Amint már elmondtam neked, amikor elmondtam, miért érdemes Kazahsztánba utazni, az ország egyik nagy vonzereje a természeti terek. Amit alkalmam volt látni, az az Charyn kanyon, A Grand Canyon kistestvére néven ismert.

kanyon

Ez a nemzeti park ugyanabban a tartományban található, mint Almaty, konkrétan 200 km-re. Bár kirándulásokat menetrend szerint szerveznek, a legkényelmesebb és legrugalmasabb módszer a sofőr bérlése (az út meglehetősen bonyolult magánautóval haladni). Nekünk egy taxis egy hatos sofőrrel, aki elvitt és elhozott minket, összesen 30 000 tengelybe került, ami 80 eurónak felel meg. nem rossz, igaz?

Az utazás önmagában érdekes, mert látja, hogyan van konfigurálva az ország lakossága: "városok" négy házzal és sok sztyeppével. Félúton megálltunk egyfajta bolhapiacon, amelyik eladta Tipikus termékek és ahol veszünk egy nagy kerek cipót ebédre.

Kazahsztánban bejárati díjat kell fizetnie a nemzeti parkokba való belépéshez. Ebben az esetben 5200 tengelybe (14 euróba) került, hogy a hét emberrel belépjünk az autóba.

A taxisofőr az útvonal elején ledobott minket. Valamilyen lépcsőn kell lemenni, hogy belépjen a kanyonba. Az első dolog, ami tetszett nekünk, és amit már látni lehetett a kocsiból, néhány állat, akik a környéken élnek, és amolyan mókusok. Elég ijesztőek, de ha akkor érkezik, amikor még mindig nincsenek emberek, akkor könnyű meglátni néhányat.

A kanyon belseje sík és könnyű, ideális a táj megfejtésére. Úgy tűnik, mintha egy filmben játszanál vadnyugat. Még a bugyuta is elhaladt előttünk! Azt az érzést keltette, hogy egyik pillanatról a másikra indián fog megjelenni az egyik sziklaalakzatból.

Az az igazság, hogy a kilátás lenyűgöző, ez valami más, mint a tipikus hegyen való séta vagy a szakadék átkelése Spanyolországban. Tehát nem tehettünk egy kicsit bután a háttérben lévő tájon.

Amikor a kanyon végére ér, megtalálja a folyót (a kanyontól nagyon eltérő táj) és egy turisztikai komplexumot, amelynek étterme a nyári hónapokban nyitva tart. Ezen kívül vannak kabinok és valami, amit meg akartunk nézni: jurta. A jurták az ősi kazah nomádok otthona. Egyfajta kerek alakú sátrak, ahol életet keltettek.

Itt bérelhettünk egy jurtát pár órára enni, nyugodtan pihenni benne, és igen, megint csinálni néhány hülyeségünket. Részletekben nem volt hiány, mivel tele volt a kazah kultúra hagyományos elemeivel, mint például a dombra (a gitárhoz "hasonló" vonós hangszer) és a népviselet.

Nyilvánvalóan nem kör alakú út, de ugyanazon a helyen kell visszamenni. Visszafelé sok ember mellett haladunk el, mivel ez egy nagyon népszerű terület, ahova a hallgatók és a környéken tartózkodó látogatók járnak. Ezért ajánlom korán kelni még egy kicsit, és megérkezik bárki más elé, a kanyonnak külön bája van, ha üres.

Ha meg meri ismerni a természet ezen csodáját, az a fontos, hogy kényelmes ruhákat viseljen, főleg hegyi cipőket, vagy legalábbis sportcipőket. Ehhez elegendő étel és víz is kell, mert ha az étterem nyitva van, akkor nincs hová eljutnia.

Íme az összefoglaló videó erről a kazah kalandról, amelyet ezerszer megismételnék!