A Délkelet-Ázsiában való utazás sokak számára egyenértékű a paradicsomban tartózkodással. Könnyű megkerülni, olcsó, biztonságos, az ételek kiválóak, és annyi kulturális sokszínűség van, mint a tájakon. De - mindig van egy de-, vannak olyan helyzetek, amelyek tönkretehetik az utazást. Van, akinek többször elmondták nekünk, másnak saját kezűleg tapasztaltuk őket. Mivel nem akarjuk, hogy veled történjenek, itt megosztjuk őket. Szívesen hallottuk volna őket utazás előtt ...

1- mindent meg akar látni

utazását

- Olyan közel van ... Elmegyek Délkelet-Ázsiából, anélkül, hogy Vietnamba látogatnék? Mmm, valószínűleg soha nem térek vissza ide. Egy nap utolér engem Bangkokban? Négy Laoszban töltött napjával biztos vagyok benne, hogy jól vagyok. Egy éjszaka Szingapúrban, nem sok látnivaló. Ha rohanok és mindig éjszaka utazom, akkor meglátogatom Mianmart is. India? Nepál? Igen, itt vagyok, mennem kell ... "

Tudjuk, mit érzel, amikor elkezded tervezni az utazást, és rájössz, hogy mennyi helyet érdemes meglátogatni. Minden ország annyira érdekes, hogy mindenhová el akar menni. Ez velünk is megtörtént az első utazáskor, amikor ezt elhittük ha "két extra napunk" volt egy helyen, hozzá kellett adnunk egy másik rendeltetési helyet, mert ha nem vesztegett idő volt. Később megértjük, hogy ezt a mindent meg kell próbálni látni abban a hitben, hogy soha nem tudunk visszatérni. Ez "életünk utazása" volt, és ezt ki kellett használnunk. Egy életre szóló utazás? Annyira biztos, hogy utólag nem lesz semmi ezen a szinten? Talán túl konformista vagyok.

Amikor úgy döntöttünk, hogy lassabban haladunk, elkezdtük újra felfedezni a körülöttünk lévőket, és minden fotónak egy gyönyörű tájnál több története volt.

Ha több felületet akar lefedni, akkor nem biztos, hogy többet fog tudni. Pihenjen, egyszerűsítse utazását, és minden helynél többet élvezhet, nem csak megkóstolhatja. Csak tanács, mert végső soron a döntés az Öné.

2- Az állatok kizsákmányolása

Egyszerű: a turistának dolgozó állatok nincsenek ott, mert szeretnék. El kellett viselniük, hogy megkínozták magukat, hogy így viselkedjenek, és ezt nekik szánják rabszolgává egész életükben.

Talán még soha nem mondták el neked, és te háromnapos túrára mentél Chiang Mai-ba (vagy bárhová), és arra gondoltál, hogy az elefántos lovaglás az utazás egyik nagy élménye lesz, hogy csak későn tudd meg, hogy ez az egyetlen dolog, ami Ön hozzájárul ahhoz, hogy ez a rabszolgaság folytatódjon.

Kereszteztünk több utazót, akik ezt elmondták nekünk miután megtettem ezeket a kirándulásokat, az volt a legrosszabb döntés, amelyet az utazás során meghoztak, és nem akarjuk, hogy ugyanez történjen veled is. A bejegyzésben „20 tipp az első délkelet-ázsiai utazáshoz”Többet mesélünk erről a témáról.

Ha elmész valahova, ahol állatokkal foglalkoznak, tájékozódj arról, hogyan tartják őket és miért. Vannak olyan központok, mint az Elephant Nature Park és a Burm & Emiliy's Elephant Sanctuary, amelyek felelősek a bántalmazott állatok megmentéséért, nagyszerű munkát végezve azok védelmében. Nem tudják eldönteni, de különbséget tud tenni. Ne legyél bűnözők bűntársa.

Javasoljuk, hogy olvassa el ez a poszt írta Marc Comas, a Thaiföld strand nélkül blogból, ahol sok tippet ad azoknak a helyeknek a kiválasztására, ahol elefántokat láthat anélkül, hogy támogatná kizsákmányolásukat. Emellett Marc a civil szervezet társalapítója Burma együttműködik, akik nagy erőfeszítéssel szívesen segítenek a burmai gyermekeknek, Thaiföldön menekülteknek, miután a katonai junta üldözte és elhagyta őket hazájukból.

