bajkál-tónál

Huszonnégy órával azután, hogy megérkeztünk Burját országába, egy másik vonattal indultunk, hogy csak tíz órát utazzunk Irkutszkba, a következő állomásunkba. Bár érdekes város, az ottani megállás fő oka az volt, hogy sorra költözzünk a Bajkál-tóba, a kis Olkhon szigetre, amely a világ legnagyobb édesvízi rezervátuma, és valószínűleg az egyik legkülönlegesebb hely, amelyet életünkben láttunk. él.

Ezúttal, és az utazás többi részéhez hasonlóan a helyeink is harmadik osztályúak voltak. A különbség egyértelmű volt: keményebb ülések, az átjáró számára nyitott hely, aljzat vagy egyedi világítás nélkül. Cserébe nem volt kellemetlen érzés, mivel nem voltunk bezárva idegenekkel.

Valahányszor harmadik fokozatban utaztunk a transz-szibériai útvonalon, az az érzésünk támadt, hogy kevesebb az interakció, mint a második sebességfokozatban. Úgy tűnt, hogy mindegyik önálló, anélkül, hogy túl sok figyelmet fordítana a többiekre, és a kedvenc tevékenysége az olvasás, keresztrejtvények készítése, elektronikus eszközzel való lógás, evés, alvás vagy a táj egyszerűen szemlélése. Annak ellenére, hogy Olga elmondta nekünk, hogy az oroszok hangosak és zajosak, a harmadik kocsikban nagyon kevesen beszéltek, és amikor megtették, alig volt.

A vonaton töltött sok éjszaka egyike miatt különböző okok miatt ébresztettek fel bennünket. Először egy srác hívta fel Ro figyelmét, aki az enyém felett aludt. Mondott neki valamit oroszul, és amikor nem talált választ, csak elment. Még mindig próbáljuk kitalálni, mit akart. Részemről hajnali öt körül az egyik autóban dolgozó nő arra ébresztett, hogy mondjon nekem valamit a fürdőszobáról (arra következtettem, mert a "WC" volt az egyetlen szó, amit sejtettem). Soha nem szűnt meg csodálkozni azon, hogy csak álomból hozott ki. Örömmel utazik egy országban anélkül, hogy egy szót megértenék a helyi nyelvből.

Irkutszk vasútállomás

Az irkutszki embléma: szibériai tigris nyest a szájában

Visszatérve a Bajkál-tóhoz, még mindig oda kellett érnünk, mert Irkutszk több mint 200 kilométerre van onnan, és bár az állomás kijáratánál nem volt hiány mindenféle szolgáltatást kínáló karancsokban, elutasítottuk, mert a a szigeten lévő szálloda megígérte, hogy két helyet foglal el nekünk egy kollektívában.

Kiderült, hogy a nő összekeverte a randevúkat, vagy legalábbis azt mondta. Elfelejtette, bah. Egyébként az irkutszki vasútállomáson rekedtünk abban a késztetésben, hogy megtaláljuk a módját, hogy egyedül eljussunk Olkhonba. Gyors internetes keresés a legközelebbi bárban arra késztetett minket, hogy villamossal menjünk a buszpályaudvarhoz, ahonnan a buszok állítólag a szigetre indultak.

A villamos a megállóig tartott, és nagy teljesítmény volt mászni a hátizsákunkkal. Amikor Ro végre elfoglalt egy szabad helyet, ütközött az orosz ellenszenvvel. A jegyeket begyűjtő, nagyon rossz modorú férfi megértette vele, hogy egy idősebb nőnek hagyja az ülést. Ami nem rossz, de mindenütt láthattad a fiatal férfiakat, akik sokkal alkalmasabbak erre a gesztusra. Könnyebben tudott morogni a turistán, éreztetni velünk, hogy olyan helyen vagyunk, ahová nem tartozunk.

Miután leszálltunk a villamosról és több háztömbnyire eljutottunk a terminálig, ismét megtapasztaltuk az „oroszok = ellenségesség” közhelyét. Megmutattunk egy jegyzőt Olkhon cirill (orosz) nevén, és megrázta a fejét. Újra megpróbáltuk megírni Khuzhirt, a sziget fővárosát, ahol szállodánk volt, és az egyetlen válasza az volt, hogy "busz nincs". Semmiféle jelzés, jelzés vagy bármi, ami segíthet a pályára jutásban.

Kissé aggódva kimentünk és sétálni kezdtünk a városban, míg véletlenül meg nem láttuk a turisztikai irodát. Abban reménykedtünk, hogy valaki beszélni fog angolul, és tudták. Egy barátságos fiatal nő elmagyarázta nekünk, hogy a szigetre nem közlekednek buszok, de az egyikbe bemehetünk marshrutka. Szóval hívta értünk, és ott vett fel minket.

