Egy feltűnő hegy, amely uralja Jaca táját, és klasszikus emelkedő ebből az önkormányzatból. Normál útvonala könnyű feljutás, alkalmas az egész család számára, de a Mayencos útvonal mászóút, nagy kitettséggel az üreg felé, csak tapasztalt hegymászók számára és szédülés nélkül.

Fentről a szokásos útvonalon haladhat lefelé, vagy ha még egy kicsit szeretne gyalogolni, akkor a nagyon könnyű felső gerincet a csúcs másik végéig, a Pico Bacialsig vezetheti, amely egy szebb megközelítés a hegyen keresztül, bár kínál másik alternatíva a déli arc számára. Aki valami többet akar, lemehet a Virgen de la Cueva remeteségébe, amely a barlang mennyezetének összeomlása miatt tönkrement. Két alternatíva is van a Bacials-ból való leereszkedésre, az első valamivel jobb az aszfalt elkerülésére.

A kiindulási pont eléréséhez a Jaca benzinkút körforgalmánál, amely Puente la Reina felé vezet, az A1205-ös úton haladunk Bernuйs felé, 7 km-re, hogy elhagyjuk a Parador jelzésű bal oldali kitérőt. A gyakran rossz állapotú út vezet a Parador de Oroel, hová parkoljon (geolokáció a kiindulási pontig). A "paradort" nem szabad összekeverni a Paradores de Turismo-val, mivel ez nem más, mint egy kis étterem.

pico

Az emelkedő kezdete Peña Oroel felé a Parador felől

Útvonalak ezen az oldalon

Feljutás a Peña Oroelbe, normál útvonal

Útvonal: Kör alakú emelkedő a Peña Oroel felé a Parador felől, a szokásos útvonalon; későbbi ereszkedés a Virgen de la Cueva Ermitázsig, és körút az Oroel-dombságon Bacialsig, hogy onnan leereszkedjen a Paradorba
Dátum: 4-6-15
Résztvevők: Carolina, Teresa, Karmelo
Hozzászólások: Könnyű körút, bár aki nem akar hosszú sétákat, az csak az Oroel keresztig tartó emelkedőn maradhat. A Virgen de la Cueva Ermitázs látogatása alig érdekelt, mivel gyakorlatilag eltűnt, amikor a barlang elsüllyedt.

Peña Oroel útvonal az IGN térképen

0:00 A paradicsomból 12: 18-kor indulunk át az úton, és megtesszük a széles emelkedő út balra, délkeleti irányba hajlik, és ahol egy panel "S7 Sendero Cruz de Oroel és a Virgen de la Cueva Hermitage" néven tájékoztat minket az útvonalról, az utat "PR-HU 66 Cruz" jelöléssel látják el. Az emelkedő során meglepődünk azon hatalmas fák számán, amelyek az adott tél erős havazásai miatt kidőltek, de a havazás következményei mégis még jobban meglepnének minket.

0:31 Balra hagyunk egy másodlagos utat, ahová később visszatérünk a körútvonalunkkal. Az út nagyon jelzett, taposott, sőt lépcsős lépésekkel "urbanizált" az erős rámpákon, mivel ez egy nagyon népszerű útvonal, ahol még a gyermekes családok is felmásznak, így elvileg nem lesz veszteség, vagy szinte, mivel kevesen hónappal azelőtt, felmentünk télen, hó borította az utat, és kidőlt fák sokasága vágta el, elvesztettük a felemelkedése során.

1:00 Collado. Megérkezünk Oroel címer, ahol különféle jelek vannak, jobbra a Cruz de Oroel-t és a Virgen de la Cueva Ermitázst jelöli, balra pedig a Bacials-ra mutat, az irányt, amelyet később a visszaútnál fogunk megtenni. Gyerünk a jobb, ahol van néhány nagyon kitaposott ösvény, amely veszteségek nélkül vezet a csúcsra, nem tudva követni azt, amelyik felmegy a gerincen, vagy azt, amelyik valamivel lejjebb megy (ez utóbbi szélvédelemnél kissé jobban védett, és amely azonnal az Ermita de la Cueva kitérőjéhez vezet).