3- Rablások a buszokon

Nem veszélyes stoppolni? Mindig kérdeznek tőlünk. Ezt elmondhatjuk vele A határok megszüntetése projekt A Fülöp-szigetekről Törökországba utaztunk Ázsiába, több mint 900 járművel, és csak kiváló tapasztalataink voltak. Csak egy éjszakai buszon akartak minket kirabolni Indonéziában, Flores szigetén. Valójában már leengedték a hátizsákjainkat az utcára és elindultak, de Jota időben rájött, és visszaszereztük őket.

Az útvonal, amelyben több poggyászlopás fordul elő, összeköti Bangkokot Thaiföld déli szigeteivel, ahol általában az ember a csomagtérbe megy, gondosan kinyitva minden hátizsákot/bőröndöt/pénztárcát, és kiveszi, amit eladhat. Ne küldjön el semmit, amelyet értékesnek tart.
A legjobb módja annak elkerülésére ne menjen a Khao San útról induló turistabuszokra, de menjen közvetlenül a terminálhoz, és vigye el a helyiek által használtat.

Vietnám túrabuszainak is nagyon rossz hírnevük van; több rablási esetet is hallottunk, köztük kamerákat, amelyek alvás közben a táskákban voltak. Ha csoportosan utazik, a legjobb, ha felváltva alszik, vagy legalább megöleli a hátizsákot és rögzíti a zárókat.

Ezzel nem akarjuk, hogy paranoid legyél, de az útlevél ellopása Laosz közepén nem az a fajta kaland, amelyet biztosan elvárt az utazástól.

4- Csalások a határokon

Délkelet-Ázsiában nemcsak a határok vannak - minden kényelmetlenséggel, amelyet már önmagában is okoznak egy utazónak -, hanem egyesekben csalások is vannak. Vannak elkerülhető helyzetek, mások viszont nem. Minél tájékozottabb vagy, annál kisebb az esélyed arra, hogy kiszakadnak. Kambodzsa az az ország, ahol ez a legbüntetlenebb módon fordul elő, a tisztviselőktől, akik túllicitálják a vízum árát, a közlekedési irodákig, akik azzal fenyegetnek, hogy ha nem adja meg útlevelét, hogy azok meg tudják dolgozni. azért hagynak a határon, mert nincs idejük rád várni.

Itt megosztunk veletek néhány közös történetet Délkelet-Ázsia két legkorruptabb határán. Javasoljuk, hogy olvassa el Vízumok és oltások Kambodzsába utazáshoz Y Thaiföld határai: Utazás szárazföldön és tengeren, ahol több utazó meséli el tapasztalatait.

Aranyaprathet határ (Thaiföld) - Poipet (Kambodzsa)

Elmondjuk nekik, hogy Thaiföldről érkeztünk, és nem volt olyan jó tapasztalatunk a határátlépésnél.
Ha Bangkokban vásárol, a közvetlen vonat- és buszjegy Siem Reapbe, legyen óvatos! A vasútállomáson fogadnak, és egy tuk tukra tesznek, amely nem a határig visz, hanem egy olyan helyre, ahol thai emberek ügynökségként dolgoznak (anélkül, hogy elmondanák neked), többet számítanak fel neked, és késnek téged, hogy ne tudj busszal közlekedni. Egyikük elvette a jegyeinket, és nem akarta visszaadni őket, miközben sok furcsa hívást kezdeményezett.
Ha odaér, ​​az a javaslat, hogy szálljon le a tuk tukról, sétáljon, sétáljon és sétáljon, és megérkezzen a hivatalos helyre. Nem szükséges, hogy már buszt béreljenek. Végül taxival (egyenként 10 USD) mentünk Siem Reapbe egy hivatalos és nagyon szerető taxisofőrrel. Felveheti a kapcsolatot a facebook-on (Leang Heng taxi poipet), és elvisz a határról Siem Reap-be, sőt különböző vendégházakon keresztül vitt minket szállásra.

Laosz - kambodzsai határ

Graffiti a laoszi migrációs hivatal falán (Kambodzsával határ). Úgy tűnik, nem csak mi haragudtunk ...

5- Maffia túrák

Bármely vállalkozás utazási irodává válhat Délkelet-Ázsiában, és ez a végtermékben is megmutatkozik.

A turisztikai maffiák a legnépszerűbbek Vietnamban, különösen a hanoi ügynökségeknél. Első utunkon szerettünk volna elmenni, mint sokan, a Halong-öbölbe. Elmentünk tehát egy ügynökséghez, megvettük a kétnapos túrát és elindultunk. Ez volt az a hely, ahol a legrosszabb időnk volt az egész út során: a kalauz nemcsak egy szót sem beszélt angolul, de még a felét sem adták meg nekünk az ígért dolgoknak. Amikor panaszra mentünk az ügynökséghez, nem csak nem voltak hajlandók visszafizetni az általuk nem teljesített szolgáltatások pénzét, hanem hangosan kidobtak minket, hozzátéve még néhány karaktert, hogy megfélemlítsenek minket. Mivel ebben az esetben ezrek vannak, és mivel már nem túrázunk, érezzük a szabadságot, hogy irányítsuk, amit csinálunk anélkül, hogy egy idegenvezető egyik helyről a másikra vezetne minket.

