konyhában

Élvezd! Milyen szép Krakkó és milyen jól eszel. Ma szeretném megmondani, mit egyél Krakkóban.

Mit együnk Krakkóban

Ha követsz a közösségi médiában, tudni fogod, hogy 4 napot töltöttem Krakkóban. Turista anyámmal. Gyönyörű város, sok történelemmel, sok szépséggel és gasztronómiával, amelynek sok hatása van, de mindenekelőtt finom.

Sok mindent elmondanék a városról, sokat tanultam, de mivel ez egy főzőblog, arra szorítkozom, hogy elmondjak neked olyan dolgokat, amelyeket Krakkóban enni kell.

Anyámmal 4 nap alatt meglátogattuk a várost, rengeteg túrán. Szeretünk vezetett túrákat tenni, hogy többet tudjunk meg a történelemről, a kultúráról, a gasztronómiáról ... Mindenről! Általánosságban, ami a látogatásokat illeti, mondja el, hogy nem hiányozhat Auswitch, a sóbányák, az óváros és középkori hatása, a zsidó negyed, a gettó és a Schindler gyár. Akkor akár belépsz-e múzeumba, templomba vagy zsinagógába, ez rajtad múlik. De az alapvetően látogathatóak, amelyek 4 nap alatt tökéletesen időt adnak, ezeket kommentálom. Velük jobban meg fogja érteni kultúrájukat, hagyományaikat, befolyásaikat és történelmüket. Egy történet, amelyet kétségtelenül a térképen való elhelyezése jelöl. Európa közepén lenni nem volt könnyű.

Ez azt jelenti, hogy menjünk a kérdés „chichájával”, mit együnk Krakkóban.

Krakkó, 2019-es európai gasztronómiai főváros

Igen, Krakkó a 2019-es európai gasztronómiai főváros. És most elmondhatom, megérdemelten!

A gasztronómia nyilvánvalóan az éghajlatnak, a termésnek, a hatásoknak felel meg. Spanyolország hőmérsékletével kissé nehéz lenne megennünk azt, amit minden nap esznek. Túl meleg ehhez a diétához. De ettől függetlenül felismerem a jó és gazdag dolgokat, amikor megkóstolom őket. Ők is úgy kezelik az élelmiszerek gazdasági megőrzését, mint senki más, és konyhájuk olcsó, kidolgozott, hagyományos és nagyon élvezetes. Ahogy szeretem!

Mit együnk és hol Krakkóban

Az első napokban "autodidakta" módban ettem. Az utolsó napon volt olyan szerencsém, hogy megcsináltam a csodálatos Good Cracow Tours gasztronómiai túrát, ahol elmagyarázták nekem a gasztronómiát, hagyományos helyekre vittek, és sok tipikus dolgot kipróbáltam.

Az első hely, ahol ettem, úgy nézett ki, hogy drága lesz. Nyilvánvalóan a többihez képest, mivel Krakkóban nagyon keveset eszel. A 4 csillagos szálloda, a Hotel Pod Polski Białem.

Hotel Pod Polski Białem.

Ott majdnem kilós csülköt plusz egy korsó sör rendelhet 18 euróért. De ez nem akármilyen csülök, hanem lédús, gyengéd csülök, ropogós bőrrel. Ragyog! A köret csodálatos, a hely és a terasz pedig gyönyörű. Rendeltünk tészta pecorino sajttal és rántott sertésfilével is, szintén nagyon jellemző oda. Már mondom, hogy fejenként kb. 18-20 euró volt. Ez a legdrágább nap, amikor ott ettünk, hely szerint is megfelelt nekünk, mivel a központban van. De megérte. Csodálatos figyelem és minden finom volt.

Egyébként minden helyen, amint a sörrel kezdesz, hoznak neked kenyeret, általában rozsot, néhány konzerv savanyúsággal és egy kis vajjal. Ez egy különleges vaj, nem ezt vesszük Spanyolországban. Tippek vannak alma- és sertéshúsra. Gazdag, de nyilvánvalóan nagyon kalóriatartalmú.

A második napon klasszikusan ettünk ott, nagyon közel a Wawel-dombhoz.

Pod Wawelem Kompania Kuflowa

Ez az oldal csodálatos. Szórakoztató és élvezetes. 14 euróért ettünk két embert! Rendeltünk csülköt és egy finom levest, kovászos liszt, kolbász és főtt tojás alapján. Nagyon fűszeres és finom. Visszaállította a testet azzal a hideggel, amelyet azon a napon átéltünk az eső és a páratartalom miatt.

Egyébként meg kell mérnie magát belépéskor és távozáskor, hogy lássa a különbséget. Tehát minden, amit a fotókon lát, plusz két finom vodka és sör, csak 14 euró. Kiváltságos helyen és szuper kedves pincérekkel.

