Ez majdnem vágyakozást követ el. A Grand Trans-Siberian Express-en vagyunk, a mitikus vonaton, amely a világ leghosszabb vasúti útját teszi meg. Oroszországtól Kínáig Mongólián keresztül. Mintegy 8000 kilométernyi sztyepp, tundra és sivatag Moszkva és Peking között, az ázsiai kontinens és hat időzónája végétől a végéig haladva. A világ minden tájáról érkező utazók egy csoportja megosztja a vacsorákat, ebédeket és kirándulásokat, és ezt a vonatot otthonunkká tesszük a következő két hétben. Körülnézve csak Poirot felügyelőt hiányoltuk az átjáró közül.

végtelen

A transz-szibériai nem vonat, hanem vasút. Amit az utazók általában megtesznek, az az, hogy bármelyik konvojt elveszi, és leszáll a különböző állomásokon, hogy ott maradjon, amíg kényelmesnek tartja, majd felszáll a következőre. Van azonban lehetőség arra, hogy egyetlen vonattal utazzon, amellyel teljes útját megteheti. Ez egy luxusváltozat - amelyben felállítva utazunk - amelynek megállóiban a vonat várja, hogy átkeljünk a régión, hogy folytassuk a következő napon. A legjobb szállodákban fogunk aludni, és amikor visszatérünk, találkozunk kocsink menedzsereivel, akik szürke egyenruhájukkal és fehér kesztyűjükkel elvezetnek minket a rekeszbe, amelynek szekrényében a ruháink várnak. Éjszaka, amikor visszatérünk a vacsoráról, megtaláljuk az ágyakat. Reggel, amikor visszatér a reggeliből, a rekesz készen áll a nappali életre.

Több, mint utazás az űrben, ez időbeli utazás. Szibéria egyike azoknak a helyeknek, amelyek még mindig megőrzik a feltáratlan területek ízét. Kiterjesztése olyan mértéktelen, legendája pedig olyan mély, hogy elkerülhetetlen visszatérni abba az időbe, amikor az orosz cárok és a kínai császárok a lehető legjobban védekeztek a féltett mongol tatároktól, a sámánok felfedezésének és animistás meggyőződésének idején. valamint hódításokról, presidiókról és forradalmakról. A hatás hangsúlyos, ha a tájat függönyökkel, vörös bársony kárpitozással és hímzett szaténnal borított falakkal szemléljük. Két étkező és egy bár - zongoristával együtt - alkotják a közös helyiségeket, ahol találkozhat az átjáró többi részével.

Jekatyerinburg külterületén található az a bánya, amelybe a Romanov családot bedobták

Elhagyjuk az orosz fővárost, és apránként Európa lemaradásban van. Az első órák összekeverik az előttünk álló várakozásokat testünk furcsaságaival, teljes mértékben alkalmazkodva ehhez a mobil szállodához. Az ablak másik oldalán az erdők utat engednek a síkságnak. Délutánra a rekesz magányában találunk minket, miközben csendben megfigyeljük azt a végtelen utazó lövést. Az első éjszaka furcsa a szüntelen mozgás közepette, és ezt álmos arcok tanúsítják másnap reggel, reggelinél.

Első megálló

A Jenisze folyó a határ Szibéria nyugati és keleti része, ismeretlenebb

Fürdés a Bajkál-tóban

Irkutszk a kapu a Bajkál-tóhoz is, amely a bolygó legnagyobb édesvíztestje. Itt tart otthonunk síneken. A test apránként alkalmazkodott a térhez, és a kocsik zörgése háttérként szolgál az álmos felolvasásokhoz és a vacsora utáni hosszú partikhoz az utasok többi részével, akik kezdetben már nem brazilok vagy malájok. egy név és egy elmesélendő történet. Meglátogattuk a Listvianka falu, az Angará folyó forrásánál, a Bajkál-tóval összekötő több mint 300-ból az egyetlen csatorna, amely nem hal meg benne, hanem annak vizéből születik. Miután hajóval átjutottunk Puerto Baikalba, az egész vonatszemélyzet formációban vár a mólón, egy olyan jelenetben, amely úgy érez minket, mintha angol telepesek lennénk Indiában. Miután határozottan köszöntötték, segítenek visszatérni kocsiinkba, hogy folytassák az utat.

