hegyi

Ha ezt olvassa, az vagy azért van, mert az elmúlt szezonban volt kedve, vagy azért, mert egy [e-mailben védett] bevezetését tervezi bevezetni a Skimo gyakorlatába, és egy kis gondolattal szeretné megtenni.

A hegyi síelés mindenki számára elérhető, mindaddig, amíg figyelembe vesszük annak sajátosságait anélkül, hogy megfeledkeznénk az élet bármely tevékenységének alapjairól, apránként kezdve és követve néhány alapvető irányelvet, amelyek hozzájárulnak a biztonságos megismeréshez szükséges alapvető ismeretek megszerzéséhez.

Egy ilyen virtuális világban rengeteg információ van, talán túl sok, és miért ne mondhatnánk sok olyan gurut, akik hagyják magukat mondani és diktálják, mit kellene vagy mit nem kellene tennünk; Ez nem a mi esetünk, itt adunk néhány tanácsot, amelyeket követhet vagy sem, csak azt kérjük, hogy olvassa el őket, meditáljon és vegye figyelembe őket, hogy a saját útján járhasson.

Mindent összevetve a legjobb, ha a hegyi síelést a gyakorlat három alapvető tengelyén elemezzük: Technika, anyag és közeg, változataival attól függően, hogy pálya-síelők vagy neofiták vagyunk-e.

Technika

Magától értetődik, hogy a hegymászáshoz először tudnia kell, hogyan kell síelni, és itt kell mindent megtennünk.

De a kezdés előtt kényelmes tisztázni egy olyan szempontot, amelyet alapvetőnek tartok, és amelyet sajnos a síelés modern módszertanán belül nem szoktak kezelni. A weben megtekinthető videók nem sokat segítenek a szükséges technika megértésében, magától értetődik, hogy a legtöbbjüket profik és olyan helyeken készítik, ahol a hó minősége nagyon nehéz megtalálni a legtöbb ember számára.

Tehát nincs más választás, mint leesni a cseresznyefáról és tisztában lenni azzal, hogy a biztonságos mozgáshoz el kell sajátítania ezeket a síelési technikákat: Az átló, a csúszás, az alapvető fordulat és a Stem Cristiania, Ezért, ha jó pályás síelő vagyok, de nem tudom, vagy nincs elég folyékonyan ezekben a technikákban, nincs más lehetőség, mint megtanulni és maximális irányítással végrehajtani őket.

A neofita esetében ezeknek a technikáknak kell a célunknak lenniük, és nem szabad elhagynunk a pálya kényelmét, amíg folyékonyan nem vagyunk rajtuk, ennél a csoportnál nincs más megoldás, mint lehetőleg síoktatáson átmenni. jó tanár, aki tudja, mit tanít, és kijavíthat minket a tanulási folyamat során.

Miután elsajátítottuk ezeket a technikákat, a legkényelmesebb az, ha lassan keresünk leereszkedéseket a sípályákhoz közeli területeken, hogy kezelni nem tudó havon alkalmazkodhassunk a síeléshez. Nem szabad sietnünk és tisztában lennünk azzal, hogy a Skimo-ban az 1. számú szabály nem esik el, minél többször tesszük meg, annál valószínűbb, hogy megsérülünk, és annál inkább elfáradunk, a felkelésnek megvan a sajátja.

Ebben a tekintetben nem szabad figyelmen kívül hagyni a progressziós technikákat, ezek nem olyan egyszerűek, mint amilyennek látszanak, és időbe telik a megfelelő asszimiláció.

Jó módszer a sípálya lejtőin gyakorolni, itt emlékeztetni kell arra, hogy ezt nem lehet tiltani, mivel az állomások többsége nyilvános hegyekben található, és az átjárást sem lehet tiltani (ezek csak sífelvonók üzemeltetését biztosítják); Azonban a biztonság alapján szabályozhatják a forgalmat, így ha a pálya szélén haladunk, akkor helyesen fogunk menni. Vannak állomások, amelyek útvonalakat készítenek a Skimers számára.

Ennek a résznek a befejezéséhez nem szabad megfeledkeznünk arról, hogy a kezeletlen hón keresztül történő ereszkedés technikája és "modus operandi" -je távol áll a hagyományos síelés viselkedésétől.

