Ez a cikk a szentpétervári útmutatóhoz tartozik Élő Európa.

temploma

Hosszú utazás a tömegközlekedéssel, amelyet a történelem része, nulla fok alatti hőmérséklet, egymásnak ellentmondó térképek, rossz éjszakai alvás jelent. Nem tudok elképzelni sok olyan okot, amely elég súlyú ahhoz, hogy megállítsa felfedező lelkünket, ha elindul. Bizonyára valamikor érezte ezt a nyomást a mellkasában, azt a vágyat, hogy felfedezze azt a helyet, amelyet aligha ismer más. Ma ez a hajthatatlan impulzus arra késztetett, hogy meglátogassam a legimpozánsabb faépítményt, amelyre zuhatag emlékezetem emlékezik: a Szentpétervár Szent Szűz közbenjárási temploma.

Ismerj olyan várost, mint Szentpétervár mélységében lehetetlen feladat. Nem lepne meg, ha ugyanolyan figyelemre méltó templomai, palotái és épületei lennének, mint néhány kisebb országnak; már csak azért is, mert népességében meghaladja az európai kontinens szuverén államainak majdnem felét. Tehát tudom, hogy bár egy napon egy barátom vagy te magad is szakértőnek tekinthetsz ebben a városban, Szentpétervár, és magam is tudom, hogy ez a megnevezés hamis, hogy alig ismerjük egymást, hogy annyit tudok róla, mint egy nagyvállalat másik osztályának munkatársáról. Ezért fedezzen fel olyan helyeket, mint a Szent Szűz közbenjárási temploma apró győzelmek, amelyeket szeretek kóstolni.

Az egész néhány internetes fotóval kezdődött, és az akarattal felfedezni valami újat, amelyet korábban említettem. És hamarosan Jorge barátommal - a Bitácoras 2016 díjátadójának döntősével - utaztam fantasztikus gyógytorna blogjáért. Nevsky sugárút felé Majakovskaja metró (.). Miután 35 rubelt (2016 novemberi ár) kicseréltünk arra az arany jelzőre, amelynek metró szimbóluma Szentpétervár vésett rá, hogy szerintem a legjobb ajándéktárgy ennek a városnak a belsejébe lépünk. Ha még nem Szentpétervárra utazott még mindig nem tudhatod, de a mérője mély, nagyon mély.

Néhány perc elteltével a mozgólépcsőn megtaláljuk az állomáscsarnokot, amelyet a metró nyomvonalaitól elválasztott egy bíbor fal, fém ajtókkal, amelyek csak akkor nyílnak, amikor a metró megérkezik. Meg voltam győződve arról, hogy három állomás választ el minket Lomonoszovszkaja (.), de két állomáson és körülbelül tizenöt perccel azután, hogy beléptünk a metrókocsiba, elindultunk a felszín irányába.

A Lomonoszovszkaja, a metróállomás Szentpétervár központjától messze, tizenegy kilométeres sétára található Palota tér. Hogy ötletet adjak, ez a távolság a madridi Plaza del Sol-tól Leganés központjáig, vagy a barcelonai La Rambla elejétől, a Paseo de Colón mellett Tibidabóig. Ugyan, hogy Szentpétervár nagyszerű, az nem tévedés.

Néhány lépésre a Lomonoszovszkaja metróállomás épületétől van egy buszmegálló, ahová mindkettővel el lehet jutni a 476-os busz, mint a K-476 (A K, ezt megírva felfedezem, azt jelenti, hogy a busz kisbusz. Ezek általában drágábbak, és ami nagyon fontos, hangosan meg kell mondania a sofőrnek, hogy mikor akar megállni).

Az út a Nevskiy lesopark (.), A megállónk a forgalomtól és az autóbusz típusától függően változik, de körülbelül fél órát vesz igénybe. Ne feledje, hogy ha egy K-476-os géppel utazik, akkor meg kell mondania a sofőrnek, hogy mikor akar megállni (nincsenek gombok, amelyek jelzik a megállást, legalábbis azon a buszon, amelyen utaztam). Nem tudtuk, hogy értesítenünk kell a sofőrt, ezért bolondokként állva figyeltük a templom elhaladását, míg egy barátságos orosz utas ki nem szólította a sofőrt, és szó szerint bármely ívnél elhagyott minket. De gyerünk, a megállók, ahová menni és visszatérni is, az egyház területe mellett találhatók.