Ha turnét foglal, győződjön meg arról, hogy megkapja az írásban szereplő összes szolgáltatást. Ha nem hajlandók erre, egyszerűen cseréljen ügynökséget. A legjobb dolog, amit tehetsz, hogy elkerüld ezeket a énekeket, ha megkéred a többi utazót, hogy lépjenek át az úton vagy facebook csoportokban, hogy ajánljanak egy ügynökséget, amellyel jó tapasztalatokat szereztek.

Ha azt tervezi, hogy elmegy a Halong-öbölbe, feltétlenül olvassa el Az átverés elkerülése: Ajánlott ügynökségek a Halong-öböl turnéra hogy ne veled történjen ugyanaz, ami velünk történik.

6- A rettegett repülőterek és határok

Nincs annál rosszabb, mint megérkezni a repülőtérre, és haza kell térni, mert nem felel meg a belépési követelményeknek. A leggyakoribb eset a kijárat. Amikor bejelentkezik (mielőtt felszállna a gépre), nagyon valószínű, hogy a légitársaság alkalmazottja jegyet kér tőled abból az országból, ahova tartasz. Nem számít a rendeltetési hely, arra van szükségük, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy nem tervezik-e a törvényes időnél hosszabb tartózkodást tartózkodni azon a helyen, ahová megy. Bizonyára megérkezik az úti céljához, senki sem fogja kérni tőled ezt a jegyet, de ha nincs meg, akkor nem engedik fel a gépre.
Ban ben Utazási bürokrácia részletesebben beszélünk erről a témáról, és mit tegyünk abban az esetben, ha nem tervezi, hogy elutazik egy országból induló járattal.

A vízumokra és oltásokra vonatkozó követelmények ellenőrzése kellemetlen, de kötelező lépés minden utazás során. Ehhez javasoljuk, hogy olvassa el Délkelet-Ázsiába utazó vízumok Y Vakcinák Délkelet-Ázsiába, amelyben elmagyarázzuk a sárgaláz elleni oltás témáját.

7- Túl nagy súlyt visel a hátizsákban

Nem gondolsz túl sokat?

A világ ezen része az év nagy részében forró. A "minden esetre" dolgok hordozása feleslegesen megnöveli a hátadat, és amikor a déli napsütésben sétálnod kell egy olcsó vendégház után, Bangkok közepén, akkor emlékezni fogsz arra a pillanatra, amikor megragadta azt a rózsaszín babzsákot hogy annyira szereted "ha felfrissül". A legvalószínűbb, hogy néhány nappal az utazás megkezdése után odaadod a dolgaid felét, vagy minden dühvel magaddal viszed.

Itt van egy tudományosan bizonyított valóság: a ruhákat megmossák. Nem kell túl sok ruhát cipelnie vagy ruhát cserélnie minden egyes fényképhez. A cipők és a farmerek az utazás során a hátizsák aljában maradnak, és ez a ruha, amelyet szintén "kimenni" teszel, mert szinte egész nap rövidnadrágban és papucsban leszel. Ne feledje, hogy a dolgok nagyon olcsók, és biztosan szeretne vásárolni valamit, ami továbbra is megnöveli a súlyát.

8- A motorkerékpárok

Az egyik nagy csalás Délkelet-Ázsiában, különösen Balin és Thaiföld déli szigetein. A balin levő a korrupt rendőrségtől származik, akik megakadályozzák, hogy olyan papírokat kérjen, amelyekről tudják, hogy nincsenek, és úgy tesznek, mintha mindent kenőpénzzel javítson ki. Mindig sisakot visel, nem számít, ha a helyiek nem viselik, és öten vannak motoron. Mondanom sem kell, hogy a rendőrségnek nem kell megállítania a használatát.

A másik nagy átverés az, hogy te azzal vádolják, hogy megvakarta vagy eltörte a motorkerékpárt, és kérjen túl nagy összeget a javításához. Biztos, hogy megvan az útleveled. Soha - SOHA - ne hagyja letétként útlevelét. Ha nem fogadják el, keressen egy másik helyet, ahol engedik bérelni, otthagyva személyi igazolványát vagy valami hasonlót. Ne feledje, hogy utazásakor az útlevél a legértékesebb dolog: gondoskodjon róla, mint olyanról.

