De Gaulle tábornok úgy döntött, hogy lehetetlen olyan országot kormányozni, amely 246 sajtfélét birtokol, még nehezebbnek tűnik eldönteni, hogy melyik gasztronómiai élvezetek olyan országból, mint Grúzia. Ez a kis nemzet, amely a kultúrák és a hatások kereszteződésében található, kihasználta ennek a minőségnek a kulináris előnyeit. És ha hozzátesszük, hogy Grúzia minden vendégét szeretettel, tisztelettel és melegséggel fogadják, akkor egy finom koktélt készítünk a kiváló grúz konyha egyedülálló élmény.

Eddig több szupra hívtak meg, számos étteremben ettem a Fekete-tengertől Kakheti legkeletibb részéig, de ha lehunyom a szemem és megpróbálok emlékezni azok az idők, amikor a legjobban ettem ebben az országban, valószínűleg ezeknél maradok:

1. Mtsvadi sertéshús és töltött padlizsán diószósszal Tbiliszi ónegyedében

grúzia

2. Nazuki azon az úton, amely Kutaisit és Tbiliszit köti össze Surami magasságában

Nem egy étteremben, ahol a világ legjobb Nazukiját vagy fűszeres kenyerét fogyaszthatja, hanem Surami kisvárosában, az út szélén. Többször megpróbáltuk megszámolni a számukat apró kabinok, amelyek a közeli erdőben és a városon át vezető út mentén találhatók. A nagy kenyeret rázó nők felkeltik az itt zarándokolni vágyó sofőrök figyelmét, akik alig várják, hogy megkóstolják ezt a meleg kovászos kenyeret, kissé édesítve és mazsolával megszórva, a tandoorhoz hasonló agyagkemencékben megbarnítva, felelősek a kenyér állagáért és ízéért. Többször álltunk meg Surami kanyarainál, de a legjobb Nazuki kétségtelenül az a nap volt, amikor megérkeztünk a pontos pillanatba, amikor egy spatulával ellátott hölgy letépte a kenyereket a sütőjéből. Fahéjba, szegfűszegbe, vaníliába és más fűszerbe csomagolva folytatjuk utunkat Tbiliszi-be, amelyeket nem tudtunk azonosítani, és ez kétségtelenül egy kis citromlekvárral a reggelinket több mint emlékezetes élménnyé tette.

3. Kinkhali Kutaisi legrondább éttermében

Hosszú időbe telt mernünk ezzel a fantasztikus fogással. A grúz Khinkali egy bizonyos kínai Dim-Sum levegővel az ország egyik leghagyományosabb receptje. hatalmas ravioli levessel, és húsgombóc darált hússal, apróra vágott hagymával és fűszerekkel. A kezeddel eszel. Megfordítja, és leharapja a tésztát, hogy a forró levest beleforgathassa, mielőtt beleharapna. Minden esélytel szemben Kutaisiben, El Pasóban, Kutaiszi egyik legsötétebb és leginkább elhanyagolt éttermében, borzalmas légkörbe burkolva, édes dohány szagával töltve, megkóstolhattuk egész Georgia legjobb Kinkhalis-ét. Helyi sör kíséretében tetszés szerint hozzáadhattunk borsot, kortyolgathattunk egy finom levest, megkóstolhattuk a tölteléket és elvarázsolhattunk egy finom tésztával, amely telítetté tette a szájpadlásunkat és a gyomrunkat.

4. Churkhela Signagui-ban

A legjobb Churchkhela a Kakheti borvidéken készül, de bármely grúz város bármely sarkában imádnivaló italokat találhat, amelyek gyertyáknak vagy kolbászoknak tűnnek. Signaghiba ősszel érkezünk, amikor betakarítják a fő összetevőket, a szőlőt és a diót. A város központi piacán kipróbáltuk az egyik legjobb Churchkhelát. A húrra kötött, liszttel sűrített és a napon szárított szőlőlébe mártott dió örömet okozott ízlelőbimbóinknak és még mindig emlékszünk arra a nyúlós, gazdag ízre, amely a nyelvünk körül kusza.

Churkhela Signagui

5. Adzsarai Khacsapuri

Olyan szombat volt, hogy úgy döntöttünk, hogy Tskhaltuboba megyünk vacsorázni a tó partján található modern és zajos étteremben. Sikerült elkerülnünk a rózsaszínű szalagokkal díszített autók hosszú konvoját, az ablakoknál ülő, izgatott embereket, szélben fújó hajjal, szarvra tett kézzel, vezetéssel, ha lehetséges, a szokásosnál rosszabbul, templomokba járással és onnan való bejárással vagy bármi más. fényképezéshez egy másik hely. Az étterem egyetlen asztalánál ülve, amelyet csak két ember foglalt el, egyedül éreztük magunkat, amíg a pincér megjelent két sörrel, amelyet az asztalra tett, jelezve, hogy a következő asztal kínálja őket. Egy barcelonai grúz lakossal véget értünk kóstolgatva a grúz vendéglátást és megkóstolva a világ legjobb kacsapurit. Bár többször is jártunk Batumiban, ennek az ételnek a városa, az étterem sajttal és tojással megrakott hajója kalóriákkal, érzelmekkel és ízekkel töltött el minket. Egy igazi bomba, amely nem hagyott bennünket közömbösen.

Khachapuri adjaruli

Most meg akarlak hallgatni:

A megosztás él, ezért várom meg a megjegyzéseket!

Mi a kedvenc grúz ételed és melyik városban/étteremben található? Bármely további ajánlás?