Amikor felmentünk, kiderült, hogy gyakorlatilag tele van, és a kevés üres helyen olyan emberek poggyászai voltak, akik nem nagyon hajlandók mozgatni, hogy leülhessünk. Ez volt az a nap, amikor megtapasztaltam a harmadik csoportot, akiről egy korábbi cikkemben beszéltem: akiket látszólag irritál a jelenlétetek. De ahhoz, hogy ne legyünk igazságtalanok, el kell mondani, hogy abszolút kisebbség. A bekezdések nem lennének elegendőek mindazok megemlítésére, akik segítettek nekünk, jól bántak velünk és megosztottak velünk, szinte mindig nem ugyanazon a nyelven beszéltek. Az oroszoknak kemény tulajdonságaik vannak, és állandóan dühösnek tűnnek, de amikor kicsit jobban megismered őket, egyáltalán nem rosszak.

Khuzhir, a Bajkál-tó partján

Lehet, hogy egyesek idegenek iránti ellenszenve eredetét az adja, hogy az Oroszországba látogatók többsége kínai, minden problémájukkal tiszteletben tartják a rendet, kedvesek, nem ordítoznak vagy rossz dolgokat csinálnak. Habár igaz, hogy hosszú a határuk, de nem állított meg abban, hogy ennyi turista volt onnan.

- Most alacsony szezonban vagyunk - magyarázta a turisztikai lány -, de még mindig vannak turisták, főleg kínaiak. Szinte egyik sem beszél oroszul, és a legtöbb sem beszél angolul.

Elköszöntünk, megköszönve ismét a segítségét, és elindultunk a chatrushka Olkhon felé tart. Négy órával egy nagyon szoros utazás után abban a szardínia dobozban, amely mindenfelé rázkódott, elértük a hatalmas Bajkál partját, és az egyik legimpozánsabb tájat szemléltük, mióta útnak indultunk: a világ legmélyebb tava (1680 méter) a legnagyobb vízmennyiségű, teljesen befagyott. És nem egy vékony jégrétegről beszélünk, amelyen néhány lépést meg lehet gyalogolni, hanem egy robusztus padlóról, amely egy és három méter közötti vastagságú ahhoz, hogy szinte bármilyen típusú jármű súlyát elviselje, hogy keringjen rajta.

Szinte azért, mert a sofőr szerint, aki elhozott minket, a jég nem volt elég erős ahhoz, hogy mindannyian áthaladjon a chatrushka, amellyel le kellett mennünk, és fizetni kellett egy extra összeget, hogy a fagyott felületen csúszó csúszó csúszdával a szigetre menjünk. Az a tény, hogy sok más járművet láttunk keresztezni ugyanazon a napon, arra gondolt bennünket, hogy minden úgy van beállítva, mint a gyorshajtó srác munkája, de még mindig nem volt drága és szórakoztató. Egyszer a túloldalon, egy óra után chatrushka megérkeztünk Khuzhirba.

Óvakodjon a csúszásoktól ...

Másnap kirándulni indultunk a befagyott tavon Igerrel, az előző feljegyzésben említett burjattal, és megcsodáltuk annak a hatalmas fagyasztott víznek a csodáját. Évszakok szerint igazi gleccser, olyan meglepő, hogy nagyon nehéz ezt igazságosan leírnom. Elmélkedése órákig emésztett minket, és hosszú időn keresztül bámultuk a jég végtelen horizontját, és minden erőnkkel megpróbáltuk ezt a képet örökre bevésni emlékezetünkbe.

Óriási elégedettséggel tértünk vissza Irkutszkba, hogy az elmúlt napunkat a környéken töltsük, hogy megismerjük ezt a fontos szibériai várost. Mint olvastuk, a hely a szovjet építkezések (a masszív tömbépületek), a szibériai (nyeregtetős és kéményes faházak) és a cári (díszesebb melléképületek, bővelkednek kupolákban és díszes színekben) keveréke volt. Különös kombináció, amely csak Oroszországban látható, az ország elmúlt 200 évének valódi tükröződése.

Irkutszk más érdekességeknek is otthont ad, például, hogy főutcáját Leninnek hívják, és egy bizonyos ponton keresztezi a Karl Marx utcát, amely ironikusan olyan nagy márkák üzleteinek ad otthont, mint az Adidas, a Kodak, a Prada és a Cartier. A folyó közelében található a Vízkereszt gyönyörű ortodox székesegyháza, amelyet a szovjet időszak eleganciája és hivalkodása ellenére ... pékséggé alakítottak át! Akár hiszed, akár nem, ott sétálva éreztük a sült sütemény bizonyos illatát.

Szobor azoknak a kozákoknak tiszteletére, akik megalapították Irkutszkot, és a híres székesegyházat/pékséget

Lenin a faluban él, Starbucks kávézó formájában