Az Oroelig tartó feljutás utolsó címere

1:22 Peña Oroel, tetejét nagy vaskereszt jelöli. Kilátás a San Juan de la Peсa-ra. Gyönyörű emelkedő, jó kilátással a Pireneusokra, de ha szeret sétálni, akkor keveset tudhat, mint mi, ezért meghosszabbítjuk egy kicsit, lemegyünk a Virgen de la Cueva Ermitázsig, és átkelünk a Oroel címer a másik végig, hol van Punta Bacials.

2:18 Csaknem egy óra után a csúcson visszatérünk oda, ahová jöttünk, de a címernél kissé lejjebb, jobbra visszatérő utat követve.

2:35 Kicsi a domb előtt amelyen keresztül felértünk a gerincre, egy tábla jelzi a jobb (Dél) egy olyan másodlagos út, mint az "S7 Ermita de la Cueva". A domb elérése esetén a széles ösvényen kell haladni, amely kissé lefelé halad vissza jobbra, amíg el nem éri a táblát. Bár a nyomvonal eleje a növényzet miatt nem nagyon látható, és nehéz felismerni, ha nincs jel, röviddel ezután már nagyon nyilvánvaló.

2:55 Balra egy kitérőt hagyunk az előttünk lévő fő utat követve, amíg a címerhez képest 200 méteres egyenetlenséget nem ereszkedünk le.

2:56 Ermitázs Virgen de la Cueva (1466 m). Remeteségről van szó, vagy egy barlang végébe van bedugva, de azt feltételezzük, hogy 2015-ben azt feltételezzük, hogy a nagy havazás és a páratartalom miatt, amely megpuhítja a konglomerátum szikláját, a barlang mennyezete összeomlott, összedőlve. barlang és a remeteség egy része vele (a remete fala látható a jobb oldali fotón). Nagy blokkok hullottak le, amelyek kétségek lehetnek afelől, hogy eltávolíthatók-e, mert nehézgépekre lenne szükség, amelyek további földcsuszamlásokat okozhatnak. Az egyetlen dolog, ami állva marad, mert külön van, a testvériség háza, ahol a testvérek megtarthatják bulijukat és lakomájukat, mert legbelül nem lehet odaadás szórakozás nélkül. Tehát nem érdemes ide lemenni. Fotó a kapun leesett mennyezetről, a remeteség belsejéből nézve, és az összetört kapu képe, a remeteség belsejében.

Ha a barlang előtt halad az ösvényen, rögtön van egy szökőkút.

3:18 Ugyanazon az úton haladunk fel az Ermitázsból a dombra.

3:49 Vissza ide hegy, követjük a hegygerincet a jobbra (kelet), követve a Bacials jelét, amelyet emelkedőn láttunk.

3:51 Elhaladunk pár hógödör mellett, amelyek a hegygerinc alatt vannak.

4:02 Átmentünk egy alig észrevehető halmon, a Sora Point (1707), a hegygerincet követve a Peña de Oroel másik végéhez. Kilátás a gerinc többi részére és a Pico Bacials-ra.

Feljutás a Punta Sora felől nézett Bacials-ra és a visszafelé történő leereszkedés kezdete

4:20 Balra egy mérföldkővel jelölt ereszkedő utat hagyunk, amelyre később leszünk, folytatva előtt. A hegy ezen része sokkal szebb, mint a másik véglet, mivel amellett, hogy sokkal csendesebb, mert nincs senki, rétekkel és növényzettel borítja. Innen az ösvény elhalványul és enyhe emelkedőt kezd, ahol kell kissé jobbra sodródjon, átkelve a puszpángáttal lezárt réteken, hogy elérjük a csúcsot, amelyet egy nagy kő mérföldkő jelöl.

4:28 Bacialok (Peña Oroel Oriental). Bármennyire is közel van a két csúcs, ennek valójában semmi köze a másikhoz. Sokkal csendesebb, csinos, barátságos és kellemes, de a hírnevet általában nem a legjobbak veszik el, de néha csak a méret számít. Kilátás a Peña de Oroel-re.

