Manu San Félix beszámol a chilei Patagóniában szerzett tapasztalatairól

Körülbelül 10 napja elindultunk Punta Arenasból a német lobogó alatt közlekedő „Hanse Explorer” expedíciós hajó fedélzetére, és megkezdtük az újabb expedíciót a National Geographic „Pristine Seas” projektjéből. (Itt tekintheti meg az összes képet)

chilei

Gyakorlatilag az leszünk három hét vitorlázás és búvárkodás Chilei Patagónián azzal a céllal, hogy egy nagy tengeri rezervátumot hozzanak létre a Chile második legnagyobb Kaweskar Nemzeti Parkja körül. Tengeri területe azonban alig rendelkezik védelemmel, és a cél a tengeri terület ugyanazon védelmének elősegítése, mint a szárazföldi részen.

A Park neve annak a Kajeskarnak a tiszteletére szolgál, amely az őslakos nép, aki a jagánokkal és onákkal együtt benépesítette ezt a régiót, és akik legalább 6000 évvel ezelőtt érkeztek ide. Amikor megérkeztek, együtt éltek a már kihalt kardfogú tigrisekkel.

Az amerikai kontinens legszélső déli részén, Patagóniában vagyunk. Ami a nyugati oldalán valóságos labirintus a fjordoknak és csatornáknak, amelyeknek úgy tűnik, nincs vége. Több ezer kilométeres vad és zord partszakasz, hatalmas hegyek uralják, amelyeket több ezer éves elsődleges erdők borítanak. A Notofagus nemzetség fái uralják ezeket a buja erdőket. Sok szakaszban a növényzet valódi áthatolhatatlan fal ami a partig nő. Amióta megérkeztem, lenyűgözött ez a párás erdő, és az első partra ereszkedésem során egy parton igazolhattam, hogy szó szerint lehetetlen egyetlen métert behatolni anélkül, hogy széttépném a ruháit és a bőrét.

Az első reggelen megtévesztő kék égbolton és ragyogó napon ébredtünk a III. Carlos-szigeten.

A sziget körüli hatalmas öböl közismerten a púpos bálnák találkozási pontja az ausztrál nyár folyamán. Még nem horgonyoztunk le, amikor már megláttuk az első puffanást a felszínen. A nyár folyamán itt özönlenek Yubarták etetni.

Yaqui Mennes, a Formentera, búvár partnerem, és számomra a Carlos III-ban az a cél, hogy képesek legyenek búvárkodni és feljegyezni a bálnákat. Izgatottan és magabiztosan távoztunk a felfújható csónakban, mivel a nap nem kezdődhetett jobban ezzel a nap és legyek időjárásával, valamint egy bálnával, amelyet nem sokkal az érkezés után láttak. De Patagonia hamarosan a helyünkre állít minket. Fedett az ég, és a „Hanse Explorer” hídjáról hívnak minket, hogy kérjük, menjünk vissza, mivel a szél 35 csomóra emelkedett. Ez a jó idő nagyon keveset tartott.

Reggel óta van élvezzük a nagyon sötét, borult égboltot, a szakadatlan esőt és az erős szelet, amelyek elérték az 50 csomót. Miközben ezeket a sorokat írom, nagyon rossz látási viszonyok között és nagyon sötét ég alatt hajózunk.

Patagónia emlékeztet arra, hogy a bolygó egyik legkeményebb területén vagyunk, ahol el kell navigálni. Az üvöltő 40, az üvöltés 50 és az üvöltő 60. Ezt nevezik a matrózok annak a szélnek, amely annak a szélességnek megfelelően fúj, amelyben az un nincs, és 55 fok körül vagyunk déli irányban, az üvöltő és üvöltő szél között.

Nyilvánvaló, hogy Carlos III első reggeli délibábja volt a jó időnek, amelyet otthonról hoztunk.

Patagónia elmerült vagyona

Azokban a napokban, amikor az expedíción voltunk, láthattunk oroszlánfókákat, púpos bálnákat, orkákat, déli delfineket? Ennyi tengeri emlős, olyan nagy ragadozó egyértelműen jelzi, hogy gazdag, vad és élettel teli vizekben merülünk és hajózunk.

Ez a gazdagság nyilvánvaló minden egyes merülésünk során. A tápanyagok bősége a vízben olyan intenzív zöld színű, hogy a fotókon szinte mesterségesnek tűnik. Ez a színeződés a fitoplanktonnak (a tápanyagok bősége miatt növekvő mikroszkopikus zöldségeknek) köszönhető. Amikor mélyebbre ereszkedünk, és a felszín felé tekintünk, egyértelműen értékeljük.

A National Geographic expedíció Chilei Patagónián halad át a „Hanse Explorer” fedélzetén, német zászlóval. Az „Érintetlen tengerek” projekt célja tudományos adatok és grafikus tanúvallomások nyújtása a fajok eltűnéséről, amelyekkel érveket adhat a kormányoknak a bolygó legérzékenyebb és legszűzebb területeinek védelmére.