Anyag

Elég ellentmondásos pont, ahol a rendelkezésre álló információk mennyisége ellenére a többséget sokak érdeklődő nyilvánossága szennyezi.

Az az igazság, hogy amikor elkezdjük, nem szükséges túl sokat költeni, mindennél többet, mert útközben Skimerként kezdünk utazni, hosszú utat kell megtennünk, amíg meg nem fedezzük, hogy milyen típusú vagy, könnyen megy, Freerider, Ligerista, Skialpinista stb. Ezért ajánlom egy egyszerű anyag beszerzését, ha a 2. kéz világában találunk jobb dolgot, amivel kezdhetünk, és megnézhetjük, hogy megy ez.

Ennek ellenére a sílécek kiválasztásakor magától értetődik, hogy tanácsos a korcsolya szélességét nem haladni 76 mm-rel, vagy ezt a mértéket bezárni több mint elég, ez a szélesség nagyobb tapadást és jobb irányt ad a haladáshoz, a méret magasságunknak -5/8 cm-nek kell lennie, így könnyebben tudunk manőverezni a maria kanyarokban, az ereszkedésekben és kevesebb lesz a súlyunk.

Ami a kötéseket illeti, ha sípályás síelők vagyunk, akkor a betétek jó lehetőség, neofiták esetén egyes lemezeket kényelmesebb felhelyezni, sokáig fogjuk viselni, bár az új modellek a betéteket egyre könnyebb fel- és levenni.

A leginkább ajánlott bőrök azok, amelyek 70% -ban szintetikusak, így jobban meg fogjuk fogni az átlókat és általában.

A csizma némileg kevésbé fontos, vannak modellek minden ízléshez és típusú lábbal, a legjobb megoldás megtalálni azt, amelyik a legjobban megfelel a zsebünknek, ahogy a sílécekben sem érdemes megvenni a legtöbb Pro-t, igen, keressen olyat, amelyik jó támogatást nyújtson számunkra.

A szondának, a lapátnak és az Arvának a kezdetektől fogva velünk kell lennie, és nem csak kiegészítésként kell tudnunk, hogyan kell használni őket.

Közepes eszközök

Ez a legösszetettebb rész, és talán ez okozza a legnagyobb nehézséget az ilyen típusú síelés mellett, és az az igazság, hogy nincs ok a Skimerré váláshoz, minimális tudással kell rendelkeznie.

Ebben a részben általában fordítva van, általában a sí neofiták több tudással rendelkeznek, mint a sípályás síelők.

Az az igazság, hogy a havat soha nem csak ismerik, ezért az óvatosság a maximuma, amelyet követni kell.

Bár a Skimo a síközpont kijelölt területein gyakorolható, végül az a legbiztonságosabb, hogy a kezeletlen hóval érintjük a területeket, így mindenekelőtt alapvető ismereteket kell szereznünk az ARVA, a lapát és a szonda használatáról, ill. az önmentés; Alig tudjuk ezt egyedül elérni, ezért a legjobb, ha olyan speciális tanfolyamokat keresünk (klubok, egyesületek, útmutatók), amelyek megtanítják nekünk, ma rengeteg kínálat és sok opportunizmus kínálkozik, így nincs más választásunk, mint addig keresni, amíg valami jó konszolidáltat nem találunk.

Ha végül folytatjuk az ötletet, akkor mást is figyelembe kell vennünk, hogy ne essünk nehezen megoldható hibákba.

Tehát nincs más választás, mint elkezdeni megválaszolni ezeket a trükkös kérdéseket, de természetesen, ha őszintén és szívesen válaszolunk rájuk, akkor azok jobban kipróbálják a kirándulásainkat.

Mit vegyek, mit vegyek fel, kivel megyek, merre tartok?

Mindezekre a kérdésekre néha nagyon nehéz választ adni, mert csapdákat és variánsokat tartalmaznak, amelyek arra késztetnek, hogy valódi rejtvényt válasszunk.

Az igazság az, hogy lehetetlen mindnyájukra meggyőzően válaszolni, a hegy megértésének és megtapasztalásának módjai meghatározóak az indulásunk előkészítésekor.

Szerény tapasztalataim alapján megpróbálok válaszokat adni ezekre a kérdésekre, mindig az én szemszögemből, ami a következő: a hegyre megyek síelni, ez az én személyes lehetőségem, és nem feltétlenül a legjobb, ill. akit választanunk kellene.

