A vonat és a kaland két szó utal az egyikre: transzszibériai. Bővítése, építésének nagyszerűsége, az igényelt emberi és pénzügyi erőforrások, valamint a beiktatásától napjainkig tartó történelmi összefüggések legendává teszik.

orosz

115 évével - amelyet 1904-ben avattak - továbbra is az a tengely jelenti, amely megszilárdítja a föld legnagyobb országának területi egységét. Moszkvától Vladivosztokig, Oroszország keleti határáig a Japán-tengeren, a transz-szibériai 9288 kilométeren át fut és hét időzónát keresztez. Léte erős gazdasági és katonai fejlődéshez vezetett a cári korban, majd a szovjet időszakban.

Valójában azt mondva, hogy a transz-szibériai vonat zavart vezethet, mivel a transz-szibériai a teljes útvonalat futó vágányok és ágak hálózatára utal, nem pedig magára a vonatra. Az orosz export egyharmadát ez a vasúti szolgáltatás szállítja, emellett természetesen az emberek szállítására, mind a helyiek, mind a turisták számára.

Keletről, mint a nap

Nem számít, milyen módon történik, a tapasztalat ugyanaz. A legjobb repülési lehetőségek Oroszország elhagyására az utunk végén Moszkvában voltak, ezért úgy döntöttünk, hogy Mongóliába repülünk, és keletről nyugatra utazunk.

Miután három napot töltöttünk Ulánbátorban, a fővárosban, felszálltunk a vonatra a központi állomáson.

A transz-szibériai tevékenységnek különböző módjai vannak, a tapasztalat típusától és a pénztől, amelyet hajlandó elkölteni. A kategóriák az elsőtől a harmadikig terjednek, és van egy luxusvonat is. Tulajdonképpen speciális kocsik, amelyek a konvojhoz vannak rögzítve.

Az idegenforgalmi irodák az érdeklődőkhöz szabott kirándulásokat szerveznek. Az időtartamtól függően a kívánt éjszakai tartózkodás, a szállás típusa, az átszállási szolgáltatások, a kétnyelvű útmutatók, étkezések, bemutatók és természetesen a vonat kényelme - amelyek a fülkék kényelmétől függően változnak azok, akiknek nincs és nincs saját fürdőszobájuk).

A közös vonat mellett döntöttünk - idegenvezető nélkül a fedélzeten - és három városban töltöttük az éjszakát. Ily módon tizenegy nap alatt hat nap alatt tettük meg az utat. Szokás, hogy két ember fizet a négy hálóhelyért, amellyel a rekeszek biztosítják a magánéletet. Az étkezéseket a fedélzeten, térítés ellenében, általában a rekeszben szolgálják fel. Csak egy rövid autóútra volt étkezőkocsi.

A közös vonatokon van néhány WC a kocsiban. Senki sem rendelkezik zuhanyzóval, ezért a városokban való alvás azt jelenti, hogy reagálunk egy szükségletre? túl a természetes kíváncsiságon megismerni őket.

Folyamatban lévő

A kifogástalan Ulánbator állomáson felszálltunk arra a vonatra, amely 23 és fél óra múlva Irkutszkban hagy minket utunk első orosz állomásaként.

A kocsi más területein több turista utazott. Egy maláj és barátnője mellett. A továbbiakban egy holland egyedül utazik. Nagyon régi házaspár is, valószínűleg ausztrálok.

Miután a helyszínen tartózkodott, Oxana, a kocsi stewardess volt jelen. A kvázi katonai egyenruháját és a tömeg közepette észrevétlen jelenlétét viselve ételmenüt hagyott nekünk, és vonat emléktárgyakat mutatott nekünk, hátha vásárolni akarunk. Egy orosz esetében elmondható, hogy a rokonszenve túlcsordult. Jó kezdés.

A valóságban ezt a határig tartó utat transz-mongolnak tekintik. A vonat Sukhbaatar határállomásán állt meg. Oxana arra figyelmeztetett minket, hogy a mongol tisztviselők fel fognak emelkedni. Szárnyas ruhás férfi katonák, kifogástalan kék egyenruhában és malterhajón lévő nők sorakoztak a peronon, és íjjal köszöntötték a vonatot. Stewardessünk azt mondta nekünk, hogy be kell csuknunk az ablakfüggönyöket. Ezt úgy tettük, hogy nem tudtuk miért.

