Saját és harmadik féltől származó sütiket használunk statisztikai információk összeállításához, szolgáltatásaink javításához és a böngészés elemzésén keresztül személyre szabott hirdetések megjelenítéséhez. További információkért tekintse meg a sütikre vonatkozó irányelveinket.

szibéria

Természet

Siberia Extremeña: mocsarak, helyi gasztronómia és vadon élő állatok

Három nap a Badajo régióban, amely a bioszféra rezervátumává kíván válni.

Estremadura

Badajoz

Természetes zárványok

Tájképek

Olvasási idő 7 perc

A folyóvizeket gátló mocsarak között Guadiana kiterjed Badajoz tartományban az Szibéria Extremadura, aki büszkén védi a jelöltségét Bioszféra rezervátum alapján az UNESCO adományozta buja erdők, hosszú rétek, számos vadon élő állat és erős helyi konyha.

1. NAP: ESCARAPUCHES, BERREA ÉS REGIONÁLIS TÁNCOK

Azt mondják, elképzelhető, hogy az a névtelenség és a kommunikáció nehézsége, amelyet a régió annak idején elszenvedett, az érdemelte ki számára a Siberia Extremeña nómenklatúrát. Az igazság az, hogy mi alig két és fél óra alatt ültettek minket autóval Madridból az N-502 mentén, amelyet a Talavera de la Reina közelében lévő A-5-ös felől veszünk.

Működési bázisunk Herrera del Duque, a García de Sola víztározó közelében. Megvan a szállás A Huerta de los Nogales, egy bukolikus vidéki ház külterületen, Lourdes és Carlos által gondozottak, elég közel ahhoz, hogy 5 percet gyalogoljon a várostól, és elég messzire ahhoz, hogy a mező közepén, olajfaligetek veszik körül a hegy lábánál.

Nem tartott sokáig a híres Extremadura gasztronómia megvalósítása az uzsonnával, amely a különböző szibériai városokból származó mézes édességeken és szárított gyümölcsökön alapult: ízületek, canelillák, tojássárgája fánk, cukkini farok, mézes virágok, bodigók, dzsekik.

Egy kis felismerõ kerék után Herrera központjában átmentünk a kerületbe Peloche. Több mint három évszázadon át ünnepeltek minden január 17-én San Antón kultusza "táncosainak" táncával, a gitár ünnepélyes ritmusára.

Csak az utcán táncolhatnak a szent napján, így meg kell elégednünk azzal, hogy próbát láthatunk az önkormányzati létesítményekben. A legmegkapóbb dolog látni azt a vonzalmat, amelyből a nők öltöztetik férfijukat regionális per, ahol a fehér inget és mellényt mindenféle díszíti sálak, szegfűk és íjak.

Végül visszatérünk snackelni escarapuche, tipikus szibériai étel, amelyben húst vagy halat sütnek, majd órákig pácolnak anyaecet (szűretlen) és hidegen tálaljuk salátaként paradicsommal és hagymával. Kiegészítik pácolt rántott csirke és ízületek.

De minden kétség nélkül ami Peloche-t a leghíresebbé teszi, az a strandja, hogy a García de Sola víztározó partján a kék zászló megszerzésére törekszik. Időben érkeztünk megnézni egy felbecsülhetetlen értéket napnyugta vizei felett, miközben hallgatjuk a harsogást Vito bácsi csónakja, Chiringuito, amely nyarakat és hétvégéket nyit meg.

Alig voltunk éhesek, de tudtuk, mire jövünk, ezért egy másik közeli chiringuito előcsarnokában vacsoráztunk: A Kos, közvetlenül a tengerparton. A-val nyitunk Merinó juh, verata kecske és tehénsajt tábla kíséri sült mandula, birsalma, piros bogyós gyümölcsök és ecetes hagyma.

Folytatjuk válogatott szibériai kolbászokkal, vargányakrokettel, mézbe mártott ropogós zöldségek és a híres sertéshús escarapuche.

A dolog befejeződött konfitálja a tőkehal és a bárányszeleteket, mindezt a Pago de Casasolas-val, egy Castilblancóban gyártott vörösborral mosták le, amely végigkísér bennünket az utazás során. Gloria, a környék tipikus édes itala, megpróbálja megkönnyíteni az emésztésünket lefekvés előtt.

2. NAP: SAFARISOK, CSÓTÁK ÉS CSILLAGOK

Túl sok éhség nélkül ébredünk, így egy könnyű reggeli után néhány kalóriát égetünk el a hegyekben. Ugyanebből a vidéki házból az árnyékos El Hierro-n keresztül haladtunk az út felé a Herrera del Duque kastély (jelenleg rehabilitáció alatt áll) .