Először is őszintén meg kell válaszolnia a következő kérdést: A hegyre megyek síelni? vagy éppen ellenkezőleg Síelt a hegyig?, Ez a két egyszerű kérdés racionálisan zárja le filozófiánkat ebben a kérdésben.

De menjünk részben, az első válasz az Mit szedek?, Nem kétséges, az első dolog, amit magammal kell vinnem, az egy készlet, amely lehetővé teszi számomra a síelést, ezért elfelejtem azokat az Anorexico-könnyű síléceket, és a jó síléceket választom, méretem és magasságukkal a síelés módom szerint, annál jobb jobb, ha olyan freeride modellekhez válasszon speciális túramodelleket, amelyek vonalai hasonlóak, de a belső szerkezetük sokkal hajlamosabb a nehéz hóra, ugyanez történik a csizmákkal ma is a piac nagyszerű darabokat kínál megfelelő súlyaránnyal és leszállási képességgel, ha nagyszerű ereszkedést akarunk élvezni, akkor egy olyan modellt kell választanunk, amelynek legalább három záródása van. A rögzítések kérdése sokkal könnyebb, mivel a piacon az opciók egyszerre érvényesek a két lehetőségre.

A berendezésen belül van egy pótolhatatlan darab, amelyet egynek kell tekinteni, a biztonságra utaló; Arva, Lapát, Szonda, Telefon vagy rádió és Elsősegélykészlet. Ezeket a darabokat egynek kell tekinteni, és nem hiányozhatnak a hátizsákunkból, amellett, hogy megbocsáthatatlan állapot, hogy ismerjék és oktassák a használatukat, ne felejtsük el, hogy az Arva-t minden egyes kirándulásnál ellenőrizni kell, ellenőrizni kell a hatótávolságot, az erőt és az interakciókat. a csoport többi tagjával.

Miután megjelöli a megbocsáthatatlant, részletezzük, mi kísérhet minket:

Jól megoldotta az első kíséretet, menjünk a következőre Mit hordok?, Nyilvánvaló, hogy nem járunk társasági összejövetelre vagy az Everestbe, hanem egy nagyon aerob tevékenységet fogunk végezni, amelyhez hozzá kell adnunk egy vertiginous származást. Tehát ezeket a helyiségeket figyelembe véve meg fogjuk adni a megoldásokat személyesen anélkül, hogy fáznánk, vagy főleg masoch lennénk, a legjobb az, ha néhány más harisnyanadrágot, pólót, sarki kesztyűt és mellényt választunk a hegymászáshoz, amelyet könnyedén kiegészítünk. kabát, sapka, síkesztyű; A lehető legkönnyebb nadrág és viharkabát olyan darabok, amelyek nem hiányozhatnak. Ha viszont magas utat vagy hosszú utat választunk, néhány „Scholler” típusú nadrág a súly túlzott növelése nélkül pótolhatja a harisnyanadrágot.

Tapasztalatom azt mutatja, hogy a nehéz Gore-öltönyök viselése nem segít abban, hogy melegebb legyen.

Kivel megyek? Talán a millió dolláros kérdés, ma individualistább társadalmunkban egyre nehezebb megosztani egy tevékenységet valakivel; Véleményem szerint önmagában a síelés nem lehetséges, túl sok olyan változó van ebben a gyakorlatban, amely teljesen elriasztja ezt a lehetőséget, és csökkenti a sípályákban végzett tevékenységek során a jelzett lejtők mentén.

A síhegymászás legjobb lehetősége egy affinitás-csoport létrehozása hasonló projektekkel és ötletekkel, ideális esetben két-négy ember, mivel ez a sebesség és a manőverezhetőség szempontjából minden terepen megfelelő szám.

Ezt ne felejtsd el "A hegyekben nem létezik demokrácia" Marc Twigth zsigeri, de reális mondata, mindig kell lennie egy „vezetőnek”, aki megjelöli és összefogja az emelkedőn és az ereszkedésben meghozandó döntéseket.

Meg kell jegyezni, hogy a csoport szintjét a síelő jelöli a legalacsonyabb szinttel, ezért ez lesz a referencia tevékenységünk megtervezésekor, ennek során útmutatásokat és intézkedéseket kell meghatározni az emelkedők összehangolására/az ereszkedőknek és az egész csoportnak ismernie kell a szükséges csoportos síelési technikákat, ma már számos lehetőség kínálkozik olyan tanfolyamok elérésére, amelyeket képzett szakemberek vezetnek, akik rendelkeznek a pályán kívüli sícsoportok vezetésében szükséges tapasztalattal.