Tény, hogy azt hiszem, azzal a tapasztalattal nyertünk, hogy nem álltunk meg ott, ahol játszottunk, mert a Szent Szűz közbenjárási temploma elárasztó volt. November első napja volt, és azoknak a fáknak, amelyeknek még levelük volt, a hamu színéhez közelebb eső színek voltak, mint az ősz kezdetét jelző intenzív vörösek, sárgák vagy barnák. És előttünk, körülvéve egy fából készült fal több tornyokkal, a templom és néhány más épület. Szintén fából, mind fából.

Ahogy közeledtünk, lassan, mivel az összes fényképes anyagot fel kellett készítenünk a cikk illusztrálására, egy misztikus pillanat lepett meg bennünket. Negyed óra volt egy vagy két óra, és a templom szomszédos tornyában harangok kezdtek csengeni. A hely nem zajtalan, mivel csatlakoznak az úthoz, ahol a busz elhalad, és néhány olyan munkáról, amelyekről később beszélek. De néhány másodpercig csak ezeket a harangokat hallottam, amelyek nem úgy hangzottak, mint a nyugati templomok. Valami keleti volt bennük.

Miután feltöltöttük, felkészültünk arra, hogy belépjünk a Szent Szűz közbenjárási temploma. Ez a hely úgy működik, mint egy templom, nem múzeum, és nem tűnik sok látogatásnak, mivel a helyiek többsége, akikkel beszélek, és más látogatók még soha nem hallottak róla. Tehát nincs belépési ár.

A bejárati ajtótól, kissé megemelkedve a terep többi részén, az impozáns templom hagymakupolájával, húsz, ha nem engedtem le magam. Tőled jobbra a torony, ahonnan a harangok csengenek, és egy viszonylag új egyemeletes épület, ha figyelembe vesszük a fa színét, sokkal könnyebb.

Mellettünk egy kis ház saját hagymakupollal, balra pedig egy háromemeletes épület, amelyet felújítottak, a nyugati részén néhány asztal úgy tűnik, hogy ez egy étterem, amely biztosan nem volt nyitva. E mögött egy új épület épült, ezekről a munkákról beszéltem korábban, és a fő hangja a hatalmas rönköket vágó láncfűrész hangja volt. Minden, amit látunk, fából készült.

Ha nem számoljuk a munkásokat, a gyülekezet munkatársait (nem láttam papokat), Jorge-t és engem, csak egy maroknyi embert láttam abban az időben, amikor ott voltam. Nem tudom, hogy az a tény, hogy novemberben kedden volt, vagy valami megszokott. Természetesen mindegyikük ugyanazt a mintát követte: oroszok voltak, és imádkozni jöttek. Ezzel a hely békét nyert, és a fényképek emberek nélkül meglehetősen megfizethető valósággá váltak.

Ha a külső lenyűgöző volt, akkor a belső része Szent Szűz közbenjárási temploma nem kevésbé volt így. Sajnos működő templomként a fényképeket szigorúan tiltották, és úgy gondolom, hogy ezeket a korlátozásokat egyszerű udvariasságból mindig tiszteletben kell tartani. Ezért elnézést kérek, amiért nem tudtam képeket kínálni nektek a belső térről. Igen, amennyire a rövid távú memóriám megengedi, elmondhatok néhány dolgot, ami felkeltette a figyelmemet, és amelyeket élvezni fogja nézni.

Az első dolog, ami abban a hideg novemberi reggelben feltűnt, a belső hőmérséklet volt. A látszólag kevés látogató ellenére a helyet remekül felállították. Testem gyorsan felmelegedett a templom belsejének első lépésétől kezdve, milyen megnyugtató érzés.

A melegben a szemem különbséget észlelt más ortodox egyházakkal szemben, amelyeket korábban meglátogattam, minden bizonnyal annak a ténynek köszönhető, hogy az építkezés fából készült. A helyet díszítő összes kép és motívum színe sokkal lágyabb, mint általában. Kopottak, anélkül, hogy látszana, hogy ennek oka a freskók kora. Egyébként freskókról szólva a szószék bal oldalán, a bejárat felől nézve, van egy kép, amelyet ahelyett, hogy egyszerűen a falra festették volna, először faragták. Arról van szó, hogy Kappadókiai György, Szent György, lándzsájával megöli a sárkányt, amely kép még mindig megjelenik az orosz nemzeti címeren.

