Észak-amerikai utazási kalandok Barryval és Monique Zanderrel

oldalai

Barry Zander, szerkesztette Monique Zander, a soha nem unatkozó RVerek

A ködös felhőben fürdő világítótorony megérte a mászást

„C.F.A.” -ok voltunk - most „újoncok” vagyunk. Newfoundland-ban vagyunk [ejtsd: New’finLAND], amely testvérével, Labradorral együtt az egyik olyan hely, ahol a legérdekesebb volt felkeresni ezt a féléves utat.

Oké, mielőtt rátérnék ennek a blognak a témáira, elmagyarázom, hogy egy „C.F.A.” azt jelenti újfundlandiak számára, hogy mi "Come From Away" -ből származunk, a helyi szakzsargon turista. „Újdonságoknak” minősítjük magunkat, mert „besurrantak”, vagyis részt vettünk egy olyan szertartáson, amely túlélte az Atlanti-óceán északi részén található, zord területen.

AKTÍV ENVELŐK

Kanadai tengerészeti tartományokon keresztül folytatjuk utazásainkat, továbbra is elfoglaltak vagyunk

Moby Dickhez hasonlóan az óriási fehér komp is több tucat lakóautót, személygépkocsit és teherautót nyelt el

felfedezés, felfedezés, történelem és kultúra, köszönhetően a Fantasy RV Tours karavánunk útvonalának. Két nappal ezelőtt felszálltunk egy szörnyeteg komppal egy 5 ½ órás áthaladásra a Cabot-öbölben Nova Scotia és Newfoundland felé. Miután elhaladtunk egy mólón álló világítótorony mellett, az út hátralévő részében köd borította bennünket. Lehet, hogy ez lesüllyedésnek tűnik, de a komp gyakorlatilag luxus, nagyon kényelmes ülésekkel és olyan funkciókkal rendelkezik, mint a tévék, internet, kávézó, étterem, ajándékbolt és még sok más.

El tudsz képzelni egy óriási parkolóházat a nyílt tengeren? 50 méter hosszú teherautó-pótkocsinkat elnyelték a hatalmas parkolóban a 3. szinten, autók, lakóautók és 18 kerekűek mellett.

Sötét sötétség volt, amikor leszálltunk a Port Aux baszkoknál. Körülbelül 25 mérföldig követtük az utasításokat kempingünkig, ahol a tulajdonos Dennis Keepings üdvözölt minket, aki utasította, hogyan érjük el a kijelölt kempinget.

Néhány órával később újra felültünk egy buszra, hogy bejárjuk a hatalmas sziget, Newfoundland délnyugati részét. Elképesztő tény: a tartomány (Labrador nélkül) nagyobb, mint Japán. És még egy: A tartományban 1000 közösség él, amelyek némelyike ​​csak néhány házból áll a vadonban.

A túra sok mérföldet tett meg az elszigetelt kétsávos utakon. Az uralkodó táj az egyik oldalon a sötétkék és a zöld-kék óceán volt, a másikon nagyon zöld dombok voltak, és közöttük lenyűgözően csillogó, minden méretű és formájú tavak voltak. Alice, Dennis felesége, több tehetséges háziasszony és hatgenerációs (legalábbis) helyi Alice, Dennis felesége.

A turné után elkezdődött a móka! Alice és Dennis összefogtak a Screech-In vezetésével. Ahelyett, hogy megismertetném Önnel a részleteket, ezt elmentem látogatására. Amit mondok, az az dudálás volt! A csoportunk legelégültebbjei is nevetésből üvöltöttek, és élvezték a C.F.A. Newfie-nek.

A szigorú beiktatási szertartás része az ünnepélyes képernyőn. Erőfeszítéssel és óvatos lépéssel jár.

Tegnap felfedeztünk egy másik észak-amerikai időzónát. Az amerikai kontinentális négy és Alaszkában a négy mellett az Atlanti-óceán időszaka ment keresztül, és most új órákra/órákra állítottunk előre egy új órát Newfoundland idejére. Igen, van egy newfoundlandi időzóna, így amikor itt 8:30 van, akkor 7:00 New Yorkban. Úgy tűnik, senki sem tudja, miért.

POUTINE ... RIMMEK A KUKISZINNAL

A lakókocsi tagjai ma esti vacsora jávorszarvas pörkölt volt. Íze pontosan olyan volt, mint a marhapörkölt. De nem "mindig" (így beszélnek itt) ... nem szokott enni, amit megszokott.

Még nem próbáltuk ki a „poutine” -t, és nem is nagyon várjuk. A poutine a Maritimes őshonos főzete, amely olvasztott túróval (vagy túróval) borított hasábburgonyával kezdődik. Erre öntenek mártást, majd más dolgokat adnak hozzá annak individualizálásához. Megtudtam, hogy a poutine valószínűleg a közép-angol „pudingból” származik, amelyhez nincs hasonlósága.

Dulse. UGH! Ez nemcsak megszerzett íz, de még a szag kezelése is kihívást jelent. A Dulse tengeri moszat, amelyet kifejezetten snackként készítenek. Még teaban is használják, de ez természetesen nem az én csészém… és még nem láttunk egy „hegedűfejet”, de nekem egyfajta spárgának írták le, amelynek teteje hegedű alakú.