Nem sokkal azután, hogy megérkeztünk Nauskiba, a határ túloldalán lévő ellenőrzőpontba. Egy tisztviselő megkérdezte tőlünk, beszélünk-e oroszul. Nem beszélt más nyelvet. Kinyitottuk a bőröndöt, és ragaszkodva megkérdezte, van-e nálunk Tramadol, amelyről később megtudtuk, hogy opioid fájdalomcsillapító.

Egy idő után két egyenruhás nő ellenőrizte az útlevelünket. Az eljárás után két férfi érkezett, szintén egyenruhában. Kényszerítették, hogy elhagyjuk a rekeszt, és beléptek. Megnézték és elindultak. Semmi sem volt a helyén, de mindig az az érzés, hogy az ember bűnös valamiben. 2.04-kor a vonat ismét elindult. Tíz óra múlva eljutunk a szibériai Irkutszkba.

Ha a mongol topográfiai túlsúly a sztyepp, akkor Szibériáé a tajgának nevezett boreális erdő, amelyet túlnyomórészt tűlevelűek, különösen nyírfák népesítenek be. Ez a bolygó legnagyobb erdőtömege. Ezek a fák gyakorlatilag végigkísérték az oroszországi mintegy 6 ezer km-es utat.

A Bajkál-tó átkötése a Trans-Szibéria építésénél a legnagyobb komplexitásig jutott. Ez az egyik legnagyobb a világon, 636 kilométer hosszú és legmélyebb, 774 méterrel. Ennek 336 mellékfolyója és egyetlen szennyvize van, az Angará folyó, amely viszont a Jenisei mellékfolyója, amely végül az Északi-sark vizeit dobja le. Az információk azt mutatják, hogy Bajkál a bolygó édesvizének 20% -át tartalmazza.

Korábban a transz-szibériai télen komppal, szánkókon utazott át a tóval, míg végül a vágányok megkerülték.

Irkutszkban szálltunk le, ahol Elena, spanyol idegenvezetőnk várt ránk. Vele és a kisteherautónk vezetőjével megtettük azt a 70 kilométert, amely elválasztja ezt a várost Litsviankától, a tó parti várostól. Ott alszunk. Sok turista ide jár, hogy kiránduljon a híres 55 kilométeres Nagy Bajkál-ösvényen.

A tó vize annyira átlátszó, hogy egy medál látható az ágyában. Úgy tartják, hogy a legkevésbé szennyezett a világon, és otthona a híres Bajkál-fókának, a tó egyetlen emlősének és az egyetlen édesvízi fókának. A hajón tett kiránduláson nem láttunk ilyet. De vannak fotók a szállodákban és éttermekben, valamint képek a befagyott vizekről.

A legszebb Szibériában

Amikor Anton Csehov vállalkozott a Szahalin-szigetre, ahová a cári börtönök életének benyomásait gyűjtötte, Kelet-Szibéria fővárosának számító Irkutszkba került. Kétségtelen kétség nélkül a régió legszebb városának tartotta, és Szibéria Párizsának nevezte el. Lenin a maga részéről önkéntelen vendége volt ennek a városnak szibériai száműzetése során. Az impozáns emlékmű, amely emlékezik rá ebben a városban, az egyik vonzereje.

Ma 580 ezer ember él Irkutszkban. Irkutszk címere a 17. századból származik és a város szimbóluma. Mindenhol megjelenik. Babr képviseli, amely egy ősi macskaféle, az Amur vagy a sztyeppei tigris neve. Állkapcsaiban egy finom szőréről híres sable sable. Mindkettő egyedülálló állatokat és kincseket képvisel a transzbalatikus régióban. Hatalom és gazdagság. Kissé vérszomjas a pajzs, de Oroszországban erős érzelmek áradnak.

A közterület nagyon kiemelkedő helyén jelenik meg III. Sándor emlékműve. Tiszteletben tartják, mert az ő korában épült fel a transz-szibériai. Mögötte halad a Karl Marx sugárút, a város fő kereskedelmi artériája.

Elenával meglátogattuk a Taltsy Múzeumot, Oroszország legnagyobb szabadtéri múzeumát. Irkutszktól 48 km-re, az Angará folyó partján található hely, amely Szibéria hagyományos jeleneteit, építési tipológiáit és kulturális szokásait mutatja be. XIX.

A Taltsy éttermében voltunk szoljankával. Ez egy leves, amely összetevői miatt helyénvalóbb lenne azt mondani, hogy fogyasztják. A mieinknek volt burgonya, hús, krémsajt és kapor, de lehetnek halak, gombák és egyéb zöldségek.