Mongólia táját lovak, jakok, juhok és a pusztát díszítő gerek népesítik be

Van egy elhagyott út, amelyről indul Bajkál kikötője, utazz a tóra dél felé. Mivel már egyetlen konvoj sem kering ott, a sok alagút egyikének kijáratánál meg lehet állni fürdeni a tóban. A szél nélküli nap makulátlan felületet ad nekünk, amely beolvad az ég hátterébe. A víz hideg, és azt mondják, fiatalító, és a merülés nagyon jó érzés. Amikor visszatérünk, a vonat személyzete előkészített egy grillezőt az erdőben. Vodkával és törölközőkkel fogadnak minket, és egy helyi népzenei csoport éjfél után animálja a táncokat, amikor visszatérünk a hintóra és folytatjuk az utat kelet felé.

Ulan-Ude Burjátia fővárosa, az a tartomány, amely a legjobban őrzi azokat a sámánhagyományokat, amelyek az orosz hódítás előtt Szibériában voltak többségben. Ma többségük áttért a buddhizmusra, amely Tibetből Kínán és Mongólián keresztül érkezett, de a gyakorlatban mindkét hagyomány együtt él, a tájat sokszínű monolitokkal díszítik, amelyek tisztelettel adóznak a hely szellemeinek, az apai égnek és az anyának. . Öreg hívők, ortodox keresztények településére költöztünk, akik nem akarták elfogadni a XVII. Századi reformokat, és gyalog távoztak az európai Oroszországból e távoli vidékekre. Útközben megjelenik egy szent hegy a sámánhagyomány számára, amelynek tetején a sziklából kifaragva látható az a lyuk, amely az ünnepi tüzet tartalmazza.

Újra a sínen vagyunk, és Oroszország apránként lemarad. Amint a zongorista az idő telik el a bárkocsiban, a szibériai síkság utat enged a mongol síkságoknak. Amint átléptük a határt, a tájat olyan állatok töltik be, amelyeket az út hátralévő részében gyakorlatilag nem láttunk. A ló- és jak-, juh- és tehéncsordák most már a nomád pásztorok gereivel (jurtáival) díszítik a pusztát, ide-oda szórva, mint habfoltok a fűtengerben. Az új állomás Ulánbátor, Mongólia kaotikus fővárosa, amelynek hőmérséklete télen 25 nulla és nyáron 25 nulla fok között változhat. Mintegy 600 000 lakos elhelyezésére készült, ma körülbelül másfél millió lakosa van. A vidékről emigráló emberek egy kormányprogramnak köszönhetően hozzájuthatnak a földhöz, amely ezt megadja nekik, de mivel nincs pénzük építkezni, ott állítják fel a gereiket. A lakosság 60-70% -a él az úgynevezett Ger-körzetben. Mivel nem kapcsolódnak az alapszolgáltatásokhoz, szénnel fűtenek, ami komoly szennyezési problémát okozott a városban.

Ideje költöznünk a Terelj Nemzeti Parkba, ahol alkalom nyílik arra, hogy egy nomád családdal ismerkedjünk meg természetes élőhelyükön. Megmutatják nekünk a jurtájukat, amelyet egy olyan művelet során szednek szét, amelynek mozgása fél évig tart évente négyszer (évszakonként egyet), és megadják nekünk, hogy megkóstoljuk állataik tejtermékeit, néhány sajtfajtát és egy amilyen savanyú vaj, amivel ízesítik.

A kaland Pekingben ér véget. A kínai fővárosba tett látogatás, amely más körülmények között önmagában is célpont lett volna, csakúgy tűnik, mint az utazás barátságos epilógusa. Egy időbe telik megemészteni mindazt, amit tapasztaltunk. Nem csak a helyek, hanem az élet ezekben a gördülő kocsikban is. Az elegáns terek, nem annyira a helyszínen, mint a sietetlen időben, amelyet az a mozdony megtanított nekünk. Sem a fényképezésre való falánkság, sem a rohanás az érkezésre. Az utazás olyan módja, amelyben nem az úticél a fontos, hanem az az útvonal, amely az egyes folyókban és minden fában jelen van. A baráti párbeszéd során minden olyan utazóval, akivel megosztják ezt a hatalmas élményt. Néhányan a nap nyomán térnek haza. Mások viszont. A bolygó hirtelen olyan kicsi lett. Tehát hatalmas Szibéria és a vonattal való utazás élménye. Innen bármelyik környéken találkozhatunk, Dél-Amerikában vagy Óceániában, Vlagyivosztokban vagy Ulan-Udében. A diszkrét varázsa, amellyel ez az ősi vonat a Föld polgáraivá tett minket.

Javier Argüello ő a regény szerzője Pirosnak lenni (Random House kiadó).

Találjon inspirációt a következő utazásokhoz a Facebook, a Twitter és az Instagram oldalunkon, vagy iratkozzon fel itt az El Viajero hírlevélre.