Fél órás séta, amely alkalmas minden olyan közönség számára, amely céljában a panorámás kilátás nyílik a környékre és az erőd középkori falai. Ott a tagok Transzszibériai 4x4, szervezéssel elkötelezett egyesület 4x4 útvonalak erdei pályák mentén amelyek átkelnek a Szibéria Extremadurán.

A Vigasztalás völgyei körülvevő Herrera hirtelen mindené válik fényképészeti szafari. Az övé között kőfenyők, rövid fák, tölgyesek és eukaliptuszok folyamatosan megfigyeljük számos példányát szarvas, dámszarvas és muflon (vad juh). Megfoghatatlanabbak vaddisznók, bár néhányat el is lehet fogni.

Amint megérkezik a Fuenlabrada de los Montes a növényzet az olajfák rétjeivé, a fauna pedig kecske- és tehéncsordákban válik. A városnak köszönhető A malom őrlése, rekreációs terület természetes medence, piknikező helyek, grillek (a hideg hónapokra) és a pergolák, hogy élvezhessenek egy családi napot a természet közepén.

Kis ebédidõs piknik után, sajttal és kolbásszal fatüzelésû kemencekenyérrel a Herrera szövetkezetbõl, elindultunk a Cañada Real Segoviana. Útközben megpillantottuk a Las Merinas, ahol november 17-én a trasterminanciát (a transzhumancia rövid változatosságát) ünneplik. Röviden megálltunk fényképezni a királyi apátok emlékműve a szibériai nők számára Garbayuelában.

Addig folytatjuk Tamurejo, és az általa kínált panorámás kilátások megfigyelése után Morro nézőpontok, a szibériai étrend alapja criadilla krokett (vargányához hasonló ízű gomba), fehér fokhagyma (mindig burgonyás omlett kíséretében), bárányborda és házi készítésű pörkölt, akárcsak a pásztorok a maguk idejében. Minden tetején kávé, virágok és bodigók.

A páratlan szunyókálás után a közelébe megyünk Puerto Rey, a Gát vizét visszatartó gát közelében Cíjara víztározó. Ott a csapat Szibériát madarászni, szakosodott cég ökoturizmus, hogy bejárja hatalmas vizeit hajó.

Az utazás kereséssel telik szarvas a távcsövön keresztül megállni a lenyűgöző előtt Helechosa de los Montes fala megfigyelni a keselyűk, hogy túránkat az úgynevezett rekreációs területen fejezzük be A hajó.

Innen autóval haladunk a Cíjara Tolmácsközpont, Helechosa külvárosában található. Útközben ismét megálltunk meghallgatni a bömbölő, az úttól néhány méterre az emberi jelenléthez szokott szarvasokkal.

A központ több szobát tartalmaz egy érdekes állandó kiállítás az őshonos állat- és növényvilágról és több mint kellemes terasz a tetején.

De kétségtelenül a legérdekesebb az Északi szempontból La Siberia, amely 10 órakor automatikusan bekapcsol, jelezve a nyári és a téli csillagkép helyzetét.

Az éjszaka varázslatos estévé válik Gabino, az "asztroturisztikai" központ vezetőjének kezén Encinas és Csillag között, hogy teleszkópjával és lézermutatójával tanít minket a bolygók és a csillagképek a fényszennyezéstől mentes égbolton.

A vacsora igyekszik könnyű lenni, kevesen La Siberia kézműves sörök különféle tapás, patés, vérkolbász (burgonya és koponya), valamint szarvas-, őz- és vaddisznóból készült kolbász kíséretében.

Az éjszakát abban a kiváltságos környezetben töltöttük, ahol a Cíjara házai, hogy a homonim Regionális Rezervátumon belül a legmodernebb szállás található az erdő közepén, fenyőerdők, állatok és csend veszi körül.

3. NAP: ŐZ, KESZTYŰ ÉS HELYI TERMÉK

A fenyő és a friss levegő illatával körülvett kabinokhoz csatlakozó piknikező helyeken reggelizünk. A délelőttöt ismét a 4x4-es túrával töltöttük Cíjara regionális rezervátum azon szakasz mentén, amely összeköti a Helechosa de los Montes-t Herrera del Duque-tal.

Az út nyilvános és rögzített is, így bármilyen járművel áthaladhat. Kijönnek, hogy újra találkozzanak velünk szarvas és dám (a fényképezőgépnek készen kell állnia, azonnal elmenekülnek, amint meghallják az autót) és jó néhány keselyűk akik találtak valamit, amire fel lehet rántani.

Visszatérve Herrerába, a hegyet koronázó erőd a ködnek köszönhetően kísérteties megjelenést kölcsönöz. Egy kávé A lelkészek, a La Palmera sétány szívében, és készlet helyi termékek (méz, mandula, muffin és sírok az El Hierro-ból) készen állunk a visszatérésre.

Remélhetőleg (2019-ben döntenek), amikor legközelebb Szibéria Extremadurába látogatunk, az már egy bioszféra rezervátum lesz.