Velingrad egy kis város a Rodope-hegységben, Pazardzhik tartományban turisztikai fővárosa gyógyfürdő Bulgáriában. Szófia mindössze 130 km-re, Plovdiv pedig 80 km-re található, és könnyen megközelíthető az A1-es autópályán.

velingrad
Kép: Klearchos Kapoutsis

Ez a fürdőváros, az ország délkeleti részén található, Több mint 80 hőforrása van, amelyek 30 és 90ºC közötti hőmérsékleten kelnek ki. Vagyis meleg és majdnem forró között! Egy utolsó.

A 90 ° C-os rugót a helyiek használják ruháik mosására, vagy akár konzervdobozok lezárására. A többi, olyan, amely "normálisabb" hőmérsékleten kel, vonzza a turistákat Bulgária egész területéről és külföldről. Az utca mentén számos termálvízforrás található, amely szintén iható.

Tehát a gyógyturizmus virágzott Velingrádban. A rómaiak már a maguk korában felismerték e gyógyhatású vizek hasznosságát és fürdőket építettek, és jelenleg a városban számos szálloda és gyógyfürdő található, amelyek mindenféle, az egészséggel kapcsolatos kezelést kínálnak vendégeiknek (a "gyógyfürdő" a latin "salute per aquam", az egészség a vízen keresztül származik).

Nemrég volt alkalmam egy hétvégét Velingrádban élvezni, Ezért megragadom az alkalmat, hogy elmondjam a benyomásaimat, és ajánlok néhány látnivalót a környéken:

Az egész család a Royal Spa Hotelben szállt meg. Nem a legolcsóbb, de jó üzletet kaptunk (olyat, amit a szállodák azért tesznek, hogy kevés vendéggel töltsék fel a dátumokat).

A szálloda 7 szabadtéri medencével és 9 fedett medencével, valamint szaunával és jakuzzival rendelkezik és számos más furcsa név (nálam ritka, mivel újonc vagyok). Különösen a legidősebb lányom robbant egyik medencéből a másikba. Voltak emberek kint, de novemberben nagyon hideg van Bulgáriában, és mi inkább bent maradunk, nem számít milyen meleg a víz.

Hatalmas szobát adtak nekünk, majdnem akkora, mint a padlóm. A szolgáltatás csodálatos volt, a takarítók pedig barátságosak és örömmel látták a gyerekeket. Egyikük megtanította a paplan huzatát (soha nem kapom meg, ha nem teszem bele az egészet haha).

Az ételek, nagyon finomak. A szálloda reggelit kínál büfé visszafelé zuhanni, nagyon változatos ételekkel és állandó kiszolgálással. Gyerünk, mi van, ha veszel egy darabot banitsa Egy pincér jön, hogy a többit áthelyezze, hogy szépek legyenek. A gyümölcsök és zöldségek kínálata is nagyszerű, mind a reggelinél, mind az ebédnél és a vacsoránál.

A pincérek szinte láthatatlanok voltak, és egy percnél tovább nem hagytak üres tányért - befejezed, és azonnal felveszik. És a kedvenc részem. egy Petio nevű szakács kizárólag a felkészülésnek szentelte magát palachinki (palacsinta) ízlés szerint reggelinél!

Az egyetlen "de", amit a szálloda éttermébe tettem, az az, hogy a legidősebb lányomnak nem volt szabad almával a kezében kimennie, bár végül is ezek a szabályok, és ha bemegy, elfogadja őket.

(Szerkesztve, 2019. október: Másodszor jártunk ebben a szállodában, és a tartózkodás ugyanolyan vagy jobb volt, mint az előző. Ezúttal vacsorára maradtunk, és kiderült, hogy ez a vacsora, amellett, hogy van büfé mint a reggeli, ez magában foglalja az élő zenét is. Van egy lány, aki bolgárul, angolul, sőt spanyolul énekel, és az apja zongorán és harmonikán játszik).

Ahogy délben megérkeztünk, az egész délutánt a szálloda fürdőjében töltöttük, mert elég sötét volt sétálni menni. Másnap pedig "városnézésre" mentünk a környéken.

VELINGRAD VÁROSA:

Nem túl nagy város, alig 25 000 lakosa van, de kellemes sétálni. Van egy gyönyörű park, a Kleptuza nevű amely egy 400 hektáros védett terület bejárata. A parkban van egy gyönyörű tó és sok étkezési hely.

Mit nézzünk meg Velingrád környékén?

Nagyon sok látnivaló van a környéken, igen, amikor gyerekekkel megyünk, alkalmazkodunk hozzájuk, és ezért mindig attól függünk, mennyire fáradtak, éhesek-e vagy van-e kedvük sétálni. Végül az utat követve, Megnéztük a mocsarat és Batak városát, valamint Peshtera városát:

• A tsepinai erőd:

Velingrad közelében található, a régészek szerint a 11. századból származik, és benne egy trák település maradványait, több templomot, néhány házat és egy nekropolist találtak. Erről az erődről egy legenda kering, amely szerint a 13. században onnan egy Alexi Szláv nevű zsarnok uralkodott a Rodope-hegységben, akinek felesége furcsa körülmények között meghalt.

• A Yazobir Batak mocsár:

A mocsár Batak városa közelében található, mintegy 30 km-re Velingrádtól. Ha tele van vízzel, nagyon szép, mert ráadásul a legfényesebb központjában van egy sziget.

igen valóban, amikor mentünk, a mocsár félig üres volt, és az egész part mocsár volt, Nem tudtunk közel kerülni, különben Peppa Pig családjára hasonlítottunk volna. Talán legközelebb. Azt tettük, hogy megragadtuk az alkalmat, hogy közelebb kerüljünk Batakhoz és találjunk egy étkezési helyet.

• Batak városa:

Mindössze 3500 lakosú kisváros. Szerénynek tűnt számomra, és sok házban hatalmas tűzifa volt az ajtó mellett, és az udvaron kis kertek voltak. Kedves emberek, kis helyeken közös látvány. Imádtam a templomot, amelynek a fotón látható két hatalmas gólyafészke van a harangtoronyban és a fő kupolában.

Batak belvárosa

• Peshtera városa:

Körülbelül 20 000 lakosú város, amely ugyanazt a Batak utat követi. Meg akartuk nézni a híres Peristera erődöt, de kiderült, hogy már bezárt, kár.

Egy fantasztikus nap zárásaként meglátogattunk egy helyet a hegy közepén, amely egy hiteles mar-ra-vi-lla: Snezhanka-barlang, amely bolgárul azt jelenti, hogy Hófehérke. Ha érdekel, linkeltem azt a cikket a barlang nevére. Azt hiszem, ez a legszebb barlang, amit eddig láttam Bulgáriában.

Összegezve. Néhány nap elteltével Velingrádban javasolhatom, hogy látogasson el erre a területre. Gyógyfürdők, parkok, romok, erdők, tiszta levegő. Van valami mindenki számára!

Ezen kívül a Rodop-hegység gyönyörű, ősszel pedig a színek látványosak.

Végzett valaha termálturizmust? Számomra ez volt az első alkalom, és imádtam!