Aznap este a Zsidó negyedben vacsoráztunk. Tökéletes hely enni egy Zapiekanka-t másfél euróért, nagyjából. Ez egy nagyon tipikus étkezés, amely fél hatalmas vekni kenyérből áll, alapja sajt és gomba, ízlés szerint néhány fűszer és szósz. Finom, ropogós és nagyon könnyű!

A harmadik nap volt a legélvezetesebb. Az éttermi nap.

Krakkó éttermi túra.

A túra spanyol nyelvű idegenvezetővel 26 euróba került (személyenként). Elmagyarázta nekünk a lengyel konyha alapjait, a hatásokat és azok előállítását.

Lengyelország a világ harmadik legnagyobb almatermelője, és micsoda alma! Sok almabort készítenek, egyébként finomak, de az alma, amely egyenként csaknem kiló, finom. Milyen ízű! (Anyám, ez az a rész élvezte a legjobban, az almával).

A gasztronómiai túrán több enklávéban jártunk, ahová Lengyelország lakói járnak, nem turisták, jellemző rájuk és nagyon bájos.

Először ellátogatunk egy olyan helyre, ahol Zapiekankát készítik, a történelmi központban, és ahová a lengyelek mennek, hogy megegyék őket minőségük és változatosságuk miatt. Mert bár az alap a gomba, millióféle létezik. Ez a hely 1980 óta tart nyitva, így klasszikus, amelyet nem hagyhat ki a történelmi központban.

Aztán ellátogatunk egy piacra, ahol az emberek vásárolni mennek. Helyi termékeket hoztak a hegyekből és a falvakból. Ételkeltő ételszagú piac. Friss és minőségi termékek, ahol hentesek és konzervgyárak uralkodnak, de finom füstölt juhsajtok, tipikus húsok, például kolbász és füstölt karaj. Bázisokat is vásárolhat tipikus levesek, répa- és lisztkeverék, gyümölcsök, zöldségek és néhány hal elkészítéséhez. Ne felejtsd el az erjesztett, de nagyon hagyományos káposztát sem! Pdst: Találhat fagylaltokat, sok fagylaltot és nagyon különböző és finom. Nagyon sok fagyit esznek, bármilyen időjárási viszonyok is vannak, ezért próbáld ki te is, milyen hideg lesz a hideg.

A piac meglátogatása után egy tipikus étterembe, a Chlopskie jadlo krakow-ba mentünk, ahol kipróbáltuk azokat a finom hagyományos leveseket, amelyeket már említettem, répából és lisztes erjesztésből, az alap és a hagyományosabb változatokat. A répát mindig karácsonykor fogyasztják.

És ahol ettünk kenyeret, vajat, savanyúságot és a híres Pierogit is. A leggazdaságosabb finomság, amelyet liszttel és vízzel készítenek, a tésztát, és amit csak akarnak. Kipróbáltuk a húsokat és a krumplit sajttal, finom!

Visszatérünk a központ egyik fő utcájára, ahol befejezzük látogatásunkat, ízletes, grillezett juhsajtot eper lekvárral megkóstolva az oscypek z żurawiną étteremben. Kipróbáltuk a hagyományos édes Paczkit a Gorące Pączki-ban, zsemlét gyümölcslekvárral vagy sózott karamellával, csokoládéval és így tovább. Mondja el nekik, hogy finomak, fánkokat lyukak és töltelékek nélkül. Nagyon gazdag, meleg, friss és nagyon élvezetes. Örülnék, ha részt vettem Kövércsütörtökön, a nagyböjt előtti éves ünnepségen, ahol tele vannak édességekkel, mivel utána nem kaphatják meg őket.

Megkóstoltunk egy hagyományos vodkát is málna és Tabasco likőrrel, amely energiát adott a nap hátralévő részére. Kipróbáltuk a Pijalnia Wódki i Piwa, egy exkluzív, hagyományos vodkabárban, ahol millióféle típusú csillagitalát kipróbálhatja.

Krakkó

Általában imádtam Krakkót, meg kell enni, meg kell élni, át kell élni. Gyönyörű város, zöld, sárga, tele erdőkkel, tele történelemmel, tele élettel.

Ha van rá lehetősége, mindenképpen keresse fel a Tejbárokat, a nagyon olcsó kommunista kori bárokat gazdag és hagyományos ételekkel, és próbálja ki az Obwarzaneket, az utcai standokon értékesített kenyereket.

Ezek közé tartoznak az általam hozott ajándéktárgyak. Remélem, tetszett ez a bejegyzés, és segíteni fog Önnek, ha úgy dönt, hogy Krakkóba utazik. Most már tudod, mit egyél Krakkóban.