Irkutszk, az úgynevezett „Szibériai Párizs” az ország egyik leglátogatottabb városa. Ennek oka: a Bajkál-tó, a világ egyik szellemi pólusának közelsége. Készülj fel arra, hogy kapcsolatba lépj az érzelmeiddel, éld át a távoli időket és merülj el a helyi hagyományokban.

Magunk mögött hagytuk Krasznojarskot, és elindultunk az egyik leghosszabb vonatútra Irkutszkig. A tajga a vonat ablaka mögött haladt, és apránként hullámosabb tájat kezdett látni tipikus orosz dachák és farmok. Egy tetőn támogatott fennsík közepén voltunk szélsőséges hőmérséklet, és az elmémben képek arról, milyen nehéz életnek kellett lennie itt.

szibériai-tenger

Házak és tanyák Irkutszk közelében

Megérkeztünk az irkutszki vasútállomásra és átvettük a trolibusz (szükséges, mivel az állomás az Angara folyó túloldalán található), közvetlenül a város központjának ajtajánál, ahol a hostelünk volt. Lefoglaltuk a Citi Hostel, ami a Lenin sugárút és a Gorkogo utca között van, de amikor megérkeztünk, elmondták, hogy problémáik vannak a foglalással, és átköltöztek a Magic Hostel (nagyon elégedett ezzel a szállóval), amely a Timiryazeva utcán volt, Lapina mellett. A villamosvonal ezen az utcán is áthalad.

IRKUTSK

Körülbelül 600 000 lakosával Irkutszk Oroszország egyik legfontosabb városa, és Kelet-Szibéria legnagyobb. Egy kereskedelmi csomópont nyugat és kelet, észak és dél között. Irkutszk a szibériai út keleti folyosója, és ez a város megjelenésében is megmutatkozik. Az úgynevezett Szibériai Párizs, gyönyörű épületei különböznek a többi szibériai várostól, amelyek alapvetően betontömbök. Az övék gyalogos utak Sokkal európaibbak, mint amire számíthat, de az életritmusuk ázsiai hektikus. A Lenin és a Karl Marx sugárút a város fő tengelye. Itt számos üzlet, étterem és utazási iroda található.

Irkutszk utcái

Karl Marx sugárút

Ennek bizonyítéka a stílusok keveréke a gyönyörű Vízkereszt-székesegyház (18. század), amely a várostól északra, az Angara folyó mellett található. A közelében, mellette kirov kert az a Irkutszki légió emlékmű, ahol sok testület ismerteti azokat a veszteségeket, amelyeket ez a légió az orosz forradalom alatt elszenvedett.

Vízkereszt-székesegyház

Légió emlékmű

A Karl Marx sugárút folyó felé eső meghosszabbításában található az Irkutszk Színház, az Egyetem és az Orosz Földrajzi Társaság háza. A végén III. Sándor cár emlékműve és egy nyugodt séta a folyóparton.

Irkutszk Színház

Rénszarvas a folyó partján

Naplemente az Angara folyón

Éjjel ajánlom a Sedova utca, ami egy olyan terület, amelyet rehabilitáltak (faházakkal), ahol mindegyikük egy étterem, egy bár ... sok minden történik ott.

Egy másik dolog, amit Irkutszkban láttunk, az volt Kazanyi templom, amit kissé csalódtam. A várostól északkeletre található, és sokat kell gyalogolni, átkelni az Ushakovka folyón ... legalábbis ortodox misének lehettünk tanúi.

Kazan székesegyház Irkutszkban

Szentmise Irkutszkban

És mindezek felett, Irkutszk az a város, ahol megtervezheti utazását a Bajkál-tóhoz. Van fuvarral mentünk (6 óra Khuzhirig), amely onnan indult központi piac (Timiryazeva utca a Partizanskával). Ott sok parkolót és marshrutkát fog látni, meg kell kérdezni.

Irkutszki piac

BAJKÁL TÓ

A Bajkál-tó az az egyik természeti csoda a világ. Valentin Rasputin orosz író azt írta,az embernek nincs elég érzése, hogy reagáljon erre a csodára”, És nem tehetek mást, mint hogy megerősítsem.

Bajkálba érve

Ez a tó foglalja el a legmélyebb kontinentális hiba Föld, mivel ezen a ponton legalább három tektonikus lemez összeáll. A tó mélysége eléri az 1680 métert, ami azt teszi a legmélyebb a világon. Emiatt, 20% friss vizet tartalmaz folyadék a bolygón. Állatiasság. És emellett az édes tésztáról van szó legrégebbi mivel a több mint 25 millió éves tó ebből a hibából nem válik sáros. A biológusok számára ez evolúciós múzeum. Több mint 1500 endemikus faj állatok és növények élnek itt, mint a Bajkál pecsét.

A Bajkál Olkhonból

636 km hosszú és 80 km széles ún Szibériai-tenger van egy szigete belül, a Olkhon-sziget, 72 km hosszú. Ezenkívül a burját kultúra szent tengere, gyakorolja a sámánizmus. Egészen a közelmúltig a Bajkálon áthaladó kereskedelmi útvonalaknak télen szánkózással kellett ezt megtenniük, amikor a tó megfagyott. A transz-szibériai megépítésével egy hajó csatlakozott a két ághoz, amíg a cirumbaikali szakasz elkészült.