A homár tekercseket már említettem egy korábbi blogban, amely megtalálható Új-Anglia partvidékén, és amely elsősorban homár, egy kis majommal egy zsemlén. Ma volt az első „McLobster Roll” az Aranyívek alatt: „Kanada atlanti vizeiből zamatos homár hús zellerrel, zöldhagymával és könnyű majonézes stílusú szósz citrommal, egy ágy tetején. aprított saláta. " Jobban szeretjük Monique verzióját.

PASSZÍV NEWFOUNDLAND

Tavak és dombok alkotják Newfoundland gyönyörű nyugodt vidékét

Sétálunk a múzeumokban (többen ezen az úton), festményeket és szobrokat nézegetünk, elmélkedve azon, mit jelentenek számunkra az érdekesebbek. Néha a mű neve jelzi a művész szándékát, de nem mindig, és gyakran valami olyasmi, mint „Nő a gondolatban”. Nincs segítség.

A karavános utazáshoz hasonlóan városunkba és vidékre is bejárunk túrákat, ahol helyi jelentőségű vagy szépségű helyeket látogatunk meg. Természetesen ezt egyedül is megtehetnénk, és ez fogalmi emléket biztosítana számunkra, de mint a magyarázatok műalkotásokkal, nagyobb értéket találunk abban, hogy tények és fonalak révén tudjuk, mi van körülöttünk. A legtöbb esetben nem indultunk volna el több túrán egyedül; mégis, amikor a csoport kirándulóbuszra száll városnézésre, szinte mindig sokat tanulunk a kalauz elbeszéléséből.

A kanyargós utakon Newfoundland délnyugati részén haladva mintát vettünk a területről. Felmentünk egy kő világítótoronyhoz; gyönyörű és lenyűgöző vidéket látott. Állandóan elhaladtunk kis sötétkék édesvizű tavak és tavak mellett, amelyek domboldalak, sőt hegyek is voltak, hófoltokkal, amelyek még július közepén is nyilvánvalóak voltak. Néhány vízesés, néhány rohanó patak.

Alice, idegenvezetőnk arról biztosította, hogy itt az emberek a legbarátságosabbak, mindig készek segíteni testvéreiknek. Öt halászt láttam az asztal tetején ülni egy dokk mentén, és előremerészkedtem beszélgetni velük. A „Szia, turista vagyok” kezdeti bevezetésem után (ami miatt Monique megrándul), meglepődve tapasztaltam, hogy nagyon jóindulatúak, válaszolnak a kérdéseimre és rólam kérdeznek. Alice-nek igaza volt.

TÖBB LEHETŐSÉG

Egy pontot szeretnék hangsúlyozni, hogy bár egy olyan csoporttal vagyunk, akik messze előre elkészített menetrendeket követnek, mégis eljuthatunk egyedül, például a mai kiránduláson, hogy megnézzük a The Arches-t, egy drámai sziklaformációt a tengerparton. Nincs annyi város útközben, de képesek vagyunk megállni kedvünk szerint, vásárolni kedvünk szerint, vagy csak továbbmenni az esti célállomásra.

A Cabot-öböl menti füves domboldalon nyugodtan élvezhette a magányos karibu.

Folytatjuk baráti kapcsolatainkat útitársainkkal, még mindig le kell győznünk, ha nem emlékszünk minden névre, de úgy tűnik, tudjuk, hogy kit mi érdekel, sőt a legtöbb kutya is gazdájuk által. Élvezzük a társaságot, miközben továbbra is kihasználjuk az esélyeket, hogy gyakran egyedül lehessünk.

A végjegyzetben. Nagyon szerettem elolvasni a Newfoundlandba költözött családról szóló „Shipping News” (filmből készült) könyvet. Alice szerint bárhová be lehetett állítani a tartományban, de valószínűleg teljesen ki volt töltve. Csalódás, de legalább Jesse Stone hídját láthattuk Új-Skóciában.

Tól "Soha nem unatkozó RVerek" Majd találkozunk az úton.

MEGJEGYZÉS: Amikor arra készülünk, hogy kompot szállítsunk Labradorba, volt néhány percem arra, hogy előkészítsem ezt a cikket és az internetkapcsolatot. Minden állomáson megküzdünk azzal a kérdéssel, hogy lesz-e WiFi és mobiltelefon szolgáltatásunk. Legalább a felében megvolt mindkettő.

MEGJEGYZÉSEK az előző blogokhoz:

[Kivéve] MARY HANSEN-TŐL - „Mától, szombattól New Brunswickban, Új-Skóciában és Newfoundland-Labradorban voltunk, a Prince Edwards-szigetre mostantól két hétre van szükség.

Köszönet pedig CHARLIE WEBBER-nek az utazóknak adott tanácsokért: „Dolgozunk a Halifax West KOA-nál is, és tudjuk, hogy a nyárra fenntartott foglalásaik jelenleg súlyosak, így ez jelző lehet Nova Scotia azon részén található többi kemping számára. . Figyelembe véve a kanadai Maritimesbe tervezett utazását, érdemes megfontolni a fenntartásokat. "