SZENTPÉTERVÁR

Olyan forró volt, hogy átgondoltuk, menjünk-e az Ermitázsba, vagy feküdjünk egy padon, ahol a nap nem ér hozzá. Az épületek erkélyei alatt sétáltunk, a homlokzatokra ragasztva, hogy árnyékban legyünk, mintha esne az eső, és nem cipelnénk esernyőket. Még soha nem láttam ilyen széles utcákat, ekkora járdákat és ilyen impozáns homlokzatokat. Apám azt mondta nekem telefonon: "Mondhatod, hogy a cárok fővárosa volt, igaz?" Igen, csak ez volt. De ez több dolog is volt: elektromos robogókon turisták voltak, a lépcsőn, a padokon és a házak ajtajain üres üveg vodka és más erős szeszes italok. A földalatti zebrán kereszteztük az utcákat, és bár folytattuk az izzadást, hálás voltam, hogy a fejbúváron égő érzés néhány pillanatra megállt. Mindig azt hittem, hogy hideg lesz Oroszországban.

Aznap este

Előző nap hajnalban érkeztünk, éjszakai busszal. Egy fontosnak tűnő téren hagyott bennünket, de a város többi részén található hatalmas terekhez képest kis parknak bizonyult. Azok az emberek, akikkel éjszakát töltöttünk, taxikban vagy otthonukban jártak. Félálomban voltunk és internet nélkül. Akkor sem mehettünk a szállóba. Az egyetlen nyitott hely egy McDonalds volt, így krumplit fogyasztottam reggelire, és kiderült, hogy az oroszok nem beszélnek angolul.

Szentpétervár lett a kedvenc városom. Nem tudom, hogy ez az Ermitázs-múzeum - amikor sikerült odaérnünk -, az épületek homlokzata, a bár, jó zenével és hatalmas korsókkal, sötét sörrel - még ha melegen is szolgálták -, a séta utána elhaladt a kiömlött vérrel rendelkező salvadori templom előtt, vagy az a tény, hogy van a Megváltó nevű temploma a kiömlött véren. Vagy, hogy minden nagy volt, és szinte minden utcán voltak zenészek és táncosok, és bár sok látnivalónk volt, már ismertük a központ felé vezető utunkat, és láttunk néhány utcát, éttermet és üzletet, valamint néhány látványos homlokzatot .

MOSZKVA

Moszkvában az utazás megváltozott. Már majdnem egy hete voltunk a városban, amikor Xavi elmondta, hogy úgy döntött, hogy hazamegy. Aznap este kimentünk sörökkel és beültünk a szálló ajtajába, és néztük az épületeket, amelyek ezt a lakónegyedet alkották. Időnként elfelejtettem, hogy Oroszország fővárosában vagyunk, és ez minden más épületnek tűnt.

Azon a napon, amikor elkísértük a vasútállomásra, gyalog mentünk Majakovszkajához, a zöld vonalon, mert nekünk jobb volt Belorusszkajához érnünk, bár Barrikadnaját is elvihettük volna, de többet tettünk volna vissza. Nem számított. Miután minden utasítást adott neki, hogy eltévedés nélkül eljusson a repülőtérre, felszállt a vonatra és távozott. Míg reggeliztünk, kerestünk egy másik szállót, ahol szállhatnánk, mert számunkra úgy tűnt, hogy ezt kell tennünk.

A következő hetek ritmusa is megváltozott: már nem mentünk annyira metróval, és nem is sétáltunk egyik oldalról a másikra, hogy mindent meg akarjunk nézni, ami Moszkvában látható. Reggelire croissant-t ettünk, megterveztük a következő vonatutat, ettünk girókat a szálló melletti görög megállóból, olvastunk és Martí megpróbált gitározni, ami nem balos.

Aznap, amikor megérkeztünk Moszkvába, egy héttel Xavi távozása előtt, egyenesen a Vörös térre mentünk. Először a bevásárlóközpontot láttam, tele a világ legdrágább márkáival, ahol egy kávé körülbelül 6 euróba kerülhet. A fényekkel körülvett épület a tér felett vezet, közvetlenül Lenin sírja előtt. A történelem szeszélyes, gondolta. És nevettek rajtam, miközben a szememet forgattam.

Esett és hideg volt, de ez nem akadályozta meg az embereket abban, hogy végigmenjenek a térre vezető sugárúton. Úgy díszítették, mintha nyár közepén karácsony lenne: elölről elöl lógott fényekkel, amelyek alig engedték látni az eget, amíg be nem léptek a térre. Egyesek színesek voltak, mások pillangó alakúak voltak, de a távolban csak a sárga, mesterséges eget láthatta, amely eltakarta a moszkvai napot.

A tér sötét volt, és mindenütt tócsa alakult ki, tükrözve a székesegyházat. Martí fényképet készített rólam a reflexióban, és a többi turista utánozni kezdte. A bevásárlóközpont jobban látható volt, mint maga a katedrális vagy a Kreml. A fények az épület boltíveit és széleit követték. Ami objektív módon gyönyörű volt. Korábban közraktárak voltak, amelyeket a Szovjetunió bukásával privatizáltak.