Közepes leszállás Novoszibirszkben

Következő úti célunk - ahol aludtunk - Novoszibirszk volt, Oroszország harmadik legnagyobb városa (1 600 000 lakos) Moszkva és Szentpétervár mögött. Ez Szibéria fővárosa, és Ázsia Oroszország fővárosának is számít.

Érkezés előtt a vonat néhány percre megállt Taishetben, Krasnoyankban - ahol találkozunk a Jeniszeivel, a Jules Verne által Miguel Strogoff- Tomszkban említett nagyon hosszú szibériai folyóval? gyönyörű állomásokkal rendelkező városok és mindegyikben legalább tíz vasútvonal. Messze attól, amit elképzelünk, a nap és a hőmérséklet meghívott minket sétálni nyári ruhákkal. Az Achinsk nevű városi vállalkozásban volt egy légkondicionáló berendezés, és be volt kapcsolva!.

Oroszország legnagyobb színháza a Novoszibirszk Opera és Balett Színház. 1945. május 12-én avatták fel, pontosan három nappal az orosz második világháborús győzelem után.

Kupolája 60 méter átmérőjű és 35 méter magas, közvetlenül a Leninről elnevezett központi téren található.

Novoszibirszkot az Obi folyó partján alapították, ami számunkra már nem csak keresztrejtvények kérdése. Létezik és navigálunk benne.

A Novosibirszk Lenin tere impozálása. Amikor a bolsevik forradalom és a szovjet korszak ikonikus nevei a 90-es évek végén kezdtek elsöpörni, akkor ennek a térnek a nevét is meg akarták változtatni, és műemlékeit eldobni. Az emberek ellenkeztek, és otthagyták őket.

Aki ezen a vonaton utazik, azért van, mert a legenda vonzotta. Nos, mindegyikük számára a kihagyhatatlan hely Novoszibirszkben a Transzszibériai Múzeum. Számos város született és él a vonatnak köszönhetően.

A végső sors

Novoszibirszkből indulunk Jekatyerinburgba. Útközben kis megállókat teszünk.

Jekatyerinburgba érkeztünk, ami azt jelenti, hogy néhány kilométerrel korábban elhagytuk Szibériát. Széles utak, modern épületek, amelyek homlokzatán fények játszanak, és néhány régi ház.

Rengeteg fiatal sétál az Iset folyó menti parkokban. Az idősek sakkoznak, ez Oroszországban nagyon népszerű tevékenység.

Jekatyerinburgtól 40 kilométerre található az Európa-Ázsia emlékmű. Ez egy oszlop, amellyel a két kontinens közötti felosztást jelölik. Nincs olyan turista, aki ne engedne a kísértésnek, hogy mindkét oldalán egy lábbal készítsen egy fényképet.

A közelben emlékművet állítottak Sztálin tisztogatásainak áldozatai számára. Pontosan ott készült, ahol holttestek ezreit találták egy óriási sírban. A nevüket falra írják. Van egy szobor, amely két gyászoló arcot ábrázol. Az egyik Európára, a másik Ázsiára tekint. A vicces az, hogy a hely közelében van egy ajándéktárgy-üzlet. Sztálin képével.

Négy évvel ezelőtt megnyílt a Jelcin Központ Jekatyerinburgban. Ez a peresztrojka, vagyis a kilencvenes évek orosz történelmének múzeuma. Az étteremben, amelyet nem véletlenül hívnak 1991-nek, a konyhát és ételeit Borisz Jelcin özvegye felügyeli személyesen.

A következő cél Moszkva volt, az út vége. Csaknem 1800 kilométer választott el minket Jekatyerinburgtól, vagyis egy egész napot.

Ulánbátor 6304 km-t tett meg tizenegy nappal ezelőtt, amikor Moszkvába érkeztünk. A Jaroszlavszkij állomáson szálltunk le. A tömeg a napi rutin részeként jött és ment. A fórumon maradtunk, és megpróbáltuk feldolgozni egy felejthetetlen élmény sokkját. Oroszország rejtélybe burkolt talány rejtélyen belül - mondta Winston Churchill. Napjaink nem voltak elegendők ahhoz, hogy ellentmondjanak ennek.

Hasznos adatok

Árak

Az árak változhatnak? 2600 három nappal Moszkvában és annyi Ulan Batorban, és több mint? 12 000, akárcsak az El Oro del Zar nevű program. Például a Moszkva, Jekatyerinburg, Irkutszk, Bajkál, Mongólia és Peking (17 nap) összekötő útvonal körül van? 3000, amit hozzá kellene tenni? 575, ha két ember egyedül megy egy négyes kabinba. Spanyol nyelvű útmutatóval. Ezek az árak fejenként, levegő nélkül.