4:45 Negyed óra múlva itt az ideje lemenni, visszatérve ugyanazon az úton a gerinc felé, amíg el nem érjük azt az utat, amelyet korábban elhagytunk.

4:51 Vesszük a lefelé nyom jobbra tereptárgy jelöli. Az ösvénynek nincs vesztesége, mivel a növényzet nem teszi lehetővé, hogy kijusson belőle. Az ösvény könnyű, de sokkal kevésbé taposott és kissé igényesebb, mint a felfelé vezető "autópálya", és mindenekelőtt a legnagyobb bonyodalom abban rejlik, hogy keresztezünk néhány, az ösvényre az év hója miatt eldőlt fát, mivel itt nem tisztították meg az utat.

5:14 Elértük a elágazás hol jobbra az út lefelé halad az útig, ahonnan a Parador felé kell menni, de inkább az aszfaltutat választjuk, így haladunk a bal.

5:35 Összekapcsoljuk a felfelé vezető utat, jobbra lefelé haladva.

6 óra Diákszálló.

Feljutás a Peña Oroelbe a Via Mayencos mellett

Útvonal: Kör alakú emelkedés a Peña Oroelbe a Vna Mayencos által, ereszkedés a Virgen de la Cueva Ermitázsig, és a déli arc mellett, Bacials feljutás és közvetlen leereszkedés a Los Lobos ösvényen.
Dátum: 9-6-20
Résztvevők: Karmelo, Nacho
Hozzászólások: Komplex felfelé vezető út, emelkedőkkel (II +), kitett oldalakkal és rosszul meghatározott szakaszokkal. Nem ajánlott nedvesen vagy jéggel

Első indulás a Pireneusokba több hónapos víruszárlat után. Az egész ország a "mászás" szakaszában volt a normalitáshoz való visszatérés érdekében, és Peña Oroelbe megyünk, hogy megtegyünk egy olyan utat, amelyet egyesek "könnyű mászás" (túlzás) kategóriába sorolnak, ezért köteleket, hámokat, sisakokat, . Ezt végül nem használtuk, mert könnyebb volt számunkra a vártnál, de kényelmes, ha van valaki, akinek kevés a mászás. A sisak mindenesetre kényelmes lehet, főleg a csúcs elérésekor, és nem azért, mert kövek hullanak, hanem azért, mert a "hegyekre mászó disznók" egy üveget dobhatnak nekünk a tetejéről. Igen, ahogy hangzik, az utolsó mászás lábánál különféle kristályok darabjait találtuk, bár jó hír, hogy nem találtunk nagy darabokat, sem több szemetet, ami azt jelenti, hogy előttük is vannak "hegymászók". akik takarítottak.

Végül az egész mászás legfinomabb, az emelkedéseknél talán néhány nagyon kitett oldal volt, nem ajánlott nedvesen vagy jéggel. A két legerősebb mászórész szegekkel, valamint több szabadon álló lappal van felszerelve a rögzítéshez. Másrészt annak figyelembevétele érdekében, hogy annak ellenére, hogy néhol festéknyomok vannak, vannak rosszul meghatározott szakaszok, ahol meg kell keresni, hogy merre halad az út, amelyet esetünkben a tavaszi robbanás után megnöveltünk egyes ösvények, amelyeken a járvány miatt több hónapon keresztül nem lehetett átmenni.

Útvonal az Oroelhez a Vna Mayencosnál, és körkörös visszatérés Bacials felé

A felfelé vezető út felfelé halad a falon, amelyet a Parador felől láthatunk, egészen a kereszt lábáig, egymás után kombinálva a jobb oldali és a kisebb emelkedőket.

0:00 A paradicsomból 10: 00-kor indulunk, átkelve az úton, hogy a normális emelkedési út nyilvánvaló útján haladjunk, korábban megjegyeztük.