A magam részéről azt mondom, hogy nincs jobb leszármazás, mint az, amelyet megoszthatsz valakivel.

Miután a legnehezebb korábbi kérdések megoldódtak, megvan az utolsó és alapvető kérdés Hová megyünk?, minden előkészítő erőfeszítésünk haszontalan, ha nincs helyünk, ahol elvégezhetnénk.

A legegyszerűbb válasz az lenne. Nos, ahol van hó, valami egészen biztos és olyan ütemben, hogy egyre bonyolultabbá válunk, de nem az, hogy ez nem üres válasz és minden kegyelem nélkül.

A helyes válasz: Hát ahová a hó visz, mert ennek feltételeinek és állapotának kell vezérelnie minket, minden hely gyönyörű és megfelelő, ha megfelelő mennyiségű és minőségű, ahogyan Bruce Lee mondja "Legyen víz, barátom"Ne legyünk összetettek és ne féljünk attól, amit mások gondolnak, menjünk oda, ahol ezek a körülmények a legjobbak, és ahol erősebben engedhetjük magunkat csúszni, ugyanúgy járunk el, mint mások, nem teszünk jobbá, de egyszerű utánzókká változtathatunk.

Hegyeinknek van helyünk a síszintek mindegyikéhez, amely rendelkezésünkre áll, a képességeink határáig tartó emelkedés/süllyedés csak a szerencse kerekét okozza végül.

Pihenjen és élvezze, töltsön egy kis időt a tevékenység előkészítésével, szövetségessé tegye a webet az útmutatók és a hegyi könyvek elfelejtése nélkül, asszimiláljon, szembeállítson és gyűjtsön össze minden lehetséges információt, a lavina és az időjárási jelentések elfelejtése nélkül. döntsd el; az esetek többségében mindig van hová menni, és elérhető tevékenység elérhető.

Remélem, hogy ezek a kis jegyzetek hasznosak lesznek számodra, és segítenek előkészíteni tevékenységeidet.

Ne felejtsd el, hogy az abszolút igazság nem létezik, és senki sem birtokolja azt.

Évfolyamok

A folyadékpótlás a legfontosabb, hogy az egyik tünet, hogy valami nem sikerült, a jól ismert erőhiány a lábakban az ereszkedéseknél, és ezt gyakran összekeverik az edzés hiányával. A konténer valami személyes, amelynek csak egy követelménynek kell megfelelnie: vonzónak és könnyen használhatónak; A hátvéd vagy a dob érvényes támasz, mindaddig, amíg bizonyos dolgok világosak.

• Dob: mindkét kézre vagy speciális készségre van szüksége, ha a szabadban hordjuk, szükségünk lesz egy kiegészítőre, vagy egy hátizsákra, ez kényelmetlen lehet, vagy akadályozhatja a mozgást; alacsony hőmérsékleten megfagy, és hátizsákban kell hordani, ami azt jelenti, hogy abbahagyja az italozást.
  • Camelback: lehetővé teszi számunkra a hidratálást menet közben, könnyen kezelhető és nem igényel két kezet, télen korlátja az alacsony hőmérséklet, amely befolyásolja a csövet, és a szájrész, amely megfagyhat, megakadályozva a hidratációt. Bár vannak fedezetek, amelyek védenek ez ellen, a probléma különösen a szájrészben jelentkezhet.

Ezekben az időkben a termosz használata gyakorlatilag használhatatlanná vált, de amikor valaki beveszi, mindannyian harcolnak egy italért, és ez a közeg a leginkább ajánlott a Skimo egy napjára, ez nem csak hozzájárul a jó hidratáláshoz (te, csokoládé, kávé, ...), de hőhatással járul hozzá hideg testünkhöz; Vitamin vagy sóoldat hozzáadása a vízhez elősegíti a jobb hidratáltságot.

Manuel Suárez Meana több mint 40 éve foglalkozik hegymászással, ebből 25 szakmailag. Ő a blog szerzője

Csatlakoztasd Só és rock! Kövessen minket a Facebookon, a Twitteren és az Instagramon