A Bajkál-tó a mólótól

A Bajkál-tó turisztikai célpont sok utazó számára, akik meg akarják érni a tó vizét. Vannak, akik csak az Irkutszkhoz legközelebb eső partra mennek, mások úgy döntenek, hogy a nyugati part hőforrásaihoz mennek, de kétségtelen, hogy a legjobb az töltsön egy éjszakát az Olkhon-szigeten. Érte, kisteherautóval kell mennie Irkutszkból, 6 óra teljes sebességgel a rétek közötti ösvényeken, ahol meglátja a nagy ázsiai állományokat és szarvasmarhákat, amíg el nem ér egy mólót. Ott állsz a komphoz, és folytasd a szigetet, ahol csak földutak vannak, amíg el nem éred Khuzhirt.

Lovak a Bajkál felé vezető úton

Tájkép a furgonból

OLKHON-SZIGET ÉS KHUZHIR

Miután több mint 6 órát haladtunk keskeny utakon, földútakon és brutális előzéseken keresztül, egy kisteherautóban, ahol MINDEN hajtogatta az üléseket (se folyosó, se semmi), elértük Khuzhirt. Ez az 1000 lakosú falu az egyetlen település Olkhon szigetén. Valamennyi földutak, faházak (túlnyomó többség hostelként vagy kempingként), barangoló tehenek és kisteherautók hogy jönnek és mennek.

Khuzhir főutca

Khuzhir, a visszavonulás helye

Tehenek mindenütt

A városban nincs mit látni, azon túl, hogy ajándékot vásárolunk, tipikus ételeket próbálunk ki, vagy belépünk a helyi üzletekbe. De sok tennivaló van. Az első, sétáljon a Burkhan-fok, ami nagyon közel van, északra. Ez az egyik a sámánizmus szent pólusai. A burjátok, a környék lakói úgy vélik, hogy ez a köpeny az Sámán sziklája, ahol egy gyönyörű legenda szerint egy sámán menedéket kapott. A szállított hely csendje nem tudom, hová, de izgatottan vártam, hogy odaértem. Van valami.

Sámán sziklája

Naplemente a Burján-foknál

Éjjel visszatértem erre a helyre, és meglepetésem az volt, hogy összefutottam néhányal oszlopok kívánságszalagokkal, egy poszter mellett, ahol elmagyaráztak néhány magatartási szabályt, amelyeket a jövőbeni otthonomban tervezek elhelyezni.

Ezek a színek azt jelentik: sárga, gazdasági jólét; zöld, harmónia a természettel; fehér, a szeszes italok; vörös halál; kék élet.

Varázslatos volt ott lenni a sötétben, minden fény nélkül. Reggel visszajöttem ide, és egy apa nagyon mélyen beszélt a fiával ...

Hirtelen megtaláltam ezt

Khuzhir egyik legjobb tennivalója az béreljen kerékpárt és meglátogat valamit a szigetről. Séta erdőkön, teheneken, a kerékpárod itt nagyszerű élmény. Bár ha túl közel kerül a parthoz, az út szennyeződéseket tölt fel, és lehetetlen ott keringeni.

Kerékpáros Khuzhirben

Kilátás Khuzhirre

Erdő és homok

A túra után úgy döntöttünk, hogy otthagyjuk a kerékpárokat és lemenni a strandra Menjünk zuhanyozni. A víz volt elég hideg, és mindezek felett, nagyon nagyon világos. Azt mondják, hogy fürödjenek a Bajkálban egészséget ad, szóval én is sokat ittam.

Bajkál strandjai

Nyár Olkhonban

Fürdő a Bajkálban

Miután visszatértünk a hostelünkbe (Kampus, erősen ajánlott, főleg a barátságosság és a vacsora jósága miatt), és lezuhanyozva ismét a kisteherautóval és a végtelen úton haladtunk, a vacsorához való megállással, húsos és hagymás galuskával, amíg Irkutszkba értünk lefeküdni. Másnap reggel ideje volt utolérni a vonatot az utolsó orosz városba: Ulan Udéba.

ULAN UDE

Ulan Ude volt az utolsó oroszországi városunk ebben a kalandban, mivel innen vittük el a Transzmongol. Ez a 400 000 lakosú város összekötő pontként szolgál a transz-szibériai különböző ágak között. Az autentikus transzszibériai Ulan Ude-tól Chitáig, Habarovszkig és Vlagyivosztokig folytatódik. Két új ág jelenik meg Ulan Udétól: a transz-mandzsúri Harbinig és a transz-mongol, amely Mongólián át Pekingbe vezet. válaszút.

Ulan Ude állomás

A város az a Burját Köztársaság fővárosa, testvérek a mongolok. Ennek jele volt a rengeteg lovas szobor amelyek a városban voltak. Csak másfél óránk volt az egyik vonat és egy másik között, így csak a V. Szovjetov, hol a a világ legnagyobb lenini feje, és a színház-opera, egy gyönyörű téren, szökőkúttal.

Lenin feje a Szovjetov téren

Színház - Ulan Ude opera

E nagyon rövid megálló után a transz-mongol lovaglást végeztük, míg a pusztává átalakuló táj. A zöld faliszőnyeg, amely ezen a részen hatalmas folyókkal volt tele a világ szamárságában, folyamatosan meglepett.

Megérkezve a mongol határhoz

Mongólia sok meglepetést tartogatott

Többet mesélek Mongóliáról, talán az utazás legjobbja, a következő cikkben.