Feljutás Peña Oroelbe, a Mayencos útvonalon, a paradicsomból nézve

0:03 Elhagyjuk az utat, amikor egy táblát látunk, amely balra a „Cruz” -t jelöli, jobbra kitérőt teszünk, kevés jelzéssel, felismerhetőséggel, mert van egy „bunker”, ami valóban víztartály (figyeljen a víz, mert röviddel azelőtt úgy tűnik, hogy van egy másik kitérő jobbra, ami nem a helyes).

0:22 Átkelés a "kövek folyóján". Az út felfelé halad az erdőn keresztül, és bár taposott, vigyázni kell, nehogy elveszítse, időnként vannak jelek és festéknyilak.

0:34 Megérkezünk egy fal tövéhez, piros ponttal, amelyet nem kell megmászni, hanem jobbra körbejárni .

0:43 Egy kissé kitett utat kereszteztünk a falak tövében.

A falak alatt, Oroel felé vezető úton

0:49 Az út le van vágva, fel kell mászni egy tiszta, sziklás rámpán, mindkét oldalon némi növényzettel, nagyon könnyű mászni, én fekszem az I-n, biztosítás nélkül, de a tetején egy fával, amellyel biztosítani lehet ezeket akik gonoszul mennek.

0:54 Új fal, amelyet jobbra követünk .

0:57 Egy függőlegesen eső fal előtt vagyunk, ezért fel kell néznünk, ahol van egy hasadékunk, amely átlósan balra emelkedik, van néhány szög, amiről meg kell győződni, a felső rész pedig egy szikla kémény, és bár azt tapasztaltuk, hogy valami nedves, viszonylag könnyű, ha megszokta a konglomerátumot, nagy lábakkal és lábakkal, X-ben felmegy (nem dobozos), és anélkül, hogy kissé lefeküdne.

Cikkcakk felfelé a kéményen

1:06 A kémény után új, jobbra nyíló, szabadon álló ösvényen. Nehézség nélkül, de sokkal veszélyesebb, mint a mászás, mert bár vannak körmök, ez nem egy biztosítható szár, ezért óvatosnak kell lenned, és kerüld nedvesen vagy hóval/jéggel.

Utána az ösvény egy kicsit könnyebbé válik, követve azt a rutint, hogy kombináljuk a kis emelkedőket és a jobb széleket, nem nagyon jelölve. Látványos lejtők tele királykorona virágokkal.

1:38 Elértük a sarkot a felső kereszt alatt, egyenesen felfelé. A mászás könnyedén és laposan kezdődik, kevéssé kitéve, míg csak a végén, néhány méterrel függőlegesebbé válik, és meg kell nézni, hova tegyük a lábakat és a kezeket, bár a konglomerátum sziklában jó néhány teke van, amely megközelíthető II +, körmökkel ellátva.

Az Oroel keresztig tartó emelkedő végső sarkantyúja

Látva, hogy a mászás csak "séta mászással" volt, úgy döntöttünk, hogy meghosszabbítjuk, Bacials felé megyünk, de mivel ez is kevésnek tűnt, lementünk meglátogatni a Virgen de la Cueva-i Ermitázsot, az az évek barlangját mielőtt elsüllyedt volna.

2:06 Megállás után megkezdjük az ereszkedést, fentről balra húzva, attól függően, hogy hol másztunk.

2:12 Ha a Virgen de la Cueva Ermitázsához akarsz menni, kövesd a jobb oldali alsó, jobb jelzésű utat, jobb, mint a hegygerincen haladó út, bár ha nem a remeteségbe fogsz menni mindkettő ugyanazt adja.

2.23 Útjelző tábla jelzi a remetétől jobbra lévő kitérőt. Ha a gerinc mentén haladtunk, vagy nem láttuk a kitérőt, amikor elérjük a paradicsomba vezető normális ereszkedési utat, menjünk vissza 1 perccel a jelzésig, a kitérőt kissé növényzet borítja. Lefelé valami meredek szakaszsal, amelyet jó ütemben ereszkedünk le. Balra egy kitérőben, már a remeteség közelében, haladunk előre.

