A kerékpárral történő utazás még mindig csodálatos fizikai tevékenység, de olyan tevékenység, amely megköveteli, hogy vegyük figyelembe a kulcsfontosságú szempontokat, hogy élvezhessük és vigyázzunk testünk motorjaira: a lábunkra és a szívünkre, ahogy megérdemlik. A nap végén ők azok, akik lehetővé teszik számunkra, hogy felejthetetlen helyeket érjünk el, igaz?

kerékpáros

Néha elfelejtjük, hogy testünknek a szokásosnál eltérő igényei vannak, amikor intenzív fizikai gyakorlatnak van kitéve, és anélkül, hogy észrevennénk, túlzásokat követünk el, amelyek gyakran „madarak”, „túlzott kimerültség” vagy „ túl hosszú helyreállítási idő ”. A kerékpározás a legtöbbünk által gyakorolt ​​dolog, amióta emlékszünk, ráadásul sokan bevezettük a biciklit a városban szokásos mozgásmódunk szerint, ezért gyakran elhanyagoljuk, hogy egy fizikai aktivitás, és ez egy hiba, amelyet meg kell próbálnunk elkerülni.

Ilyen módon vannak olyan alkalmak, különösen az első néhány alkalom során, amikor kerékpárral utazunk, amelyek során elfelejtjük, hogy a testünket meg kell látni a fogyasztott tápanyagokkal, különösen a szénhidrátokkal, az ásványi sókkal és a vízzel. A kerékpáron végzett erőfeszítéstől, keménységtől és a munkánk típusától (hosszú utak vagy rövid, de robbanásveszélyes szakaszok) függően testünk kénytelen lesz felhúzni a test tartalékát, és ehhez felhasználja a zsírokat. nem maradt hidrát, szén, majd ha nem adunk neki más lehetőséget, a fehérjét. Tehát az az ideális, hogy minden szakasz előtt, alatt és után megadjuk a testnek azt, amire szüksége van.

Hidratáció

Hidratálás és kerékpározás

• Víztisztító tabletták. Nagyon hatékonyak és terjedelmesek, de szigorúan be kell tartanunk a használati utasításokat, és alkalmazkodnunk kell a használati utasításban leírtakhoz (egy tabletta ennyi liter vízhez).

Katadyn Micropur Forte MF 1T

• Víztisztító eszközök használata. Jól működnek, bár kissé lassan teszik ihatóvá a vizet. A legnagyobb probléma az, hogy kissé terjedelmesek, és nincs túl sok extra helyünk a kerékpáron, igaz? Ezen túlmenően nem képesek a vírusok eltávolítására, ezért ha ezt a rendszert fogjuk használni, akkor meg kell próbálnunk nem túl rossz állapotú vizet használni.

Msr Miniworks EX

Vannak más módszerek az ivóvízre, például a víz jódozása, de úgy gondoljuk, hogy a legkényelmesebbek és praktikusabbak azok, amelyeket elmagyaráztunk Önnek. Ezekkel a módszerekkel nyugodtabbak lehetünk a hidratálás terén. Ne felejtsük el, hogy a jelentős hasmenés teljesen bosszanthatja utazásunkat, mert erő nélkül hagy bennünket, megakadályozza, hogy megőrizzük a fizikai aktivitáshoz szükséges folyadékokat, és röviden összefoglalva, ez legalább kellemetlenséget okoz, és néha komoly problémát jelenthet.

Azokban az esetekben, amikor szűz hóhoz vagy hegyi folyókhoz van hozzáférése, legyen óvatos, és ne feledje, hogy ez a víz, bár nagyon tiszta, általában hiányzik az ásványi sókból, vagy nagyon alacsony koncentrációban van, ezért fontos, hogy egy izotóniás vegyület, vagy ennek hiányában némi sóval.

Ne felejtsük el, hogy az izzadás a test egyik mechanizmusa, amely a testhőmérsékletet 36,5ºC körül tartja. Ha a környezet nagyon forró és a relatív páratartalom magas, akkor az izzadás mértéke nagyobb lesz, ezért nagyobb mennyiségű vizet és ásványi sót (nátrium, magnézium, kálium és cink) kell bevenni. Az az elképzelés, hogy nem szabad elveszítenünk a fejünket, az az, hogy inni kell, mielőtt szomjasnak érezné magát, mert a szomjúság egy riasztórendszer, amely figyelmeztet bennünket arra, hogy a kiszáradási folyamat megkezdődött.

