Azt mondják, hogy Szent Patrick 40 éjszakát zarándokol benne. Van egyfajta zarándokút is, amely a közeli városból indul. Július utolsó vasárnapján zarándoklat van, és sok ember megy, mint minden vasárnap, ha jó az idő. Murrisk városa mellett található. Van egy nagyon nagy parkoló, térítés ellenében, de az sem túl drága, a maximum 3 euró és egész nap bírja. 2 kávézó van, az egyik az információs központ, a másik pedig teherautó. Bérelnek botot, szó szerint botok, nem túrabotok. Vannak mosogatók.

láttuk hogy

Amint elkezdünk mászni, az időjárás változni kezd, és felhősödni kezd, de még nem fenyeget kín. Azt is láttuk, hogy az Ír Meteorológiai Szolgálat tanácsadója volt 60-90 km/h erős szél esetén. Írország hivatalos időjárási linkje:

A kezdet teljes, nagy vagy nagyon kicsi, ami megcsúszik. Ahogy felmegy, le kell vetnie a ruháit, amikor mászni kezd, és később újra fel kell vennie őket, amikor felkel a szél, amely fagyottá tesz. Minden alkalommal, amikor felmegyünk, a levegő erősebb. Az emelkedő nagyjából egyenes vonalban halad, amíg el nem éri az út egy pontját, jobbra fordul, ez a pont két hegy között van, mert itt kezdődött a buli, olyan erős volt a szél, hogy nem tudtunk előrejutni, és Nem vagyok pehelysúlyú, ott volt olyan, mint egy halom anyag, amelyet sok kővel tartott műanyag borított, mert egy ideig ott menedéket kaptunk, magunkat és két másik embert, amíg úgy tűnt, hogy kissé lazul, és megpróbáltuk folytatni. Ezen a ponton körülbelül 500 méterre voltunk, semmi másra nem volt szükségünk, mint hogy megmásszunk még 200 méteres magasságot. Néhány percig folytattuk, és látva, hogy a szél nagyon megnehezíti az előrelépést, úgy döntöttünk, hogy megfordulunk, amikor megpróbáltunk visszamenni az előző olyan légies ponton, újra meg kellett állnunk, és ezúttal az egyik végről haladtunk egy másikba nagyon sokba került, a levegő szó szerint magával rántott bennünket, olyan embereket, akik menedékhelynek számítottak, ahol voltunk, és más emberek már nem mertek elhaladni.

Ahogy mentünk, a levegő kevésbé volt észrevehető, és sok ember mellett elhaladtunk, akik mászni kezdtek, cipővel, felkészülés vagy bármi más nélkül. de jó mindegyik tudni fogja. A parkoló előtt áll az emlékmű azoknak az embereknek, akiknek az éhínség miatt Írországból más országokba kellett emigrálniuk, és ha tovább haladunk az úton, akkor a romokban fekvő, temetőként használt Murrisk apátsághoz érkezünk.

Kihasználtuk, és maradtunk enni az információs központban, és amikor nem ültünk le enni, esni kezdett, és láttuk, hogy a szél elég hevesen mozgatja a fákat, akkoriban minden emberre gondoltunk, aki elkezdett mászás, amely a tej viharának és az állatias szélnek a felénél találkozik. Evés után várnunk kellett egy ideig, amíg kissé megereszkedett, hogy folytassuk a nap utolsó célpontját, és ahol a szállásunk is volt. Élvezzük az alkalmat, hogy végigjárjuk azt az utat, amely összeköti Louisburgh-t a Delphivel, amelyet festői útnak tartanak. Némi múltra visszatekintő hely is, itt 1849-ben zajlott az éhínségi séta. A helytörténet szerint és nagyon rossz időben 400 ember halt meg a Louisburgh-tól Delphi-ig tartó út mentén és vissza. Arra számítottak, hogy segítséget és ételt kapnak egy olyan földtulajdonostól, amelyet megtagadtak tőlük. Az az igazság, hogy a szállásig vezető útszakasz nem élvezhettük és nem láthattunk semmit, vízcsepp esett le, ami néha megnehezítette az autó elé látását, nagyon lassúak voltunk.

Végső úti célunk Killary Harbour, Írország egyetlen fjordja, 10 mérföldnyire a szárazföldön, és több mint 150 láb mélyen a központban, bár egyes tudományos tanulmányok szerint valószínűleg soha nem volt üvegezve. Itt is van szállásunk, Leenaun faluban. Amikor megérkezünk, továbbra is kisebb intenzitással esik az eső, és mivel még korai menni a B & B-be, bemegyünk az egyik kocsmába egy korsóért, azt is el kell mondanom, hogy ez a város nagyon kicsi, csak egy utca, egy nagyon kicsi szupermarket és 2 kocsma. A kocsmát, amelybe bejártunk, Gaynornak hívják, és tele van! Senki másnak nincs helye, a környéken minden gazda és gazdálkodó ott van, később rájöttünk, mert egy hatalmas parkoló van előtte, és minden autójuk ott volt az állatszállító pótkocsikkal, megnézve azokat a fotókat is, amelyek lógnak, láttuk az újságok kivágásait, mintha valamiféle filmet, sorozatot vagy dokumentumfilmet forgattak volna, ami később a szálláson és a googlolásban láttam, hogy filmet forgattak: A mezők. Ez a kocsma az egyik leghitelesebb, ahol jártam ezen utazás során.

Vacsorára a város egyetlen éttermét, a Blackberry éttermet választottuk, kicsit elmentünk megnézni, mit találtunk a kocsmaélmény után, de az volt az igazság, hogy nagyon kellemes meglepetés volt bennünk, ez egy kis hely, legfeljebb körülbelül 10 asztal, de amikor belépsz, tudod, hogy gondoskodnak a részletekről, gyorsan ellátnak téged, ez azt az érzetet kelti bennem, hogy egy házaspár vezeti, ajánlják az aznapi ételeket, és menüt adnak neked. Ír pörköltjük van, de mivel azon kapom magam, hogy habozok ennek és a napi ételnek a között, és amikor megkérdezem a tulajt, hogy kétségeim eloszlanak, választom a napi ételt, amely szintén bárány, láb, de lassan készül. Zöldségekkel és mártással kísérik, és szó szerint megolvad a szájában, lenyűgöző ! Nem foglalkozom mártással a kenyérrel, soha nem teszem, de ezúttal igen! ezzel elmondom az egészet. Kiterjedt borlapjuk is van, kézműves sörök is vannak, de nincsenek az étlapon, ha megkérdezed, megmondja, melyik van, és elmagyarázza egy kicsit a különbséget közöttük, végül volt egy Független Connemarám Red Ale. Összesen két bárányláb, diétás koksz, kézműves sör és egy kávé 46,50 euró. Nem olcsó, de a minőséget, a mennyiséget és az árat helyesnek látom.