2:39 Ermita de la Cueva, 10 'megálló. Remeteségről van szó, vagy egy barlang végébe van bedugva, de azt feltételezzük, hogy 2015-ben azt feltételezzük, hogy a nagy havazás és a páratartalom miatt, amely megpuhítja a konglomerátum szikláját, a barlang mennyezete összeomlott, összedőlve. barlang és a remeteség egy része vele (a remete fala látható a jobb oldali fotón). Nagy blokkok hullottak le, amelyek kétségek lehetnek afelől, hogy eltávolíthatók-e, mert nehézgépekre lenne szükség, amelyek további földcsuszamlásokat okozhatnak. Az egyetlen dolog, ami továbbra is áll, mert külön van, a testvériség háza, ahol a testvériségek megtarthatják bulijukat és ünnepeiket, mert legbelül nem lehet odaadás szórakozás nélkül. Tehát nem érdemes ide lemenni. Fotó a kapun leesett mennyezetről, a remeteség belsejéből nézve, és az összetört kapu képe, a remeteség belsejében.

Ha a barlang előtt halad az ösvényen, rögtön van egy szökőkút.

A szokásos fordulat (az előző áttekintésben kifejtve) ugyanazon az úton halad, amelyen mi leereszkedtünk, és ha később valami mást szeretnél csinálni, kövesd jobbra a hegygerincet Bacials felé, de változtatásképpen ahelyett, hogy ezt tennéd a hegygerincnél Oroel déli lejtőjénél fogunk Bacials felé menni, ez az út kissé kevésbé nyilvánvaló, mivel az út kevésbé jelölt.

2:50 A remeteségből indulunk ki az úton, ahová megérkeztünk, hogy azonnal elhagyjuk az utat felfelé, és haladunk az utat a jobb első felé .

3:20 Elérkezünk egy parkolóhoz, ahol egy déli irányból felfelé haladó pálya ér véget. Ne kövesse az ösvényt, hanem haladjon előre egy mérföldkővel jelölt utat. A tavaszi növényzet túlzott mennyisége egy bezárás után, ahol még senki sem tudott járni ezeken az utakon, és egy kis kitaposott ösvény, elveszíti bennünket, ezért meg kell néznünk, hová tart, bár a dús növényzet megnehezíti a sétát. a kitaposott pálya, még az is, hogy visszatérünk az ösvényre. Elveszés esetén az az ötlet, hogy a jobb oldali sarkantyút megmásztuk, amíg újra el nem kapjuk, a következő szakadékhoz való hozzáférés nélkül.

3:47 Elhaladtunk egy lakóház mellett, jobbra haladva. Kicsit feljebb, a fák nyílt részén, több út van, ahol a legtisztább út az, ha haladunk előrefelé haladó ösvényen, kissé balra hajlítva, és ez egy kicsit feljebb megy jobbra.

4:03 Amikor elértük a dombot, mindent jobbra húzunk, elhagyva a dombot, amely a Pico Oroel felől érkezik, a füves üreg másik oldalán, a mi dombunkkal párhuzamosan.

4:50 Egy kis dombon menj le és haladj jobbra.

4:16 Pico Bacials, egy gyönyörű hely, és sokkal csendesebb, mint Peña Oroel, ahol egy ideig megálltunk enni és élvezni a napot.

4:45 Hagyjuk Bacialékat visszafelé, lefelé haladva a füves üregben, majd a jobb címer felé fordulva, egy kis domb felé.

4:50 A dombon leereszkedünk, kezdetben egy meredek lejtőn, majd egy nyilvánvaló ösvény mentén, amely balra halad.

5:08 Jobbra haladunk az ereszkedő ösvényen, az elsőt balra hagyjuk (az előző áttekintésből), amely összeköti az Oroel felé vezető normál úttal, ahol le is lehet menni, azzal az előnnyel, hogy elkerüljük a hátsó utat.

5:25 Elérjük az utat, amelyet balra haladunk tovább .

Dátum: 26-2-15; Résztvevők: Begoсa, Karmelo
Megpróbálta. Sok eső hó súlya által megtört fa vágta az utat, az utat borító hó és a mászást kivágó fák között végül elvesztettük.