

Ha vegetáriánus vagy, India paradicsomnak tűnik. Ha szereted a húst, hiányozni fogsz egy steaket. A hús (a csirke tandori mellett) és a hal hiánya az egyik leggyakoribb oka annak, hogy sok utazó lefogy ezen az úton. Az étvágy felkeltése érdekében megnézheti Észak-India leggyakoribb ételeit.

A fogyás másik oka annak tudható be hasmenés. SEzek biztosan elkerülhetetlenek az utazás harmadik vagy negyedik hetétől. Ebben az epizódban a szokásosnál többet kell hidratálnia, rizst és banánt enni. Az orális szérumok gyakran eléggé hasznosak a folyadékok és tápanyagok biztosításában a gasztroenteritis során. Kicsit segítenek a hatások enyhítésében is.

A Fortasecet vagy hasonló gyógyszereket, amelyek átmenetileg csökkentik a hasmenést, akkor kell használni, ha órákig kell utaznia anélkül, hogy képes lenne megállni. Normális esetben a hasmenés 2-3 nap múlva természetes módon elmúlik.

Hogyan kezeljük a meleget és a monszunot

Ha a monszun hónapokban (júniustól szeptemberig) megy, akkor ezt tudnia kell nagyon meleg és párás. 15 perc múlva a ruhád verejtékbe ázik, mintha maratont futottál volna. A meleg és a húshiány között a 3 hetes utazás során néhány kilót leadtunk.

Sok olcsó szállodában nincs légkondicionálás. Alternatív megoldásként mennyezeti ventilátor. Soha életemben még nem izzadtam annyira, mint amikor az első este Delhiben úgy döntöttünk, hogy ventilátor nélkül alszunk (attól félve, hogy a fejünkre esik).

Mindig hozzon vizet, hogy hidratálja magát, és néhány édességet arra az esetre, ha bármikor cukorra lenne szüksége.

Tippek az indiai alkudozáshoz

Indiában mindent meg lehet kezdeni: a taxi árától a szállodai szobákig. Nyugodtan alkudozz, ez normális. Az első ár, amelyet kér, mindig jóval meghaladja a "tisztességes" árat. Egy jó módszer az alkudozásra, ha megpróbálod meghaladni az első ár dupláját, amit mondanak neked. Nem fogadják el, de jó kiindulópont lesz folytatni a tárgyalásokat, amíg el nem éri az árat, amely mindkét félnek tetszik.

Néhány hét alatt megunta a sok alkudozást. De akkor hiányozni fog. Amikor megérkeztem Barcelonába, minden üzletben szerettem volna alkudozni (!)

ATM-ek Indiában

Az ATM-hálózat elég gyenge. Ha megpróbál elővenni nagy összegeket (például 150 eurót), az a legrosszabb rémálma lehet. Nagyon korrekt pénzzel mentünk (400 € három hétre, a túrákat is beleértve: kezdő hibája volt), és sok problémánk volt az ATM-eknél pénzhez jutni. A legtöbb helyen nem lehet kártyával fizetni.

Így Javasoljuk, hogy több készpénzt vigyen magával, vagy kis összegben vegyen fel pénzt a repülőtereken. Indiában nem akar fogyni a pénz. Hidd el nekem.

Internet kapcsolat

2012-ben alig volt internetkapcsolat a szállókban, éttermekben stb. Talán most javult, de ne számítson arra, hogy mindenhol találni wi-fi-t. Használja ki a lehetőséget, hogy csatlakozzon és repülőjegyeket vásároljon a szállodákban.

A városokban vannak utazási irodák a turisták számára.

Gyakori csalások Indiában

A legtöbb átverés laza túrákon történik. Agrában csapdába estünk. Meg akartuk próbálni azt a lehetőséget, hogy egész nap taxisok legyenek sofőrként, és ez abszolút katasztrófa volt.

Elmentünk Fathephur Sikribe, egy elhagyott városba, néhány kilométerre Agrától, és a taxisofőr elmondta, hogy bent sokan próbálnak átverni, hogy nagyon megnehezültek, hogy eladhassanak neked dolgokat, és azt tanácsolta nekünk, hogy útmutató, hogy ne legyenek állandóan körülöttünk emberek. Oké, hogy felvettük, de a fiú nem sokat tett.

Azt mondta nekünk, hogy a taxik a bejárat előtt állnak meg, és hosszú utat kell megtenni, hacsak nem mototaxiban megy vele (természetesen fizetős). Aztán rájöttünk, hogy az ösvény nem több, mint 15 perc séta.

Odabent az úgynevezett kalauz eléggé elhaladt mellettünk, és nem sokat tett azért, hogy elkerülje a túlterheltséget. Félig arra kényszerített minket, hogy mecseteket döntsünk, virágokat vegyünk stb. Egyértelmű volt, hogy minél többet költöttünk, annál jobb.

Amikor visszajöttünk a taxisofőrrel (mindketten barátok voltak, és át akartak csalni minket), el akart vinni egy ismert étterembe. Meg akartunk szabadulni tőle, mert az is csaló illatú volt, és azt kértük, hogy menjünk vissza a szállodánkba ahelyett, hogy a csaló éttermükbe mennénk. Vonakodva tette.

Végül ragaszkodott ahhoz, hogy elvigyen minket egy szőnyegboltba. Nem akartunk menni, nem akartunk több pénzt költeni, és nem is szőnyegeket. Néhány másodperc elteltével a taxiban, beleegyezett, hogy kinyissa nekünk az ajtót, és kiszálltunk.

Az ilyen típusú szolgáltatások általánosak lehetnek. A legjobb dolog a közlekedés bérlése, hogy csak egyszer költözzön, vagy elmegy az egész út során bérelt idegenvezetővel.

Ne legyél paranoid: bízz az emberekben

Néhány rossz tapasztalat ellenére ezt el kell mondanunk Indiában sok kedves és segíteni kész emberrel találkozunk. Ha látják, hogy elveszett, nem mindig keresik fel, hogy eladjon neked valamit, hanem segíteni akarnak neked, és nagyon tiszteletteljesek. Ezt is megtanultuk.

Bízzon az ösztöneiben és élvezze ezt a csodálatos országot.

Több információ: További indiai utazási ajánlásokat a bejegyzés első részében olvashat: Ajánlások Indiába utazáshoz (I): biztonság a nők számára, egészség és közlekedés