Valaha mindannyian éreztük ezt a zsibbadás érzését testünk valamely részében, akár egy furcsa testtartásból, amikor alszunk, tévét nézünk ... Amikor azonban kimegyünk az útra, egyesek vezetés közben tapasztalják ezt, miközben a kormányt fogja és körbefordul. Sok ember elalszik a biciklin, de miért?

Csakúgy, mint az Univerzum eredetéről, egyikünknek sincs tudomása arról, hogy először testünk valamely részében zsibbadást érzünk. Olyan ez, mint egy bizsergés, kényelmetlen bizsergés, olyan érzés, amelyet nem szeretünk.

Sokszor a kerékpáron velünk történik. Hirtelen észrevesszük, hogy a kezeink szabadok, és úgy döntöttünk, hogy szundítunk egy kicsit: nem érzed a kezed!

Igen, ez valami gyakori dolog, és sok embernél előfordul. De nincs mitől félni.

Alvó kezek, az ok

A mi főszereplőnk alvó kezek a biciklin a ulnáris vagy ulnáris ideg, amely a vállról távozik és az egész karon átmegy, a tenyéren át az ujjakig vezet.

És pontosan ott van a kézben, hogy elérje a hatását, amikor nyomást gyakorolunk a kormányra a kerékpárral történő útvonal során. De ne őrülj meg, ez semmi komoly, és nem is baj ...

Ha hosszú ideje edzünk, megjelenik az a zsibbadás (amelyet tudományos értelemben paresthesia néven ismerünk), amelyet a területre gyakorolt ​​túlzott nyomás okoz, amely összenyomja az ideget, és az érzékenység hiányát vagy a bizsergést generálja.

Amit általában akkor csinálunk, amikor érezzük a kezén alszik a keze felemelni és megrázni őket, hogy felszabadítsák ezt a nyomást. Rögtön érezni fogjuk, hogy a kezek visszatérnek normális állapotukba.

alvó kezek

A kezek zsibbadásának okai

Normális esetben a probléma általában a dömpingből származik testünk túl nagy súlya a kormányon, mivel túlzottan hajolunk, vagyis nem a legmegfelelőbb a helyzetünk a kerékpáron.

• Viselheti a nyereg túl messzire, hogy nagyobb súlyt terheljünk a kormányra.
  • A nyeregmagasság A kormány egy másik kulcs. Ha túl magasra megy (a nyereg), nagyon valószínű, hogy zsibbadás jelenik meg. Szabályoznia kell a hajlásszögét is, nehogy lefelé cipelje. A túlzott sovány hajlamos nagyobb súlyt tolni a testről a kormány felé.
  • Nézd meg a fékkarok. Lehet, hogy túl magasak a vezetési helyzethez képest, nyomást gyakorolva a tenyerére, ami bizsergést okoz. A fékkarokat a kéz vonalába kell helyezni, az ujjak kényszerítése nélkül, sem fel, sem le.
  • Fontos, hogy keressük a kerékpáron a lehető legtermészetesebb helyzet (Ne feledje, hogy még nem vásárolt egy kisebb méretű biciklit, mint amire szüksége van), amely lehetővé teszi számunkra, hogy egyenes háttal és kissé hajlított karokkal közlekedjünk.

Megváltoztatni

• Az első kiegészítő, amelyet fontolóra kell vennie a kerékpáron, ha az alvó kezek érzését éli, amikor kimegy a pedálozásra, a fogantyúkat. A legcélszerűbb hab- vagy gélszegeket tenni (a kezünk méretének megfelelően).
  • Vannak más fogantyúk is, amelyek a tenyér területén kiszélesednek, ergonómikusak, hogy több érintkezési felületük legyen a kézben, és enyhítsék a zsibbadás érzését. Nagyon hasznosak, ha ez a probléma merül fel. Számos Merida és XLC modellünk van.
  • Érdekes ellenőrizze a gumiabroncs nyomását. Ha megszokta, hogy nagy nyomást gyakorol és paresztéziát szenved a túrái során, akkor le kell engednie a "rudakat", hogy elkerülje azokat a rezgéseket, amelyek nagyon ugráló abroncsokat eredményeznek a sok levegő szállítása miatt.
  • Mi lenne, ha megpróbálnád egyéb kesztyű? Vannak olyan kerékpáros kesztyűk, amelyek egyszerűen csúszásmentes felületűek és a tenyéren alig találhatók más. De vannak olyanok is, amelyek gélbetétekkel vagy párnázással rendelkeznek a kulcsfontosságú területeken, hogy elkerüljék ezt a kellemetlen érzést, amely nyomást gyakorol a ulnáris idegre.
  • Ahogy korábban mondtuk, a kormány kulcs: helyzete a nyereg, a magasság tekintetében ... Hasonlóképpen, a piacon is számtalan különböző hosszúságú és ívű márka és modell létezik, amelyek alkalmazkodnak minden típusú motoroshoz és a kerékpározás módjaihoz.
  • Viseled a túráinak megfelelő párnázás? Elengedhetetlen a közvetlenül a kezedbe kerülő hatások elnyelése. Attól függően, hogy általában merre halad, vagy az általánosan használt útvonalaktól, szüksége lesz egy speciális villára, egy meghatározott utazással és nyomással, amely megfelel a súlyának és a vezetési módnak.

Ha ez történt veled, hogy a kezed elalszik az útvonalak során, és találtál megoldást az általunk kitetteken kívül, nagyon jó lenne, ha elmondanád nekünk!

Bizonyos ismerőseid vagy ismerőseid hasznosak lehetnek számodra. Ha megosztja, mindannyian nyerünk!