Megérkeztünk ide Lamu mivel Nairobi keresztül Malindi. És amint megláttuk a sziget "repülőterét", megéreztük, hogy a hely megéri. Töltsön el néhány napot a Szuahéli partvidék nyomot hagyna rajtunk, és alig vártuk, hogy valóban igaz-e minden, amit Lamu-ról meséltek.

Lamu egy sziget Kenyától délre, amelyekben nincsenek autók, amelyekben a leggyakrabban használt közlekedési eszköz a szamár és amelyben az élet lassított felvételként történik. Ahhoz, hogy a hostelünkbe érjünk, át kellett lépnünk a kicsiből Manda-sziget amelyben a főszigetig tartó repülőtér található, ehhez vannak olyan hajók, amelyek kis díj ellenében teszik meg az utat.

A Google Maps segítségével sikerült megtalálni a Jannat House-t, azt a szállást, amelyet a lamu-i tartózkodásunk alatt választottunk. Az útvonal labirintusos volt, nagyon keskeny utcák, mindenütt honfitársak és szamarak, és a legmeglepőbb, hogy a csöveken keresztül víz fut, és a fejünkre hullanak a cseppek, mert igen, ezen a szigeten a csövek láthatók. 😮

Végül beléptünk a szállodánkba, ez volt a arab építkezés, Szintén labirintus, amelyben a szobákat különböző teraszokra osztották fel, a fő részben az úszómedence volt. Lelkesen néztünk rá, mert elviselhetetlen volt az a hőség, amelyet az egész utazás után megéltünk. Bejelentkeztünk, otthagytuk az összes poggyászt és egyenesen a "dip" -be mentünk.

Kapcsolatba lépni

Az elvégzett munkával fel akartuk fedezni a környéket, hamar rájöttünk, hogy a sétálás lesz a fő tevékenységünk. Csodálatos volt eltévedni az utcán, belépni az üzletekbe és mindenekelőtt szemlélni a lakóit.

egyik
Shela strand

Elértük a sétányt, és jól sétáltunk, amíg el nem értünk a shela strand. Meglepett minket a kristálytiszta vizek, de mindenekelőtt a finom fehér homok. Megtaláltuk a legjobban őrzött titkot Kenyában, pontosabban Lamu-t, a szuahéli partszakasz azon sarkát, amelyre semmi irigylésre méltó tényező nem volt. paradicsomi strandok a Karib-tengerről.

Visszatérve a szállónkba, egy helyi személy javasolta nekünk a következő napi tervet, ami a „Mosoly kapitányról” szólt. dhow, a tipikus motor nélküli kenyai hajó. Az ár, amelyet elmondott nekünk, magában foglalta a sétát Lamu teljes partvidékén, az ételt (amelyet ő és két asszisztense készített), és időt arra, hogy sznorkelezzen a számára megfelelő területen. Olyan vonzóvá tette számunkra, hogy nem haboztunk igent mondani. A nap folyamán az volt a kérdésünk, vajon valóban teljesíti-e a részét, mivel már fizettünk neki 50% -ot, és megállapodtunk, hogy másnap reggel 8 órakor találkozunk a Szamár szanatórium. Egy kicsit szürreális!

A dhow kaland

Reggel 8 órakor körmöként ültettek minket a szamárszanatórium elé, igen, Lamu-ban van egy ilyen hely, mert mint már korábban mondtam, a szamár a hely kiváló közlekedési eszköze: D. Néhány percen belül megjött a „kapitány” és két asszisztense, kalandunk hamarosan elkezdődött.

Mentünk helyi piac mert azt akarták, hogy mi válasszuk ki hal hogy később szeretnénk főzni. Néhány vásárlás az istállóban gyümölcsök aztán elmentünk a dhow-ba. A „kapitány” büszkén mondta el nekünk, hogy ez a hajó családi örökség volt, évről évre manuálisan helyreállította, és abban élt. Elmagyarázta nekünk, hogy napról napra él, hogy nincs otthona vagy stabil munkája. Hogy elkötelezett volt annak enni, amit horgászott, és azzal, amit a miénkhez hasonló kirándulásoktól kapott, gond nélkül és hatalmas mosollyal az arcán élte túl.

Szuahéli mód

Beszélgetés és beszélgetés között hajózunk a tengeren, lefényképezzük a tájakat és gondosan megfigyeljük a vitorlázás művészete. Repült az idő, és ideje volt enni, lehorgonyoztunk a lakatlan sziget, és amíg éltünk a fürdőzés alkalmával, a kapitány és két segédje az erdőbe ment botokat keresve, hogy elkészítsék a tüzet, amelyben főzik a halat.

Étel a legtisztább „afrikani” stílusban

Ettünk velük, a sivatagi sziget közepén, néhány fa árnyékában, és néhány tehén és kecske társaságával, akik végigmentek a parton. Egy pillanatra úgy érezzük, mintha a „Naufrago” film részesei lennénk.

Állatok a tengerparton

Azután Szuahéli csemege Egy másik ideális területet akartak megmutatni nekünk légzőcső mielőtt visszatér a kikötőbe. Egy ideig halakat kerestünk, a tenger nagyon koszos volt, és nem volt szerencsénk. Visszafelé megálltunk egy úszó emelvényen a tenger közepén, amely benzinkútként és bárként szolgált.

Az élmény felejthetetlen volt. Akkor még nem vettük észre, milyen szerencsések vagyunk és milyen életleckét kapunk. Ha egy egész napot megosztottunk három lamu fiúval, láthattuk, milyen mélységes különbségek vannak a társadalmuk és a mi társadalmunk között. De azt is láttuk, hogy szerény életmódja az volt 100% -ban csodálatra méltó.

Látogatás az Afrikable civil szervezetnél

Az utolsó napon Lamu-ban úgy döntöttünk, hogy Afrikable, a Spanyol civil szervezet hogy a „Callejeros Viajeros” programnak köszönhetően megismerhettük. Kapcsolatba léptünk velük, és láthattuk, milyen óriási munkát végeznek a nők felhatalmazása azt jelenti. Megmutatták a létesítményeket és mindent, amit a környéken elértek. Találkoztunk a nőkkel, akik munkát kaptak, és gyermekeikkel, akik miközben az osztályterembe jártak, hogy írástudók legyenek.

Nagyon gazdagító látni, hogy vannak olyan emberek, akik az első világban parkolnak kényelmes életükre, hogy elkötelezzék magukat a kenyaihoz hasonló társadalmak megsegítésében. Ennek a civil szervezetnek van, amit hívnak "Szolidaritási ünnepek", egy nagyon érdekes program, amely lehetővé teszi, hogy egyszerre segítsen és megismerhesse az országot.

Utolsó órák Lamu-ban

A sziget utolsó óráit arra szánják, hogy végigjárják az utcáit, eltévedjenek a több ezer üzletben, végül a főtérre kerüljenek, és ezt gyakorolják. "Nemzeti sport" aminek annyi örömet okoztunk: "Lásd az élet múlását".

Búcsút vettünk ettől a szuahéli partvidéki paradicsomtól, hogy elinduljunk a miénk utolsó megálló: Watamu.