A testmozgás során a megfelelő vízháztartás fenntartása lehetővé teszi számunkra, hogy nagyobb teljesítményt nyújtsunk, és végül élvezhessük az utat, ahogy megérdemli.

táplálás

A vízről és a testünk tökéletes hidratáltságának állandó igényéről már beszéltünk. Másodszor, akkor nem feledkezhetünk meg arról, hogy meg kell adnunk a lábunknak a szükséges energiát, így a pedálozás ugyanolyan egyszerű, mint a járás. Sok esetben az élelmiszerek elérhetősége nem lesz olyan változatos és bőséges, mint szeretnénk, de amikor csak tehetjük, táplálkoznunk kell az általunk végzett energiafogyasztásnak megfelelően. Mint mindannyian tudjátok, a szénhidrátok azok a tápanyagok, amelyeket a szervezet azonnali energiához jut. Másrészről testünk képes nagyon hatékonyan raktározni az energiát zsír formájában, mivel égése során 9 kilokalóriát termel grammonként, szemben a négy gramm szénhidrát vagy fehérje elégetésével. Ezért szem előtt kell tartani, hogy a fizikai aktivitás elvégzéséhez el kell fogyasztani a három alapvető tápanyagot: szénhidrátokat (55%), zsírokat (30%) és fehérjéket (15%), de annak mennyiségét és idejét. a lenyelés a szervezet igényeitől függően változik.

Kerékpározás közben a reggeli elengedhetetlen. Bőséges szénhidrátokból kell állnia, amelyek növelik az „azonnali energia” tartalékát, de ne felejtsük el, hogy nem minden szénhidrát egyforma. Vannak olyan hidraták, amelyeket az élelmiszerekben nagyon feldolgoznak, ezért a szervezet számára nagyon gyors, néha túl sok hozzáférhetőségük lesz: erősen feldolgozott lisztek, gyümölcslevek stb. Másrészt a korpában és rostokban gazdag ételek, mint a nem sajtolt gyümölcsök, kevésbé finomított lisztek stb., Összetettebb kémiai formában szabadítják fel a szénhidrátokat a véráramba, így a test általi asszimiláció progresszívebb lesz, és valójában, amikor ilyen típusú „komplex cukrokat” eszünk, az éhségérzet tovább tart, mivel a hasnyálmirigynek nem kell ellensúlyoznia a hirtelen vércukorszint-növekedést az inzulin csúcsával, ezért ennek a hormonnak a hatása lágyabb lesz és az éhségérzet tovább fog érkezni. Ezért az az ideális, hogy a reggeli során megpróbálunk kevés finomított cukrot bevinni.

Másrészt a nap első étkezése során nem szabad túlzott zsírtartalmú ételeket fogyasztania, mivel annak feldolgozása nagyon lassú és csökkenti a teljesítményünket. Ami a fehérjéket illeti, mértékkel kell enni, de azért fontosak, mert nagyon intenzív testmozgás esetén segítenek abban, hogy rendelkezzenünk a szükséges aminosavakkal, mivel ebben az esetben az izmainknak szükségük lesz rájuk.

• A kerékpáros szakaszok alatt

A szakaszok során, azon állandó hidratálás mellett, amelyről már korábban beszéltünk, fontos, hogy a test energiát gyorsan, könnyen elérhetően nyújtson, és ez lehetővé teszi számunkra, hogy visszanyerjük a hiányzó erőt. Ez az energia megtalálható gyümölcsökben, magas szénhidráttartalmú ételekben, mézben, diófélékben stb. Itt már folyamatban van az energiafogyasztás, ezért olyan ételeket kell fogyasztani, amelyek gyorsan energiát biztosítanak számunkra, például a nagyon zsírokban és szénhidrátokban gazdag diófélék erősen ajánlott ételek lennének, amellett, hogy ásványi sókat biztosítanak számunkra, ugyanez történik az alacsony rosttartalmú gyümölcsökkel, mint például a banán vagy a méz.

Ezenkívül figyelembe kell venni, hogy általában nem javasoljuk a bőséges étkezést a szakasz közepén, mert az emésztés megakadályozza a megfelelő teljesítményt. Azt tanácsoljuk, hogy az erős ételt hagyja későbbre.

• Egy nap pedálozás után

Általában a szakaszokat kora délután fejezik be, így a korai vacsora érdekes lehet, mivel szénhidrátokban, zsírokban és fehérjékben gazdagnak kell lennie. Így választhatunk olyan ételeket, mint spagetti, hús, vízben gazdag saláták, halak, és kiegészíthetjük őket bőséges gyümölcsökkel, így ideális vacsorát kapunk a színpad végére. Ne felejtsük el azt sem, hogy fel kell készítenünk a testünket a következő napra, így a teljes vacsora és a korai órák lehetővé teszik, hogy lefekvés előtt emészthessünk. Így jobban fogunk aludni és pihenni, a pihentető alvás pedig lehetővé teszi számunkra, hogy az új napot a következő szakaszhoz szükséges energiával kezdjük.

Következtetés

Amit szeretnénk Önöknek, barátainknak eljuttatni, az az, hogy ha gondoskodunk arról, hogy mit iszunk és mit eszünk a kerékpáros kalandjaink során, akkor teljes mértékben élvezhetjük utazásunkat, ezért érdemes ezt figyelembe venni.

Jó utat, vidámságot, és használd ki, CicloTravelers!