Egy idő után lementünk a Moszkvát követve, mintha a Gorki park felé haladnánk (rossz tájolásom szerint). Néhány nappal később a parkban ültünk pihenni a füvön, majd sírva néztem a folyót, fejhallgatón a Scorpions dallal. Most belegondolok, és talán valamelyik részem gyanította, hogy igaz, hogy a változások szele érkezik.

De ezen az első napon Moszkvában a tér közelében maradtunk, és megosztottunk egy sört egy már nagyon részeg fiúval, aki meghívni akart minket, mert szomorúnak tűnt. Inkább fáradtak vagy kevésbé részegek voltunk, mint ő, de néhány sörre nem mondtunk nemet. Nevettünk és megtanultunk néhány szót oroszul, és a beszélgetés nem sokkal tovább ment.

A következő napokban nagyon különböző városrészeket láttunk: újabb, korabeli, fehér épületeket. Szintén több autó, forgalom, emberek mennek dolgozni és mennek haza. Feltételezem, hogy még akkor is, ha a Vörös téren sétálva csak a történelmet láthatnám, és bár ezt a történelmet még mindig a turisták figyelmének felkeltésére használták, vagy hogy egyesek valóban jelen voltak, lehetővé kell tenni a normális életet a város régi fővárosában.Szovjetunió.

TRANS-SIBERIAN

A transz-szibériai utazás ideális megoldása az, ha megállunk, és nem tettünk meg ilyet. Három és fél napot töltöttünk vonattal bezárva, tésztát ettünk és kávét ittunk a borítékból. Sokat írtam és olvastam a Lolitát, mert okosnak találtuk orosz szerzők olvasását Oroszországban és mindezeket. Láttuk a Forrest Gump-ot, és én is sírtam, kinézve az ablakon, miért van ilyen a tömegközlekedésben, még akkor is, ha emeletes vonatról van szó.

Készítettem egy listát azokról a dolgokról, amelyeket az embereknek ajánlok, mert a fejemben mindenki szeretne ilyen vonatutat tenni.

Vegyél másodosztályú jegyeket (4 emeletes ággyal ellátott szobák).

Hozzon magával tésztát és készpénzt, hogy további tésztát vásároljon az állomás megállóiban.

Hozz kávét borítékban.

Jegyvásárlás előre.

Ne próbáljon sokat sírni, nézve az orosz sztyeppének végtelenségét.

Olvass tovább: Transzszibériai: tea és kilométerek.

BAIKAL- ÉS MONGOLIA-TÓ

Aztán hajnali 5-kor eljutottunk Irkutszkba, aludtunk egy kicsit az állomáson és vártuk, hogy megnyíljon egy hamburger. Nagyon fáradtak voltunk, és végig kellett járnunk a várost, és nekem ez tűnt a világ legrondább városának. „Szibériai Párizsnak” hívják, ezért nem akartam megkérdezni, milyenek lennének más városok. Nagyon sok kóbor kutya volt, és csak szerettünk volna eljutni a tóhoz, eljutni Bajkálig, megtalálni az alvás és a zuhanyozás helyét. Túl fáradtak voltunk a stoppoláshoz, ezért fizettünk egy kisteherautót, amely Khuzhir faluba vitt minket, a sziget egyikén, a tó közepén. Elöl ültem, az elhízott fiúval, aki 150 km/h sebességgel haladt, és folyamatosan növelte a zene hangerejét.

A táj változó volt: egyre nyitottabb, homokosabb és szélesebb gyepes, házak nem láthatók. Amikor átmentünk a komppal, az még jobban megváltozott: a kis út tele volt sárral, és a furgon hatalmas ugrásokat hajtott végre, bár a sofőr tökéletesen tudta az utat. A keskeny úton elkezdtek megjelenni a szürke kisteherautók, amelyek mind megegyeztek egymással, siklani kezdtek az íveken, és szétszerelni látszottak. Aztán a város: házak és kabinok burkolatlan utcákon, tele kutyákkal. Voltak turisztikai információs üzletek, néhány bár és kávézó, valamint egyetlen szupermarket. Egyike voltunk azon kevés turistáknak, akiknek nem volt ázsiai vonása.

Aznap este elmentünk megnézni a naplementét a Bajkál-tó híres szikláján, amely az összes fotón megjelenik, amikor a tó nevét google-olja. Sötétedett nekünk a tengerparton, és félrészegen rohantunk vissza a szállóhoz. És megérkezve a kabinunkba az eget néztük, ahol nem volt egy sarok fénypont nélkül, és újra sírtam, mint a vonatban, mint mindig, és arra gondoltam, hogy szeretném, ha az egész világ látná mindazokat csillagok. Talán alkohol volt.