Egy másik ritkább, de ez is előfordul, az Kérje meg, hogy kövesse önt a kulcs másolatával, és amint leparkolja, hogy egy vízeséshez menjen, vagy bárhová akar menni, valaki elviszi, és fizetnie kell egy új.

Nem arról van szó, hogy minden alkalommal, amikor motorkerékpárt bérel, valami ilyesmi történik veled, de sajnos sok olyan utazóval találkoztunk, akik elszenvedték ezeket a csalásokat, a legtöbb esetben azért, mert nem tudták, hogy léteznek. Ha óvintézkedéseket tesz, akkor minden rendben legyen.

9- vegyen túl sokat

Menj, érezd jól magad, ittasd le magad, robbanj és találkozz emberekkel, de légy óvatos. Nem, nem lettünk hirtelen keserűek és nem játszottunk nagyszülőket, de túl sok sajnálatos esetet ismertünk a túlzásba esésről.

Ausztráliában voltunk együtt egy angol nőnél, amikor egy barátja, aki Koh Phanganban tartózkodott, sírásra hívta, mert előző este megerőszakolták a tengerparton. Nagyon részeg volt, és úgy döntött, hogy egyedül megy vissza vendégházába, amikor nagyon kevés ember volt a közelben. Egy motorkerékpárral őrült ember közeledett, felajánlotta, hogy elvisz, elfogadta, és minden rosszul végződött. Bár az ilyen esetek nagyon elszigeteltek, előfordulnak is.

Egy ideje, Az őrület csúcsán a csövekkel évente emberek haltak meg, fulladtak le, amikor részegen beugrottak a folyóba, és elütötték a sziklákat . Csak 2012-ben 22 turista vesztette életét ezen a teljesen elkerülhető módon.

Délkelet-Ázsiában nagyon biztonságos az utazás, de akkor is óvintézkedéseket kell tennie. Ha ezt nem tenné meg a városában, miért tenné itt? Nem csak, hogy tönkreteheti az utazást, hanem az életét is.

10- Ne lépjen kapcsolatba a helyiekkel

A legtöbb helyzet, amelyet ebben a bejegyzésben találunk, elkerülhető, ha elhagyja a turisztikai körutat.

Ha bezárkózik egy „hátizsákos buborékba”, és nem lép kapcsolatba a helyiekkel, ez az egyik fő hiba, amelyet a Délkelet-Ázsiába utazók először követnek el. És azt mondjuk, hogy ez "hiba", mert sokszor rossz benyomást keltenek az áthaladó helyekről. Azok, akik az étteremben, a vendégházban szolgálnak fel, vagy a tuk tukba visznek, kereskedelmi érdekeltek, ezért a kapcsolat nem lesz valódi, sőt az is tűnhet, hogy bizonyos esetekben agresszívek, különösen Vietnamban, Kambodzsa és Thaiföld.

Nagyszerű módja annak, hogy közelebb kerüljünk az egyes országokban élő emberekhez, ha utazunk Couchsurfing.

Amikor eltávolodik ettől a körvonaltól, és elkezd látni olyan embereket és helyeket, amilyenek, anélkül, hogy sminkje lenne a turisták elcsábítására, eltűnni kezdenek a csalások, maffiák és rablások, hogy utat engedjen az utazás valódi értelmének.

A legfontosabb: élvezze Délkelet-Ázsiát

19 és 21 éves korunkban elindultunk egy utazáson, amely úgy gondoltuk, hogy három hónapig tart, de ez életmódunkká vált. Tíz évvel később továbbra is felfedezzük a világ legtávolabbi zugait, hogy megszüntessük a legveszélyesebb határt: azt, amelyet mi magunk hoztunk létre.

Egy belső utazás

Minden, ami egy hosszú út előtt, alatt és után történik

Olvassa el ingyen a bevezetést, és töltse le ezen a linken.

A határok megszüntetése

Egy 47 000 kilométeres stoppoló út, amely Ázsiát köti össze három éven keresztül, a Fülöp-szigetektől Törökországig, hogy felfedezze, mit választ a média.

Egy belső utazás

A hozzánk érkező üzenetek ihlette felkérést, hogy tegyen egy hosszú utat, azért hoztuk létre ezt a könyvet, hogy a motivációtól a cselekvésig haladhasson.

Minden, ami egy hosszú út előtt, alatt és után történik

Olvassa el ingyen a bevezetést, és töltse le ezen a linken.

Csatlakozzon a Marcopólica közösséghez, és fogadja e-mailben a híreket!