Az imákat állandóan mantrákként szavalják a templom (de nem túl magas) mennyezetén lógó kis hangszórókon keresztül. Az a tény, hogy érthetetlen nyelven vannak, segít abban, hogy ez a mondat a relaxációs folyamat részévé váljon, amelyet a bőröm úgy tűnt, hogy a templom belsejében érzett.

És hogy valóban ellazuljak, legalábbis az én esetemben, semmi más, mint megközelíteni az egyik homoktálcát, amely a templom körül terül el és amelyben a finom gyertyák égnek, amelyeket a hűséges világít. A gyertya lángja nyugalmat ébreszt bennem, ami néha elgondolkodtat, hogy vajon nincs-e bennem valami gyújtogató hajlam a pszichémben.

A belső tér meglátogatása után még majdnem egy órát töltöttem még azzal, hogy körbejártam a helyet. Úgy éreztem, hogy nem mehetek el, hogy élveznem kell ezt a helyet. Azt akartam, hogy a fejem olyan szokott legyen új dolgokat látni, hogy úgy tűnik, nem figyelek rájuk, összpontosítok és megértem, mennyire különleges a dolog Szent Szűz közbenjárási temploma. Azt hiszem, hogy sikerült, és remélem, hogy átadtam néhány érzésemet ezzel a szöveggel és fényképekkel.

Az egyház ismerős lehet számodra, mivel gyakorlatilag megegyezik a templommal Kizhi színeváltozás temploma, az Onega-tó homonim szigetén, amely az Unesco világörökség része és Oroszország egyik legnépszerűbb helyszíne. Valójában eredetileg a 18. században is épült. Alapja pontosan 1708-ban volt, és 1963-ban tűzeset veszítette el. Később 2003 és 2008 között újjáépítették.

Nem hiszem, hogy el kellene mondanom, mert maga már eldöntötte. De mondjuk ki hangosan: mikor kirándulás Szentpétervárra a Szent Szűz közbenjárási templomába megyek! Oké, most elmondta, nincs visszaút, szerezze be az orosz vízumot és látogasson el Szentpétervárra mielőtt egy meggyújtott gyertyával a kezében megyek haza.

Az utazás az Élő Európában kezdődik

Foglalja le utazási biztosítását

Ha arra a régóta várt vakációra készül, tegyen ki aggodalmat a fejéből, miközben ezzel az ajánlattal spórol Allianz segítségnyújtás: 5% kedvezmény a promóciós kód használatakor CC-TRIP-5 az üdülésbiztosításában.

Keressen járatokat Szentpétervárra

Ha közvetlenül Szentpétervárra akar repülni, akkor a legjobb lehetőségek a következők:

Könyveket és útikalauzokat vásárolhat Szentpétervárról

Ezeket a könyveket ajánlom szentpétervári útjára:

Foglaljon szállodai szobát Szentpéterváron

Kiválasztottam a legjobb hotelek Szentpéterváron az egyes kategóriákból:

Foglaljon apartmant Szentpéterváron

Ha inkább egy nyaralóapartmanban szeretne lakni, hogy nagyobb önállóságot élvezzen, akkor az Airbnb-n keresheti a pillanat legjobb ajánlatait, ahol Önnek is akár 35 € kedvezmény ha a következő linken keresztül foglal:

Foglaljon szállót Szentpéterváron

Ha a költségvetése korlátozott, vagy többet szeretne szocializálódni, akkor inkább a Szentpétervári szálló. Íme az ajánlásaim:

Könyvtevékenységek és vezetett túrák Szentpéterváron

Az utazás, az alvás és az olvasás mellett sok mindent megtehetsz Szentpéterváron. Ezek a javasolt tevékenységeim a városban:

Végül, ha kérdése van, vagy segítségre van szüksége a kirándulás Szentpétervárra, megjegyzést, vagy használja a kapcsolatfelvételi űrlapot.

Miután megszereztem a számítástechnikai diplomát, a póker világában dolgoztam és hét évet töltöttem 2002-ben 2003 és 2003 között Norvégiában töltött 18 hónapomra emlékezve, 2010 szeptemberében mindent hátrahagytam, és az életem az az internet lett, amelyen most vagy. Azóta Magyarországon, az Egyesült Királyságban, Belgiumban és most Észtországban élek. Arra bátorítalak benneteket, hogy velem éljék Európát!